netværk til et spil
Fra : Kristian Iversen

Dato : 30-08-01 18:35

hejsa vi er et par stykker som er igang med et spil

hvordan løser vi dette på den nemeste og hurtigste måde....

skal der være en Socket ud til hver spiller?
eller skal det laves så det er den samme Socket der sender ud til alle

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-08-01 20:26

In <3b8e7921$0$857$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Kristian Iversen" <hans.i@wanadoo.dk> writes:

> [...]

>skal der være en Socket ud til hver spiller?
>eller skal det laves så det er den samme Socket der sender ud til alle

I kan ogsaa bruge RMI.

/Martin

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 30-08-01 20:40

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, tusk@daimi.au.dk
(Martin Moller Pedersen) just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>I kan ogsaa bruge RMI.

Jeg tror det vil være alt for langsomt til spil (med mindre det selvf.
er 7 kabale eller noget lignende).

Nogen mening om dette? :)
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Hans Erik Martino Ha~

Dato : 21-09-01 10:56

Martin Mouritzen wrote:

> [...]
> stuff, and I had to correct this gibberish:

> Jeg tror det vil være alt for langsomt til spil (med mindre det selvf.

Måske burde man så bruge java.net.MulticastSocket. Det er en slags UDP,
hvor man kan sende til flere modtagere på en gang. Det lyder lige som
sagen hvis spillet er noget med en server som skal sende ændringer ud
til mange spillere på en gang.

Der er dog et stort men. UDP pakker kan falde ud og blive byttet om, så
man skal tænke sig om når man bruger det. En anden ting er at Multicast
pakker kun er brugbare på intranet.

/erik

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 30-08-01 20:39

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kristian
Iversen" <hans.i@wanadoo.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>skal der være en Socket ud til hver spiller?

Jeg ville kigge på ServerSocket klassen. (Der er også nogle gode
eksempler på http://java.sun.com ) - Søg :)

>eller skal det laves så det er den samme Socket der sender ud til alle

Nej.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-09-01 11:23

"Kristian Iversen" <hans.i@wanadoo.dk> writes:

> skal der være en Socket ud til hver spiller?

Der er forskellige muligheder som alle har deres styrker og
svagheder. Se eventuelt her:
http://www.codewhore.com/intro3.html

Hvis dit spil skal være "realtime" har du flere problemer at tænke på
bla. latency. Kig også på resten af artiklerne på ovenstående site:
http://www.codewhore.com/

Fra : Kristian Iversen

Dato : 21-09-01 14:15

takker det vil jeg lige prøve at kigge lidt på