vinduespudsning
Fra : Steen Jeberg

Dato : 30-08-01 06:46

Hvad er det bedste at pudse vinduer i.
Jeg har brugt vand og sulfo men synes ikke det rengør ordentligt.
Har du et eller andet tip til den rigtige blanding.

MVH Steen Jeberg
sjeberg@yahoo.com

Fra : Thïngmand

Dato : 30-08-01 08:18

> Hvad er det bedste at pudse vinduer i.

Det har jeg også spekuleret over - er det overhovedet muligt at købe
"færdig" vinduesrens? Hvis vand+sulfo er det bedste, hvorfor er der så ingen
der skriver vinduespuds på en flaske sulfo og lægger 200% oven i prisen?

Iflg. rygterne skulle vand + sulfo være det at vinduespudserne bruger...

Nogen vinduespudsere her i gruppen?

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 30-08-01 11:18

"Steen Jeberg" <sjeberg@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det bedste at pudse vinduer i.
> Jeg har brugt vand og sulfo men synes ikke det rengør ordentligt.
> Har du et eller andet tip til den rigtige blanding.

Jeg bruger en svag opløsning af en universalrengøringsmiddel og en våd
og en tør miljøklud - det duer til fedtede spejle, så mon ikke også til
vinduer..

Niels

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 30-08-01 15:25

Vand + LIDT sulfo + LIDT eddike. Skrab af, og gnid efter med avis papir.
Dét har jeg gode resultater med. Prøv bare først på speglet.

Fra : JR

Dato : 30-08-01 20:28

Kodeordet er en god "skraber" (Specielt gummiet er det vigtigt at skifte når
det er blevet slidt.) Varmt vand er i og for sig nok, men det er en god ide
at afspænde vandet med et par dråber sulfo plus lidt eddike til at
modarbejde den kalk der er i vandet.

m.v.h

Ps. har lidt erfaring som vinduespolerer
Pps. skrab ALDRIG maling og lign. af tørt glas. Det ridser

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 30-08-01 20:36

Hej

Brug vand fra en regntønde, og bland det op med noget sprinklervæske.
Vandet fra tønden er uden kalk, så det laver (næsten) ingen striber, selvom
du ikke får tørret ordentligt efter.
Du skal ikke være bange for hårde urenheder i vandet, de ligger på bunden.
Brug gerne gummiskraber og avispapir.

HV Birgitte

Fra : Thïngmand

Dato : 31-08-01 08:30

> Brug gerne gummiskraber og avispapir.

Hvad er det med det avispapir?? Kommer der ikke tryksværte ud over hele
ruden?

Fra : Bakke

Dato : 01-09-01 18:38

Hej gruppe

Der findes et kemisk produkt, der hedder "Vinduespoleringsmiddel" - ikke
særlig dyrt for en flaske ( ca. 60 kroner for en liter hos et professionelt
firma - føres ikke i Føtex eller lign. ) , som rækker til årtiers brug i en
privat husholdning.

Der findes en slags skraber, som hedder en "swisj" ( Ca. 70 kr. ) , og som
er det, de professionelle bruger.( Føres heller ikke i Føtex ...... )

Og der findes en slags "svaber", som ligner en lammeskindspølse - men som
ikke er det !! - som de professionelle bruger.( Føres ikke ..... ) ( Omkring
40 kroner )

Har nogen af jer mødt en professionel vinduespolerer, som står og fedter
med sulfo, eddike, sprinklervæske i forskellige kombinationer eller med
avispapir ?

Hvis I ikke har set det, hvad tror I så kan være grunden ?

Er de professionelle dumme eller uoplyste, eller er de bare professionelle
?.

Køb jer dog nu noget ordentligt en gang for alle, og så er alle
vinduespoleringsproblemer ovre.

(Men at bruge opsamlet regnvand er nu en *meget* god ting )

Mvh

Bo

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 01-09-01 19:09

">
> [...]
> avispapir ?
>
> Hvis I ikke har set det, hvad tror I så kan være grunden ?

Ang. avispapir:

Ja, det er fra professionelle jeg har fidusen, især professionelle fra gamle
dage.
Formodentlig synes man nu, det er for besværligt, og man får da også sorte
fingre, men tryksværten gør (gjorde) det åbenbart lettere at få ruderne
blanke.

