/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
syn
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 30-08-01 18:58

Der var en der på, dk.marked.privat.motorcykel, spurgte om hvor tit en
motorcykel skal synes.
Dette er også et spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på, da jeg skal til
at købe en cykel.
Som svar på ovennævnte post stod der ; "Kun ved ejerskift, hvis cyklen er
mere end 5 år gammel".
Jeg havde ellers den opfattelse at det kun var hvert femte år den skulle
synes, uanset ejerskifte eller ej.
Ejeren af den motorcykel som jeg ønsker at købe, har fortalt at han ikke
skulle syne cyklen efter han købte den i foråret (cyklen er fra '91 og er
sidst synet i '98), mente dette stemme jo ikke overens med svaret.
Er det mig der har misforstået noget omkring syn af motorcykel er
hvad???
mvh Jacob



 
 
SmaRTrxxv (30-08-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 30-08-01 19:09


"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8e7ea8$0$865$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er det mig der har misforstået noget omkring syn af motorcykel
>SNIP

Kort svar: Ja !

Thore Jensen



Jacob Stegelmann (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 30-08-01 19:28


"SmaRTrxxv" wrote in message news:9mlvbl$je0$1@news.cybercity.dk...
> Kort svar: Ja !
>
> Thore Jensen
>
>
he he, mange tak.....men det blev jeg jo ikke ret meget klogere på!!!
for jeg vil jo gerne vide hvordan det så fungere



Michael K.S. (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 30-08-01 19:53

On Thu, 30 Aug 2001 20:27:55 +0200, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:


>he he, mange tak.....men det blev jeg jo ikke ret meget klogere på!!!
>for jeg vil jo gerne vide hvordan det så fungere

Motorcykler er ikke underkastet periodisk syn (endnu da)
og der gælder derfor flg regler.


Stk. 3. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, skal
bortset fra registreringspligtig knallert være synet og godkendt inden
anmeldelse, hvis 1) køretøjet er registreret første gang for mellem 5
og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden,
eller 2) køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden
og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden.

Stk. 4. Køretøjet kræves ikke synet, hvis 1) ejerskifte (brugerskifte)
sker mellem ægtefæller eller registrerede partnere, 2) en
ægtefælle/registreret partner efter den anden ægtefælles/registrerede
partners død eller i tilfælde af skilsmisse eller separation overtager
et køretøj, der er registreret i den anden ægtefælles / registrerede
partners navn, 3) en person overtager et køretøj, der er registreret i
en samboendes navn, hvis den fælles bopæl har bestået de sidste fem
år, 4) en person ved dødsfald overtager et køretøj, der er registreret
i afdødes navn, hvis vedkommende har haft fælles bopæl med afdøde de
sidste to år før dødsfaldet, eller 5) en person ved ophævelse af
fælles bopæl overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes
navn, hvis den fælles bopæl har bestået de sidste fem år før
samlivsophævelsen.

-M

moller (30-08-2001)
Kommentar
Fra : moller


Dato : 30-08-01 20:43

> Stk. 3. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, skal
> bortset fra registreringspligtig knallert være synet og godkendt inden
> anmeldelse, hvis 1) køretøjet er registreret første gang for mellem 5
> og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden,
> eller 2) køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden
> og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden.

Arrrrrrrrggggg.... pis, begge mine maskiner er over 10 år nu :(
hmmm.... godt de er lette at syne, hvis de skal sælges :)

> Stk. 4. Køretøjet kræves ikke synet, hvis 1) ejerskifte (brugerskifte)
> sker mellem ægtefæller eller registrerede partnere, 2) en

Uha... så skal man lige få sig en partner/ægtefæl(l/d)e sælge den
til dem, hvorefter de skaffes væk igen... hmmm, nej alt alt for dyr løsning
:)

VH
Lars Molnit



moller (30-08-2001)
Kommentar
Fra : moller


Dato : 30-08-01 19:42

> Jeg havde ellers den opfattelse at det kun var hvert femte år den skulle
> synes, uanset ejerskifte eller ej.

Nej... kun ved salg...

