/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Død over ATA...
Fra : Jesper Møller-Fink


Dato : 29-08-01 18:33

Kære I alle guruer (mere eller mindre)!

Jeg har en 6-7 mdr. gammel (ung?) 30 Gbyte IBM DTLA-307030 (75GXP
serien) som med hastige skridt nærmer sig døden - dvs. at der er kommet
'bad (very bad!) blocks' på disken (iflg. Norton m.fl. - den lyder også
_meget_ mærkeligt en gang i mellem). ØV BØV!

Heldigvis har jeg haft den partitioneret så jeg har kunnet redde al
vigtig data over på mine UW diske.

Men: Hvordan er det nu med en død og relativ ny disk? Svjv. er der 3 års
garanti på 'lårtet' - men hvordan fungerer den? Skal disken sendes til
forhandleren - eller direkte til IBM? Og betyder det at jeg får en
'lårte' disk igen? (der har vist været mange problemer med 75GXP
serien...).

På forhånd tak, og "God save my UW disks!"

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
===========================================
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |
===========================================

 
 
Jon Bendtsen (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 29-08-01 19:37

> Men: Hvordan er det nu med en død og relativ ny disk? Svjv. er der 3 års
> garanti på 'lårtet' - men hvordan fungerer den? Skal disken sendes til
> forhandleren - eller direkte til IBM? Og betyder det at jeg får en
> 'lårte' disk igen? (der har vist været mange problemer med 75GXP
> serien...).

Ja!

Snak med forhandleren af maskinen, evt disken hvis den er koebt
loest. Nogle gange skal de have den == ++++ tid
andre gange maa du selv sende den til ibm, det er hurtigere,
men kan koste lidt mere.
Evt. hvis det er en fornuftig forhandler, saa giver han
dig en anden disk af ca. samme slags.




ion++

--

A picture always lies...

Jesper Møller-Fink (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Møller-Fink


Dato : 29-08-01 19:44

Jon Bendtsen <bendtsen@brok.diku.dk> wrote:

> > Men: Hvordan er det nu med en død og relativ ny disk? Svjv. er der 3 års
> > garanti på 'lårtet' - men hvordan fungerer den? Skal disken sendes til
> > forhandleren - eller direkte til IBM? Og betyder det at jeg får en
> > 'lårte' disk igen? (der har vist været mange problemer med 75GXP
> > serien...).
>
> Ja!
>
> Snak med forhandleren af maskinen, evt disken hvis den er koebt
> loest. Nogle gange skal de have den == ++++ tid
> andre gange maa du selv sende den til ibm, det er hurtigere,
> men kan koste lidt mere.
> Evt. hvis det er en fornuftig forhandler, saa giver han
> dig en anden disk af ca. samme slags.

Jeg prøver at kontakte forhandleren. Den er købt hos en "machandler" i
Flensborg <www.dsp-info.com> som jeg har handlet en del med og er godt
tilfreds med. Jeg vil dog først formatere disken og teste den helt
igennem med diverse disktools og vedlægge snapshots af
fejlmeddelelserne.


--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
===========================================
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |
===========================================

Erik Richard Sørense~ (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 30-08-01 15:29

Hej Jesper

Hm, spørgsmålet er, om det er en god idé at omformattere den og ikke blot nøjes
med at slette den. Nogle gange 'forsvinder' bad blocks i en periode, men så
vender de endnu værre tilbage, men OK, hvis du igen kan få fejlmeddelelserne
frem, så du kan dokumentere fejelene, så tror jeg ikke, der vil blive problemer
med en ombytning.

Hvis du kan, så prøv at få forhandleren til at bytte den til en tilsvarende
Seagate eller Quantum. De kører godt!

- Og for øvrigt så har jeg også hørt særdeles godt om den pågældende forhandler
i Flensborg. Jeg kender et par stykker, der har handlet der.

mvh. ERik Richard

Jesper Møller-Fink wrote:

> Jeg prøver at kontakte forhandleren. Den er købt hos en "machandler" i
> Flensborg <www.dsp-info.com> som jeg har handlet en del med og er godt
> tilfreds med. Jeg vil dog først formatere disken og teste den helt
> igennem med diverse disktools og vedlægge snapshots af
> fejlmeddelelserne.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 30-08-01 20:43

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Kære I alle guruer (mere eller mindre)!

<http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,59943,tk,dn082901X,00.asp>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste