Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til håndtering af fonte i Windows ~
Fra : Thomas

Dato : 29-08-01 11:31

Jeg kan ikke få min Adobe Type Manager De Luxe til at virke i Windows 2000,
og kan ikke finde noget info om det på Adobes hjemmeside.

Er det mig der er galt på den, eller kan ATM De Luxe ikke køre på Win2000?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 29-08-01 12:41

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in

> [...]
> 2000, og kan ikke finde noget info om det på Adobes hjemmeside.
>
> Er det mig der er galt på den, eller kan ATM De Luxe ikke køre på

Underligt, den gratis ATM Lite kører fint hos mig (Windows2000 SP2).

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Thomas

Dato : 29-08-01 13:15

> Underligt, den gratis ATM Lite kører fint hos mig (Windows2000 SP2).

Også her, det er DeLuxe jeg ikke kan få til at køre. I den lille version kan
du ikke lave skriftsæt m.m. og som ejg lige ser fonthåndteringen i Win2000
er det bare at smide fontene ned i mappen med skrifter, men det giver et
forfærdeligt rod og en lang opstartstid, når den skal alle de fonte igennem.
Det var meget bedre i Win98, da ATM virkede, så kunne man slå dem til og fra
efter behov.

Findes der nogen anden løsning på at håndtere fonte på fornuftig vis i
Win2000?

Fra : stefan mylleager

Dato : 29-08-01 14:12

Deluxe virker fint i mit w2k, men jeg kan, af gode grunde, ikke forklare
hvorfor :)

Kender ikke rigtig noget program der kan erstatte det, der findes nogle
stykker der prøver, men de er ikke rigtig gode nok.

-stefan

Fra : Jeppe Blæsbjerg

Dato : 29-08-01 15:01

Hej Thomas!
Jeg kører ATM Deluxe fint under 2K, har du husket at bruge NT versionen??
det er en gammel version jeg har, men den virker fint (v.4 - vil jeg tro)

Jeppe

Fra : Madsen

Dato : 29-08-01 16:06

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Jeg kan ikke få min Adobe Type Manager De Luxe til at virke i Windows 2000,
> og kan ikke finde noget info om det på Adobes hjemmeside.
>
> Er det mig der er galt på den, eller kan ATM De Luxe ikke køre på Win2000?

Kører den danske udgave af ATM Deluxe 4.1 (Build 243)
uden problemer på Win2000 Pro DK SP2.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-08-01 21:47

Du SKAL køre den absolut nyeste versiona af ATM de Luxe hvis den skal virke
på win2000. Og har du installeret en ældre er du desværre nødt til at
igennem et større cirkus for at fjerne den. Den laver en masse rav i Win2000
og det er noget fis at Adobe ikke har udsendt en advarsel mod det - eller i
det mindste meldt meget tydeligere ud - for det er et ret alment problem.
http://www.adobe.com/support/techdocs/1a206.htm

Kh
Bjørn

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-08-01 21:49

Findes der nogen anden løsning på at håndtere fonte på fornuftig vis i
Win2000?

Win 2000 håndter ps fonte natively, så du kan i princippet nøjes med at
dumpe dem i fontsfolderen. Alternativt kan du installere Fontnavigater som
kommer med eks. Ventura men også kan købes selvstændigt.
Kh
Bjørn