Rejse fra Ukraine til DK
Fra : Lars Henrik Pind

Dato : 30-08-01 21:41

Hvordan kommer man billigst fra Ukraine til Danmark og tilbage igen????

MVH
Lars Henrik

Fra : PC

Dato : 01-09-01 09:32

ved at gå !
Jeg tror, at det som udgangspunkt ville være en god idè at fortælle os lidt
om dit rejsebudget ....
PC

Fra : John K

Dato : 01-09-01 10:27

> ved at gå !

Det tror jeg nu ikke - tænk på alle de sko der når at blive slidt op - det
billigste må være at fået et lift, evt. med en vognmand :)

Hvis han køber sin billet i Ukraine, er tog nok det billigste, da det typisk
er et billigt transportmiddel i Østeuropa.

Mvh

John K

Fra : Troels Lund

Dato : 02-09-01 15:36

Eller bus, jeg kørte fra Slovakiet (Poprad ved Tatra bjergene) til Hamburg
for den nette sum af 250-300 kroner.

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 02-09-01 22:25

Lars Henrik Pind wrote:

> Hvordan kommer man billigst fra Ukraine til Danmark og tilbage igen????
>
> MVH
> Lars Henrik

Den billigste vej er at tage toget fra Ukraine til Swinoujscie til Polen
og derfra tage den direkte færge til København.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om togene:

Togene er generelt gode, og der er spisevogn ombord på de fleste tog, både
dag- og nattog.

Nattogene Ukraine-Polen har kun sovevogne, og ikke sidde- og liggevogne.
Nattogene internt i Polen har både siddevogne, liggevogne og siddevogne
Dagtogene har som regel kun siddevogne
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Køreplan Kiev-København (jeg har valgt Kiev som startpunkt, siden du ikke
har defineret nærmere):

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Henrejse, forbindelse 1 (afrejse fra Kiev onsdag eller torsdag):

Tog 029K (går dagligt, kun sovevogne, har spisevogn):
Afg. Kiev Pass: 07:48
Ank. Szczecin Dabie: 06:40 næste dag.
-
Tog D38200 (går dagligt, har spisevogn):
Afg. Szczecin Dabie: 07:00
Ank. Swinoujscie: 08:50
-
Polferries færge (går torsdag og fredag):
Afg. Swinoujscie: 10:30
Ank. København: 19:30

Samlet rejsetid Kiev-København: ca. 34-35 timer.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Henrejse, forbindelse 2 (afrejse fra Kiev fredag, lørdag eller mandag):

Tog 067K (går dagligt, kun sovevogne):
Afg. Kiev Pass: 11:00
Ank. Warszawa Wschodnia: 05:50 næste dag
-
Tog EX 18403 (går dagligt, har spisevogn):
Afg. Warszawa Wschodnia: 05:55
Ank. Swinoujscie: 13:31
-
Polferries færge (går lørdag, søndag og tirsdag):
Afg. Swinoujscie: 22:30
Ank. København: 08:00 næste dag.

Samlet rejsetid Kiev-København: ca. 46 timer.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Køreplan København-Kiev:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tilbagerejse, forbindelse 1 (afrejse fra København søndag):

Polferries færge (går søndag):
Afg. København: 10:30
Ank. Swinoujscie: 19:30
-
Tog D 83100 (går dagligt, sove/liggevogne og siddevogne, har spisevogn):
Afg. Swinoujscie: 21:36
Ank. Kraków Glówny: 09:58 næste dag
-
Tog D 52 (går dagligt, kun sovevogne, har spisevogn):
Afg. Kraków Glówny: 12:54
Ank. Kiev Pass: 10:54 næste dag

Samlet rejsetid København-Kiev: 47 timer og 24 minutter.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tilbagerejse, forbindelse 2 (afrejse fra København mandag, onsdag, torsdag
eller fredag):

Polferries færge (går mandag, onsdag, torsdag og fredag):
Afg. København: 22:00
Ank. Swinoujscie: 08:00 næste dag
-
Tog EX 8304 (går dagligt, har spisevogn):
Afg. Swinoujscie: 10:35
Ank. Poznan Glówny: 15:01
-
Tog EX 7104 (går dagligt, har spisevogn):
Afg. Poznan Glówny: 15:10
Ank. Warszawa Centralna: 18:02
-
Tog D 68 (går dagligt, kun sovevogne):
Afg. Warszawa Centralna: 21:09
Ank. Kiev Pass: 18:21 næste dag.

Samlet rejsetid København-Kiev: ca. 43-44 timer.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Priser:

Togrejsen:

VIGTIGT: Disse priser er KUN gyldige hvis billetterne købes på en polsk
eller ukrainsk jernbanestation. Det vil blive mange gange hvis billetterne
købes hos et rejsebureau eller en dansk station.

Henrejse, forbindelse 1:

Kiev-Szczecin (inkl. plads i 3-personers sovekupé): 775 DKK
Szczecin-Swinoujscie: 45 DKK

Samlet pris: 820 DKK enkelt Kiev-Swinoujscie inkl. soveplads
-----------
Henrejse, forbindelse 2:

Kiev-Warszawa (inkl. plads i 3-personers sovekupé): 610 DKK
Warszawa-Swinoujscie: 130 DKK

Samlet pris: 740 DKK enkelt Kiev-Swinoujscie inkl. soveplads
Tilbagerejse, forbindelse 1:

Swinoujscie-Kraków (inkl. plads i 3-persiners sovekupé): 235 DKK
Kraków-Kiev (inkl. plads i 3-personers sovekupé): 610 DKK

Samlet pris: 845 DKK enkelt Swinoujscie-Kiev inkl. soveplads
-----------
Tilbagerejse, forbindelse 2:

Swinoujscie-Warszawa: 130 DKK
Warszawa-Kiev (inkl. plads i 3-personers sovekupé): 610 DKK

Samlet pris: 740 DKK enkelt Swinoujscie-Kiev inkl. soveplads

Færgerejse:

En normal færgebillet Swinoujscie-København koster 370 DKK enkelt, eller
590 DKK retur.
-
Der er flystole ombord på færgen, så man behøver ikke at købe kahyt på
natturene.
Hvis du ønsker en kahyt på natfærgen, kan du dog købe en plads i en kahyt.

Det koster 130 DKK enkelt i 4-køjeskahyt eller 150-170 DKK enkelt i
2-køjeskahyt.
-
For mere information om færgen, gå til http://www.polferries.com.pl

//Emil Jelstrup

Fra : Poul

Dato : 05-09-01 21:59

kære spørger

Prøv en hel ny opperatør som hedder :
www.upn.dk/travel
Firmaet er nyt men det er et par gamle velkendte "thailandseksperter" der
står bag. Det er virkelig nogle garvede gutter med mange år på bagen.

Venlig hilsen
Poul Richard Nielsen

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 06-09-01 08:54

Poul wrote:

> [...]
> Firmaet er nyt men det er et par gamle velkendte "thailandseksperter" der
> står bag. Det er virkelig nogle garvede gutter med mange år på bagen.

Det rejsebureau har ikke noget med Ukraine at gøre.

//Emil Jelstrup

Fra : Sweedy

Dato : 09-09-01 22:35

Hej
Jeg er i samme situation men vil dog også gerne den anden vej - Dk -
Ukraine.
Så enhver oplysning er også interessant for mig.
Jeg har lidt efter lastbiler der kører vejen men ingen fundet.
Overvejer nu selv at køre dertil og tilbage. Er der nogen der har erfaringer
med det?
Hvis der evt. er nogen der vil køre med og betale til benzinen så vil jeg
gerne høre fra nogen.

Vh
Kurt

Lars Henrik Pind <LHPind@private.dk> skrev i en