VH Birgitte

Fra : Thïngmand

Dato : 03-09-01 08:19

> [...]
professionelt
> firma - føres ikke i Føtex eller lign. ) , som rækker til årtiers brug i

Er det noge tos "dødelige" kan købe?

I så fald, hvor?

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 03-09-01 09:16

Svar til Bo.
Nej - selvfølgelig er vinduespudsere ikke dumme. Dé har jo OSSE
muligheden for at "få fingre" i dé såkaldte RIGTIGE midler. -Hos et
"proffesionelt firma" som vi andre ikke kender!! Vi andre som anbefaler
avis-papir og lign. gør dét udfra "vores" erfaringer som virker ganske
glimrende (om noget -lidt besværligere). Og i øvrigt - havde vi da nok
henvist
til DIG, hvis vi havde vidst, at du kendte et "vidunder-middel". Hvilket
Proffesionelt firma fører
i øvrigt disse produkter ?? For selvfølgelig er Jeg da osse
interesseret i at gøre MIN vindues-pudsning lettere !!
Mvh
Lonnie

Fra : Bakke

Dato : 04-09-01 18:33

> [...]
> i øvrigt disse produkter ?? For selvfølgelig er Jeg da osse
> interesseret i at gøre MIN vindues-pudsning lettere !!

Ja, ja, nu har jeg da vist provokeret uden at ville det.
Jeg er selv københavner, og har købt hos JONEX, Haderslevgade 9, 1671
København V, Telefon 33310142.
Jeg har ingen som helst tilknytning til firmaet, men er der blevet rådet på
bedste måde.
Og de "professionelle" midler og artikler har de der til en meget rimelig
pris. Jeg ved ikke, om de har postordre til resten af landet, men mon ikke
??
Jeg garanterer for, at der er mere kvalitet i varerne der, end i meget af
det plasticamatørbras, jeg har set i forskellige supermarkeder.

Og alt er venligt ment !!

Mvh

Bo

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 02-09-01 08:35

Thu, 30 Aug 2001 07:46:08 +0200, skrev "Steen Jeberg"
<sjeberg@yahoo.com> :

>Hvad er det bedste at pudse vinduer i.
>Jeg har brugt vand og sulfo men synes ikke det rengør ordentligt.
>Har du et eller andet tip til den rigtige blanding.

Jeg har ladet mig fortælle, at de professionelle vinduespudsere kommer
en lillbitte sjat 3-dobbelt salmiakspiritus ned i sulfovandet.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Bjarne Nørskov Saack

Dato : 02-09-01 10:20

In article <qeivotg71g34571qonp6eq5sbb13eio5n3@4ax.com>, news@gittes.dk
says...

> Jeg har ladet mig fortælle, at de professionelle vinduespudsere kommer
> en lillbitte sjat 3-dobbelt salmiakspiritus ned i sulfovandet.

Det gør vi også, men kun hvis vinduerne er meget snavsede.
Salmiakken vil over længere tid kunne mørne eventuelle gummilister
omkring ruderne, og så stinker det ad h. til, derfor bruger vi det kun
sjældent.

I langt de fleste tilfælde er almindeligt opvaskemiddel, og en god
skviser glimrende, jeg bruger dog et 'professionelt' middel fra Clean-
care

det har nu ellers været interessant at følge denne tråd

mvh
Bjarne Nørskov Saack
BNS Vinduespolering
www.b-n-s.dk

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 02-09-01 14:10

> det har nu ellers været interessant at følge denne tråd
>
> mvh
> Bjarne Nørskov Saack
> BNS Vinduespolering

Hej

Hvad mener du så om det med avispapiret?

VH Birgitte

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 03-09-01 15:28

Hej davs.

> [...]
> Salmiakken vil over længere tid kunne mørne eventuelle gummilister
> omkring ruderne, og så stinker det ad h. til, derfor bruger vi det kun

Jeg pudser vinduer i turistbus, og de er beskidte af folks manglende hårvask
eller andet lort de hælder i det samme. Jeg putter altid 3-dobbelt i, med
mindre de ikke er fedtet ind i hænder eller hårshit.

> I langt de fleste tilfælde er almindeligt opvaskemiddel, og en god
> skviser glimrende, jeg bruger dog et 'professionelt' middel fra Clean-
> care

Det vigtigste er næsten den gode skviser.

> det har nu ellers været interessant at følge denne tråd

Jeg vil strække mig så langt som, det har været sjovt. Den med avispapiret
har altid undret mig.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

www.hoffmann.cc

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.