Ren kakao
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 30-08-01 09:31

Som "sovenier" fra Mexico har jeg fået to kakao "bar" vil jeg klade dem. De
ligner to klumper hash, men det er altså ren kakao.

Jeg ved at mexicanerne bruger meget ren kakao i deres mad, men jeg ved ikke
hvordan jeg skal gribe de to klumper an.

Hvad kan jeg bruge kakaoen til? Kager, mad, varmchokolade???? og hvordan gør
jeg. Hvordan anvender jeg det som krydderi?

Forslag, kommentarer, råd......? Jeg er åben over for alle mulige ideer og
opskrifter.

Kåre
- der udover kakoen også har fået en masse andre spændende krydderier som
jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med endnu....

Fra : Peter Westh

Dato : 30-08-01 10:13

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Som "sovenier" fra Mexico har jeg fået to kakao "bar" vil jeg klade dem.
De
> ligner to klumper hash, men det er altså ren kakao.

Jeg har aldrig set den slags ren cacao, men det ville være oplagt at bruge
den til en gang Mole Poblano. Se f.eks.
http://www.camillaplum.dk/opskrifter.htm#mole , og brug din cacao i stedet
for den mørke chokolade.

MVH

Peter

Fra : rune og stinne

Dato : 30-08-01 17:13

Hej

Nu ved jeg ikke med ren cacao, men mørk chokolade er helt suveræn sammen med
chili - det lyder mærkeligt, men en lille smule chokolade afrunder smagen på
en meget fin måde.

Mvh
Stinne

Fra : opuss

Dato : 30-08-01 23:04

Hej med dig.
Hvis det er REN kakao masse, og det finder du ud af ved at smage på det,
hvis det ikke er til at spise er det rent, hvis det kan spises er det en
meget mørk chokolade. Er der ren kakao masse så bør du bare rive det på et
rivejern i den ting du vil bruge det i, men vær opmærksom på det er ikke
meget du skal bruge, da det er ret så koncentreret. håber at du kan bruge
rådet

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 31-08-01 09:15

Tak for alle svarene. Jeg skriver nok igen, når jeg har forsøgt mig med
noget forskelligt.....

Kåre