Arkivoverførsel til Microsoft IIS fra en M~
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-08-01 15:16

Jeg har et lidt specielt problem, som jeg ikke helt selv forstår...

Jeg skal overføre og redigere arkiver til en Microsoft IIS - altså en
internetserver. Normalt ville man jo bare bruge en simpel ftp-forbindelse,
f.eks. vha. Fetch eller et andet ftp-program. Men det virker ikke! Den
mappe, jeg i så fald får adgang til på serveren (jeg får adgang), er ikke
den mappe, som man ser fra en browser (med en http-forbindelse).

MEN: Det virker, hvis jeg overfører en side via Netscapes "Publish"-funktion
(Netscape 4.5)! Så bliver arkiver placeret det rigtige sted!

Jeg ved, at der er det samme problem på Windows-pc'er: Man kan ikke bruge et
almindeligt ftp-program, men skal bruge f.eks. Netscape eller Frontpage til
at overføre arkiver.

Nu er jeg ikke specielt vild for at redigere mine sider i Netscape, ligesom
dens publish-funktion er meget begrænset og besværlig at bruge (jeg kan
f.eks. ikke oprette mapper). Jeg er derfor på jagt efter et ftp-lignende
program, der overfører arkiver på samme måde som Netscape - hvad det så end
vil sige...

Forslag?

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-08-01 19:53

In article <B7B2C5BC.161A3%jjj@cyrk.dk>, Jesper Juellund Jensen
<jjj@cyrk.dk> wrote:

> Jeg skal overføre og redigere arkiver til en Microsoft IIS - altså en
> internetserver. Normalt ville man jo bare bruge en simpel ftp-forbindelse,
> f.eks. vha. Fetch eller et andet ftp-program. Men det virker ikke!

Tror du ikke problemet er, at FTP sitet er defineret forskelligt fra http
sitet. Eller at du logger ind med et brugernavn som sender dig et andet
sted hen?

Hvis du går ind i Start -> Applications -> Administration -> Internet
Information Services -> "navnet på FTP sitet" og checker opsætningen, så
bør det virke.

//Peter Gersmann

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-08-01 21:49

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> skrev:

> Tror du ikke problemet er, at FTP sitet er defineret forskelligt fra http
> sitet.
Øh, jo, det skal nok passe. Det lyder da i hvert fald rimeligt.

> Eller at du logger ind med et brugernavn som sender dig et andet
> sted hen?
Nej, for jeg logger ind med præcis samme brugernavn og adgangskode i
Netscape (hvor det virker - det ender i den rigtige mappe) og i Fetch
(hvor det ikke virker - det ender i den forkerte mappe).

> Hvis du går ind i Start -> Applications -> Administration -> Internet
> Information Services -> "navnet på FTP sitet" og checker opsætningen, så
> bør det virke.
Hm, nu sidder jeg jo selv ved en Mac og har ikke adgang til den
computer, som IIS er sat op på. Selvfølgelig ville det være ideelt, hvis
de ansvarlige satte IIS op, så man kunne bruge en ftp-forbindelse, men
det har vist lange udsigter...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-08-01 19:51

In article <B7B2C5BC.161A3%jjj@cyrk.dk>,
Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Forslag?

Anarchie?

Den kan overføre via http.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-08-01 21:50

Martin Edlich skrev:

> Anarchie?
Interarchy?

> Den kan overføre via http.
Ok - det vil jeg prøve!

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-08-01 22:09

In article <1eyxbdf.1hg7ec21ri1ri8N%jjj@cyrk.dk>,
jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) wrote:

> Interarchy?

Hvis man har gidet at opgradere, så ja.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 30-08-01 12:38

Martin Edlich skrev:

> Anarchie?
>
> Den kan overføre via http.

Det virker perfekt med Interarchy. Mange tak!

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen