Andet multimedie
bentjuul 3670
Graphire vs. Intuos
Fra : Anders Petersen

Dato : 30-08-01 23:35

Jeg skal have købt mig en tablet, men er i tvivl om, hvilken en. Wacom
er oplagt og anbefalet, og da behovet og pengene begge er i den mindre
ende forestiller jeg mig valget mellem Grahire og Intuos.

Men jeg har svært ved at overskue, hvori forskellen ligger. Det lader
til at pennen er bedre, men hvordan - og gør det noget?

Erafringer og meninger er velkomne - på forhånd tak.

/A

Fra : Dr. Ralph

Dato : 31-08-01 10:21

On Thu, 30 Aug 2001 22:35:04 GMT, anders@NOSPAMgadefejer.dk (Anders
Petersen) wrote:

> [...]
>til at pennen er bedre, men hvordan - og gør det noget?
>
>Erafringer og meninger er velkomne - på forhånd tak.

Til amatør brug skulle Graphire klare det meste - men Intuos er det
mere præcist at arbejde med (kører ca med 4 gange så høj opløsning) -
men intuos er vel også ca. 4 gange så dyr.

Har kun haft intuos, som fungerer perfekt for mig.

Kort sagt:
Graphire er for amatører, der opdager en pen for første gang.
Intuos er for pro'er, der ved hvad de vil have.

Dermed ikke sagt, at Gaphire er ringe - men regner du med at skulle
bruge pennen dagligt - så vælg intuos.
Intuos er ogaå en pen, der kan vokse med opgaven - tilbehørsprogrammet
er stort.

Graphire har slet ikke noget tilbehøsrprogram.

Graphire A6 koster ca. 600 kr - intuos A6 ca. 2000 kr

Bedste valg vilel nok være en A5 intuos (men den koster ca. 3000 kr)

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : stefan mylleager

Dato : 31-08-01 12:37

> [...]
> bruge pennen dagligt - så vælg intuos.
> Intuos er ogaå en pen, der kan vokse med opgaven - tilbehørsprogrammet

Jeg har en graphwire som jeg bruger hver dag og er yderst tilfreds med. Jeg ved godt

hvad jeg vil have, men jeg har ikke råd.. Så nytter det ikke rigtigt at være nok så pro :)

-stefan