Hvilken bank skal man nu bruge ?
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 30-08-01 16:00

Hej
Jeg har hidtil været glad for BG Netbank. Selve banksoftwaren var noget
amatørmakværk, men BG Bank leverede efterfølgende landets bedste
kontoudskrift. Når man havde foretaget en overførsel/betaling så indeholdt
hver post en masse oplysninger. F.eks

Dato og beløb
OCR kodelinie
Giroindbetalingskort nr.123456789
Kreditors reference: 000123456789
Overførsels nr 16161616161616
Modtagers tekst: Deres faktura 8514
Egen tekst: Firma A/S bet. for F.8514
Til BG Bank konto 1199-20406080
Til konto nr. 4545-78787878
Modtagers Navn
Modtagers Adresse
Modtagers postnr

Disse oplysninger blev skrevet på fortløbende sider med BG Banks vandmærke
på papiret. Det er så intet problem at dokumentere en betaling. De fleste
andre banker har bare een enkelt linie med dato og en tekst man selv har
skrevet, samt beløb. Dette vil give alvorlige dokumentationsproblemer for
bl.a. virksomheder når skattefar beder om 5 år dokumentation. Jeg har netop
oplevet at skattefar ikke anerkender en sådan mangelfuld dokumentation.

Nu er problemet imidlertid at Danske Bank har konverteret BG konti så de er
tilgængelige i Danske Netbank. Men dette medfører også at man kun får Danske
Banks elendige og mangelfulde kontoudtog. Som følge heraf vil jeg nu skifte
bank og skrotte BG - Danske Bank koncernen.

Men har nogen af jer kendskab til en bank som har en velfungerende webbank
og som leverer fyldestgørende retsgyldige kontoudskrifter ?

PS. Det er en tåbelig metode at bestille en separat kvittering med post, som
man både skal betale for og som man skal håndtere og arkivere, så det er
ingen brugbar løsning for en moderne virksomhed som forsøger at arbejde
elektronisk på alle områder.

Fra : alexbo

Dato : 30-08-01 19:34

"Mogens Jørgensen" <mj_lovepussy@nospammail.dk> '

> [...]
har netop
> oplevet at skattefar ikke anerkender en sådan mangelfuld

Kan jeg få dig til at præcisere hvad skattefar ikke ville anerkende,
et kontoudtog er jo kun en betalingsting og ikke et udgiftsbilag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-09-01 00:56

On Thu, 30 Aug 2001 17:00:29 +0200,
Mogens Jørgensen <mj_lovepussy@nospammail.dk> wrote:

> [...]
> oplevet at skattefar ikke anerkender en sådan mangelfuld dokumentation.

Gider du uddybe den? Hvad er det præcis, T&S er utilfreds med ift.
dokumentationen af dine indtægter?

-j

--
Uwaga!