> Ejeren af den motorcykel som jeg ønsker at købe, har fortalt at han ikke
> skulle syne cyklen efter han købte den i foråret (cyklen er fra '91 og er
> sidst synet i '98), mente dette stemme jo ikke overens med svaret.

hvis den blev synet i 98... og han købte den sidste år, var han lige
inden for periode inden den skulle synes igen (2år) for at blive solgt....
derved SKAL den nu synes, hvis han skal sælge den videre som synet... og det
vil DU IKKE betale for at gøre selv jo, så bare sig til ham, at han skal
godt ned i pris, eller få den synet :)

> Er det mig der har misforstået noget omkring syn af motorcykel er
> hvad???

Lidt... men det er også forvirende, når der er forskellige regler for
diverse motor køretøjer.... f.eks. er der syn på knallerter ??? og hvis ikke
burde der ikke ??? eller hvis ikke, så behøver jeg vil ikke at få synet min
MZ *GGG*


VH
Lars Molnit

> mvh Jacob
>
>



René Dahl (30-08-2001)
Kommentar
Fra : René Dahl


Dato : 30-08-01 19:43

> inden for periode inden den skulle synes igen (2år) for at blive solgt....
""""""""

Der er da ikke periodesyn på motorcykler Lars....

René



moller (30-08-2001)
Kommentar
Fra : moller


Dato : 30-08-01 20:39


"René Dahl" <rdgsn@worldonline.dk> wrote in message
news:COvj7.26905$Ay1.774913@news000.worldonline.dk...
> > inden for periode inden den skulle synes igen (2år) for at blive
solgt....
> """"""""
>
> Der er da ikke periodesyn på motorcykler Lars....

Nej... det skrev jeg heller ikke... men den skal ha været synet inden
for de sidste 2 år for at du kan sælge den videre med pladerne på... derfor
ejeren ku købe den i år 2000 uden at få den synet, eftersom den anden havde
fået den synet i 98... hvis han købte den i år, skulle den synes først inden
han ku beholde pladerne :)

VH
Lars Molnit

>
> René
>
>



René Dahl (30-08-2001)
Kommentar
Fra : René Dahl


Dato : 30-08-01 20:47


>
> Nej... det skrev jeg heller ikke... men den skal ha været synet inden
> for de sidste 2 år for at du kan sælge den videre med pladerne på...
derfor
> ejeren ku købe den i år 2000 uden at få den synet, eftersom den anden
havde
> fået den synet i 98... hvis han købte den i år, skulle den synes først
inden
> han ku beholde pladerne :)

Ok.

Men er det ikke 1 år og ikke 2 år ??

René




moller (30-08-2001)
Kommentar
Fra : moller


Dato : 30-08-01 21:05


"René Dahl" <rdgsn@worldonline.dk> wrote in message
news:WKwj7.26954$Ay1.776934@news000.worldonline.dk...
>
> >
> > Nej... det skrev jeg heller ikke... men den skal ha været synet
inden
> > for de sidste 2 år for at du kan sælge den videre med pladerne på...
> derfor
> > ejeren ku købe den i år 2000 uden at få den synet, eftersom den anden
> havde
> > fået den synet i 98... hvis han købte den i år, skulle den synes først
> inden
> > han ku beholde pladerne :)
>
> Ok.
>
> Men er det ikke 1 år og ikke 2 år ??
>

Den er jo fra 91... så sidste år, var den jo ikke over 10 år, og derved
gik den med 2 års reglen... men jo i år når den runder sin 10 års fødsdag,
så er det 1 år :)

Moller

> René
>
>
>



René Dahl (30-08-2001)
Kommentar
Fra : René Dahl


Dato : 30-08-01 19:40

Nej det der menes er at motorcykler kun skal synes ved ejerskifte, hvis det
er over et år siden den er synet sidst.

Men hvis cyklen er under 5 år gammel, skal den ikke synes, ved ejerskifte.

Mvh René




Henrik Nielsen - Rap~ (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 30-08-01 21:33

Tjaa.

Hvis MC er fra 5-10 år gammel og den har været synet indenfor de sidste 2
år, skal den ikke synes ved ejerskifte.

Hvis den er over 10 år, skal den ikke synes hvis den har været til syn
indenfor et år.

Så måske er det rigtigt.


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408679
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste