Creative GeForce 2 Pro & Diablo 2 Lord Of ~
Fra : Martin Blirup

Dato : 31-08-01 11:51

Hej NG!!!
Jeg har lige købt en ny computer, med bland andet et geforce 2 pro fra
craetive. Det er alt sammen meget godt, har installeret win 2000, osv... Da
jeg så skal til at spille diablo 2, kan den ikke finde nogle "video modes",
under der dersens video test! Hvad gør jeg så nu??? Jeg skal sku da kunne
spille diablo 2, det er jeg da nød til!.. Jeg har prøvet med den nyeste
version af diablo 2... version 1.09... og jeg har oxo prøvet at teste de
video modes inden jeg opdaterede til version 1.09!!! HELP! Mine geforce
drivere er lige nu dem der ligger på cd'en der følger med kortet, men jeg
oxo prøvet de helt nye nvidia detonator 4 driver version 14.20 (hold fast
hvor var de svære at finde, når nvidias side har været nede!!) Nu aner jeg
simpelthen ikke hvad jeg gør forkert, skal man installere sine via 4-in-1
drivere??? jeg ved godt de giver et performance boost, men jeg syntes stadig
at de er ustabile! så derfor har jeg ikke installeret dem! Men det kan jeg
sel'følig blive nød til, hvis det er det man skal gøre!! Forøvrigt siger den
at jeg skal huske at installere directx, men det har jeg bare gjort, directx
8.0 nt for at være præcis!

mit system er som følger: (i tilfælde af at det er noget af det, der ikke
spinder sammen med diablo 2!!)
cpu: athlon t-bird 1200@1200
mb: soltek kav75
ram: noname pc133 1.5gb
gfx: geforce 2 pro 64ddr
sfx: sound blaster live 5.1
net: 3com 10/100 xl
hd: ibm 20gb
cd: teac 40x

Med venlig hilsen:
Martin Blirup

Fra : Christian

Dato : 30-08-01 12:58

Installer ALTID 4-in-1.. Det er den eneste måde du kan få VIA's chipset til
at arbejde rigtigt! Desværre.

--
/CeeCay

Fra : Martin Blirup

Dato : 30-08-01 14:07

/Snip
"Christian" <CeeCay@cyberjunkie.com> skrev i en meddelelse
> Installer ALTID 4-in-1.. Det er den eneste måde du kan få VIA's chipset
til
> at arbejde rigtigt! Desværre.
>
> --
> /CeeCay

/Snip

Jaa det prøvede jeg så, meeen!!! Så gik windows 2000 ned =( Og så kunne jeg
bare få lov til at starte windows op igen med dens backup tingeling
halløj... I ved? Og det virker stadig ikke! Jeg glemte at skrive før at det
er win2000 med service pack 2 installeret, og det har altid virket på min
gamle computer! ARRRGH Jeg fatter det simpelthen ikke???! Det er oxo de
nyeste via drivere jeg bruger... Tror de hedder 4.32.

Still Need HELP!!!

Med venlig hilsen:
Martin B.

Fra : ZiCoN

Dato : 30-08-01 14:29

Jeg kører med asus p3v4x 866 @ 910 256 pc133 apacer @ cas/ras 2 (153 mhz) Da
jeg kørte win2k var der ingen problemer med lord of destruction med SP2.. og
via 4 in 1 v32...

ZiCoN

Fra : Jackster

Dato : 30-08-01 14:48

"Martin Blirup >No_Mail" <<@NA.Net> skrev i en meddelelse

> [...]
> gamle computer! ARRRGH Jeg fatter det simpelthen ikke???! Det er oxo de
> nyeste via drivere jeg bruger... Tror de hedder 4.32.

Afinstaller Diablo II + dine grafikkortdrivere (kan gøres med
www.nvmax.com ). Installer driverne igen og installer så Diablo II bagefter.

Fra : Martin Blirup

Dato : 30-08-01 14:59

Jeg cruisede lige lidt rundt inde på Www.Battle.Net, og fandt ud af hvad der
kunne være galt jeg tror det er noget med mit agp halløj...
Der står i det dersens "DxDiag" fil ting ,under den tab der hedder display,
følgende: "Agp Texture Acceleration: Not Available" Hvad betyder dette? Der
står oxo dette har under samme tab der hvor der står "Notes"

The file nv4_disp.dll is uncertified, which means that it has not been
tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs. You may be able to get
a certified driver from the manufacturer of the hardware device.
DirectDraw test results: All tests were successful.
Direct3D test results: Failure at step 18 (CreateDevice): HRESULT =
0x887602eb (unknown error)

Har det noget med noget at gøre???

Med venlig hilsen
Martin B.

Fra : ZiCoN

Dato : 30-08-01 15:07

det jeg har gjort er at gå ind i din bios... sæt agp hastigheden til agp 2X
..... der er nogle issues med agp 4X.. du kan alligevel ikke mærke forskel

ZiCoN

Fra : Jonny Jensen

Dato : 31-08-01 16:16

Har du husket fix'en til Win2K og AMD Athlon / Duron? Kig her:

http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Du skal desuden afinstallere din driver til grafikkortet HELT inden du
ligger den nye ind (nVidia anbefaler at PC'en skal starte op i 16 farver i
640x480 og først der skal man så installere Detonator) Jeg vil anbefale dig
at bruge Detonator 12.90 til GF2 og sørg for at det er VIA 4.32 du har.

Jonny.