Ang. dysser
Fra : _Anden_

Dato : 29-08-01 19:52

Hejsa,

jeg snakkede med en englænder, blev totalt forvirret, han snakkede om Amal
(som er en dysse) & main-jets....

Mit orginale spørgsmål drejede sig om omdysning af ens scooter efter tuning,
og hvordan man skal bære sig

af.... man har jo ikke halvtreds dysser liggende, (og hvad var det med alm.
dysser & (mainjets)?)
hvordan finder man nemmest den rigtige uden at skulle købe 8 stykker uden
stadig at have fundet den rigtige?

Mvh
Anden

Fra : _Anden_

Dato : 30-08-01 11:15

Har lige en tilføjelse til spørgsmålet....
jeg har en 70ccm polini sports cylinder på. Jeg får snart ny udstørning, og
regner med også at købe en kaburator dertil, en Carb Amal (Arreche) 17.5 mm
(fra www.scooter-attack.com) men er det nu også smart?, sluger den ikke
bare en del mere benzin, eller hjælper det motorens optræk og tophastiged?
Er det ikke "bedre" for motoren nu hvor jeg har fået en tuncylinder på at
også at skifte kaburatoren?

Håber i kan svare :)

Mvh
Anden

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 30-08-01 11:26

_Anden_ wrote:

> [...]
> regner med også at købe en kaburator dertil, en Carb Amal (Arreche) 17.5 mm

Jeg ville nok vælge at købe et andet sted fra, leveringstiden fra Scooter-Attack
er ENORM. Jeg har selv ventet i over 14 dage på syv pærer. Ang. Ama/Arreche, så
ville jeg personligt selv vælge en Dell´Orto karburator. Kører selv med 21mm
Arreche nu, og synes lissom jeg HAR haft det bøvl med den jeg gider. Skifter til
17,5mm eller 19mm Dell´Orto når der blir penge til det.

> sluger den ikke bare en del mere benzin, eller hjælper det motorens optræk og
> tophastiged?

Den sluger en del mere, men det er ikke så galt igen med en 17,5mm'er. 21'eren
derimod drikker sq godt. På den anden side hjælper det GODT på optrækket, jeg ka
selv gå på baghjul fra f.eks. lyskryds nu. Det skal så siges jeg har : Sport,
21mm, Leo Vinci Zx, Polini Vario - jeg ka derfor ikke garantere din oxo rykke på
rullen.

> Er det ikke "bedre" for motoren nu hvor jeg har fået en tuncylinder på at
> også at skifte kaburatoren?

Tjoh, men den ka nu fint køre med standard karburatoren.

> Håber i kan svare :)

Har prøvet - Hva kører du forresten på, og hvor kommer du fra?

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : _Anden_

Dato : 30-08-01 11:51

takker for svaret, det hjalp :)

Hvis du ikke ville købe det ved www.scooter-attack.com
hvor ville du så?

Jeg kører ellers på en Estilette fra Suzuki & kommer fra Ålborg (helt
udemærket scooter (45ér)
Men den måtte gerne kunne køre lidt hurtigere ;)

Mvh
Anden

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 30-08-01 12:48

_Anden_ wrote:

> takker for svaret, det hjalp :)

Det var skam så lidt, er glad for at kunne hjælpe.

> Hvis du ikke ville købe det ved www.scooter-attack.com
> hvor ville du så?

www.scooter-racing.dk - uden tvivl dk's bedste butik med tun, hvis du spørger
mig.

> Jeg kører ellers på en Estilette fra Suzuki & kommer fra Ålborg (helt
> udemærket scooter (45ér)

Okay, har set en, men aldrig prøvet en.

> Men den måtte gerne kunne køre lidt hurtigere ;)

Det må de jo altid

Du bør forresten besøge www.mopedgallery.com og dertil hørende forum. Der kan du
uden tvivl hente meget mere hjælp osv. end her.

Fra : RpR

Dato : 30-08-01 19:13

> [...]
Skifter til
> 17,5mm eller 19mm Dell´Orto når der blir penge til det.

Jeg holder stadigvæk på at i har været lidt fummelfingrede =)
Jeg har altid kunnet få Arrechen til at køre godt, der sad en på min Neo's
og der sidder en på min Derbi GPR 50R nu, ingen klager her.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : J

Dato : 30-08-01 21:32

"Simon D. Hansen" <Sputte@Mail.dk> skrev i en meddelelse news:3B8E14A0.E4561005@Mail.dk...

> [SNIP]

Polini anbefaler selv en 21mm Dell´Orto karburator til Polini Sport 70cc.
Men den leveres vistnok med en 72'er dyse som standard. Den må da være ALT for lille?
Hvilke dyse-størrelser skal vi hen i nærheden af (med f.eks en Funky udstødning)?