/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hæve nålene på en CBR 600 ?
Fra : Carsten


Dato : 29-08-01 18:27

Jeg har lige haft kabu'erne af for at lave et forsøg med at hæve mine nåle
en smule. På min gamle Puch Maxi gjorde man dette ved at der på nålen var en
låsering som man så blot flyttede et hak. Derved kunne nålen ikke nå så
langt ned i svømmerhuset som før.
På CBR'en er der ingen hak i nålene. Det er blot nogle faste pinde. Hvad gør
man så ? Skal man klippe et par millimeter af ?

Carsten
CBR 600 F2 '94




 
 
RasmusZX9R (30-08-2001)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 30-08-01 06:59

Hejsa!
Er det ikke muligt at lægge en skive under?
Ellers må du købe dig et jetkit.
Der vil jeg tro at du kan justere nålene i højden.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (der ikke har nogen cbr-erfaring men snakker af
zx-erfaring)

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Carsten (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 30-08-01 07:16

"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote in
message news:Tzkj7.26768$Ay1.756277@news000.worldonline.dk...
> Hejsa!
> Er det ikke muligt at lægge en skive under?
> Ellers må du købe dig et jetkit.
> Der vil jeg tro at du kan justere nålene i højden.
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C (der ikke har nogen cbr-erfaring men snakker af
> zx-erfaring)

Hmm, jeg var ellers ret overbevist over at den var med jet-kit. Hvordan
afgør/ser man det ??
Der var en enkelt lille skive under nålene, men hvis de skal hæves skal
det så ikke ske i form af flere millimeter ? I så fald skal der jo flere
småskiver under (ikke at det behøver at være et problem).

Carsten




origo@earthling.net (30-08-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 30-08-01 07:18


"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
news:3b8dda2a$0$336$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmm, jeg var ellers ret overbevist over at den var med jet-kit. Hvordan
> afgør/ser man det ??
Hvis ikke nålene kan justeres, er det formentlig ikke jetkit.

> Der var en enkelt lille skive under nålene, men hvis de skal hæves skal
> det så ikke ske i form af flere millimeter ?
LOL - Nei. En enkelt skive mere av den du har i forveien utgjør en stor
forskjell.Hvis du fra din forhandler bestiller 4 skiver av samme type som er
der nå, burde det være en god start.

JS





Jacob (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 30-08-01 07:57

Hej...

Et jetkit er netop kendetegnet ved at du kan hæve nålene i flere trin.
Resten af jetkittet er fjeder og dyse og det kan altså godt være svært at se
forskel.

Hvorfor vil du hæve nålene ? Jeg er godt klar over at det er for at optimere
lidt på den, men hvis du gør det selv hjemme i garagen, kan du jo ikke se
effekten af det du får lavet, i hele området. Du kan risikere at du lige
pludselig giver den for meget benzin i ét område og så vil du nok kunne
mærke det (Den vil nok have svært ved at trække optimalt i det område). Hvis
jeg var dig ville jeg køre til en prof og få det lavet.

Jacob


Carsten wrote in message <3b8dda2a$0$336$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote in
>message news:Tzkj7.26768$Ay1.756277@news000.worldonline.dk...
>> Hejsa!
>> Er det ikke muligt at lægge en skive under?
>> Ellers må du købe dig et jetkit.
>> Der vil jeg tro at du kan justere nålene i højden.
>> Mvh
>> Rasmus ZX9R-C (der ikke har nogen cbr-erfaring men snakker af
>> zx-erfaring)
>
>Hmm, jeg var ellers ret overbevist over at den var med jet-kit. Hvordan
>afgør/ser man det ??
>Der var en enkelt lille skive under nålene, men hvis de skal hæves skal
>det så ikke ske i form af flere millimeter ? I så fald skal der jo flere
>småskiver under (ikke at det behøver at være et problem).
>
>Carsten
>
>
>



Carsten (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 30-08-01 09:13

"Jacob" <jacob.nielsen@nokia.com> wrote in
message news:Islj7.2261$Kl.43650@news2.nokia.com...
> Hvorfor vil du hæve nålene ? Jeg er godt klar over at det er for at
optimere
> lidt på den, men hvis du gør det selv hjemme i garagen, kan du jo ikke se
> effekten af det du får lavet, i hele området. Du kan risikere at du lige
> pludselig giver den for meget benzin i ét område og så vil du nok kunne
> mærke det (Den vil nok have svært ved at trække optimalt i det område).
>Hvis jeg var dig ville jeg køre til en prof og få det lavet.

He he, men du er ikke mig, og jeg er ikke så bange for lige at flå kabu'erne
af sætte en (silvan) slutskive i mellem og så se hvad det gav. Hvis det er
helt
i skoven så er der jo ikke andet for end at hive skiverne af igen. Det kan
jo
ikke gå værre end galt

Tak for jeres svar...

Carsten





RpR (04-09-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-09-01 16:36

> He he, men du er ikke mig, og jeg er ikke så bange for lige at flå
kabu'erne
> af sætte en (silvan) slutskive i mellem og så se hvad det gav. Hvis det er
> helt
> i skoven så er der jo ikke andet for end at hive skiverne af igen. Det kan
> jo
> ikke gå værre end galt

Der er vist lidt knallert bygger over dig? =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



SA (30-08-2001)
Kommentar
Fra : SA


Dato : 30-08-01 23:23


"Carsten" <carjak@wanadont.dk> skrev i en meddelelse
news:mB9j7.135$HR4.26961025@news.orangenet.dk...
> Jeg har lige haft kabu'erne af for at lave et forsøg med at hæve mine nåle
> en smule. På min gamle Puch Maxi gjorde man dette ved at der på nålen var
en
> låsering som man så blot flyttede et hak. Derved kunne nålen ikke nå så
> langt ned i svømmerhuset som før.
> På CBR'en er der ingen hak i nålene. Det er blot nogle faste pinde. Hvad
gør
> man så ? Skal man klippe et par millimeter af ?
>
> Carsten
> CBR 600 F2 '94
>
>
>
Hejsa
Hvis det er en F2 "Pc25" du har, dur det her:
En enkelt skive er ganske fint, den er nemlig udmagret fra fabrikken, skru
evt. benzin blande skruerne en halv omgang ud på hver karburator, så dur den
nedefra.
En accelerations felt kan ikke rigtig bruges til en skid andet end at se en
topeffekt.
Dette er min erfaring, og der er sikkert mange der er uenige, men de der
skide rullefelter tester jo kun ved fuld gas, og det kan man ikke bruge til
ret meget på gaden.
Kør en tur efter hver enkelt modifikation, så du ikke blander noget sammen,
det betaler sig.
Den vil blive hurtigere på gassen, og i det hele taget køre bedre nede fra,
fra 8000 rpm og opefter vil der ikke være nogen forskel.

Mvh

Søren cbr600




Armand (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-08-01 14:56


SA <sa@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3b8ebd7e$0$3247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> ........................., skru evt. benzin blande skruerne en halv
omgang ud på
> hver karburator, så dur den nedefra.

Amatørtrick!
Eftersom at der kan være betragtelige forskelle blandt de enkelte
karb.'s qua fremstillings-tolerencer og få dyser springe finere end med
5#, er luftskruerne tilstede for at alle karbunader kan trimmes ind til
at gå præcist lige "godt" i tomgang!
Hvis man vil fylde på fra bunden af, kan man isætte en tomgangsdyse der
er én str. større!

> En accelerations felt kan ikke rigtig bruges til en skid andet end at
se en
> topeffekt.
> Dette er min erfaring, og der er sikkert mange der er uenige, men de
der
> skide rullefelter tester jo kun ved fuld gas, og det kan man ikke
bruge til
> ret meget på gaden.

Det kommer da netop an på hvem der tester:
De seriøse, der ved noget om sagerne, har i tilgift en CO-tester at
stikke i røven af motorcyklen hvorved man kan aflæse blandingsforholdet
præcist ved enhver given gasstilling!

Brug de seriøse værksteder/ mekanikere!
Mine bedste anbefalinger følger "Midtfyns mc & autorep." i Årslev samt
FV-motor i Borum vest for Århus, der begge har dybe rødder i RR-sporten
og har gjort god figur på egentunede gadecykler!

--
Armand.




Lars Bisgaard (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 31-08-01 20:14



> > ........................., skru evt. benzin blande skruerne en halv
Nu ved jeg ikke hvor i Dk du bor men http://www.mc-hospitalet.dk/ har efter
min erfaring rimeligt tjeck på sagerne ... og han har lige købt nyt Factory
rullefelt med bremse.


Hilsen
Lars Bisgaard

CBR 600 F2 med 94 hk på bavlehjulet



> Brug de seriøse værksteder/ mekanikere!
> Mine bedste anbefalinger følger "Midtfyns mc & autorep." i Årslev samt
> FV-motor i Borum vest for Århus, der begge har dybe rødder i RR-sporten
> og har gjort god figur på egentunede gadecykler!
>
> --
> Armand.
>
>
>



SA (03-09-2001)
Kommentar
Fra : SA


Dato : 03-09-01 18:43


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9mo95k$110d$1@news.cybercity.dk...
>
> SA <sa@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:3b8ebd7e$0$3247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > ........................., skru evt. benzin blande skruerne en halv
> omgang ud på
> > hver karburator, så dur den nedefra.
>
> Amatørtrick!
> Eftersom at der kan være betragtelige forskelle blandt de enkelte
> karb.'s qua fremstillings-tolerencer og få dyser springe finere end med
> 5#, er luftskruerne tilstede for at alle karbunader kan trimmes ind til
> at gå præcist lige "godt" i tomgang!
> Hvis man vil fylde på fra bunden af, kan man isætte en tomgangsdyse der
> er én str. større!
>
> > En accelerations felt kan ikke rigtig bruges til en skid andet end at
> se en
> > topeffekt.
> > Dette er min erfaring, og der er sikkert mange der er uenige, men de
> der
> > skide rullefelter tester jo kun ved fuld gas, og det kan man ikke
> bruge til
> > ret meget på gaden.
>
> Det kommer da netop an på hvem der tester:
> De seriøse, der ved noget om sagerne, har i tilgift en CO-tester at
> stikke i røven af motorcyklen hvorved man kan aflæse blandingsforholdet
> præcist ved enhver given gasstilling!
>
> Brug de seriøse værksteder/ mekanikere!
> Mine bedste anbefalinger følger "Midtfyns mc & autorep." i Årslev samt
> FV-motor i Borum vest for Århus, der begge har dybe rødder i RR-sporten
> og har gjort god figur på egentunede gadecykler!
>
> --
> Armand.
>
>
>
Hmmm. Hvis du siger det, må det jo være rigtigt, eller......
Benzinskruer der bliver til luftskruer?? Der var luftskrue på min FS1'er...
Der er jo næsten heller ikke nogen latency på en 4gas tester...... så det er
nemt at teste CO på et accellerations felt vil jeg tro - hehe
Ingen bænke kan hamle op med det input man får ved blot at køre en lille
tur.
Amatørtrick - ja men manden vil jo gerne selv, og disse justeringer behøver
jo ikke koste mere end en flad ti'er. Og hvis nu pengene ikke ligefrem gror
ud af røven på ham.
Der er jo også den mulighed at cyklen får for meget benzin, man ku' jo også
checke tændrør - tjaa det er ikke nemt.
check også at det er de originale dyser der sidder i.
Igen blot min mening.
Jeg er kun amatør, så den der med "Amatørtrick!" den er go' nok, hehe.
Det virkede fint på min tidligere f2'er og glimrende på min nuværende
f3'er.

Søren




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408679
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste