Rettesnor
Fra : ghosT

Dato : 29-08-01 11:26

Hejsa, jeg er lidt ny i alt det her slanke halløj og har derfor osse nogle
helt banale spørgsmål.

1. Hvad skal der stå på mærkningen ag maden før det er forsvarligt at
indtage.?
2. Der står kj og kcal - hvad skal man lægge mærke til af de to ting.?

Jeg ved at man se det i den store overordnede kostplan, men en rettesnor
ville være rart.?

M.v.h Lars

Fra : Frank Hahn

Dato : 29-08-01 11:51

"ghosT" <ababa68@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> indtage.?
> 2. Der står kj og kcal - hvad skal man lægge mærke til af de to ting.?

Kj og kcal er det samme (med en faktor)

1 kcal ~= 4.18 kj
Det bedste er at omregne det hele til kcal. Og så holde sig til under 1200
kcal om dagen
(tror nok at det er min. for at tabe sig uden at gå på lav-energi-kur).

> Jeg ved at man se det i den store overordnede kostplan, men en rettesnor
> ville være rart.?

Øhm ja, en overordnet kostplan er da ikke at foragte.

/Frank

Fra : Bettina Madsen

Dato : 29-08-01 21:35

> Det bedste er at omregne det hele til kcal. Og så holde sig til under 1200
> kcal om dagen
> (tror nok at det er min. for at tabe sig uden at gå på lav-energi-kur).

Det lyder som lige i underkanten, hvis man altså ikke er ude på at sulte sig.....Jeg ville sige at du skal have omkring min. 6000 KJ
om dagen, det svarer til ca. 1400 kcal. Man skal have en kost der indeholder så meget energi at det også dækker behovet for
mineraler og vitaminer.

Bettina

Fra : Camilla Larsen

Dato : 29-08-01 21:33

er en kostplan på 1200 - 1300 kcal om dagen for lidt hvis der er 3 x motion
inde i billedet også?

Camilla

Fra : Bettina Madsen

Dato : 02-09-01 18:42

> er en kostplan på 1200 - 1300 kcal om dagen for lidt hvis der er 3 x motion
> inde i billedet også?

Jeg vil mene at det er alt for lidt især hvis du også dyrker motion. Mindst 1400 kcal om dagen. Jeg har lavet nogle kostplaner de
sidste par år, og jeg har aldrig lavet en plan på under 1400 kcal. Jeg mener ikke man kan få dækket sine behov for vitaminer og
mineraler på så kalorielet en kost. Spiser du selv så lidt?? Hvordan er det? risokoen for at falde i er desuden også stor tror
jeg. Desuden anbefaler man et vægt tab på ½ kg om ugen, så man skal ikke gå så lang ned i energi for at opnå det.
Du kan sende mig din alder, vægt, højde og dine sports aktiviteter + "arbejdsaktivitet (om du sidder eller står), så kan jeg finde
dit energi behov/dag og vejlede dig i hvor meget du skal skære af dit energi indtag for at tabe dig et vist antat kg, på en bestemt
tid.

mvh. Bettina