Fotofælde biler
Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 29-08-01 05:44

ØVØVØV!

Nu tror jeg at vi endeligt finder ud af om man kan blive bustet af en
fotovogn på mc med fullface hjælm og i mørke!!! På vej ned i
Limfjordtunnellen sydgående her for et par timer siden, stod der en
mørkerød Transporter og prøvede at blænde mig med en rød blitz.

hmmmm
--
/uffe
gsf600

Fra : RpR

Dato : 29-08-01 05:56

> [...]
> Limfjordtunnellen sydgående her for et par timer siden, stod der en
> mørkerød Transporter og prøvede at blænde mig med en rød blitz.

Du har jo hverken din adresse eller nummerplade skrevet i panden, så der
behøver du nok ikke blive nervøs =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Anet

Dato : 29-08-01 06:21

ok, Uffe vil du skrive en ny tråd når du finder ud af om de har fundet dig
og hvad de så har brugt til at identificere dig.

Anet

Fra : Foo Bar

Dato : 29-08-01 07:27

> ok, Uffe vil du skrive en ny tråd når du finder ud af om de har fundet dig
> og hvad de så har brugt til at identificere dig.

Hmmm... Synes at kunne erindre, at den sidste Uffe (Andersen) der
prøvede at finde ud af dét, kom frem til at betjenten der sidder i
vognen noterer nummerpladen. (Se evt.: http://www.twe.net/ticket.html -
det er et par ganske underholdende historier..!) Mht. retssagen så endte
den med, at Uffe fik at vide af dommeren at det VAR hans motorcykel - og
at han havde pligt til at oplyse hvem der havde kørt på den, da billedet
blev taget. (Af ukendte årsager har han dog ikke opdateret siden.)

Claus - Tilhører til "Uffes retsmøde" - og endnu uden billeder fra "Den
Dyre Fotograf".

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 29-08-01 13:42

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> wrote in message

> [...]
> blev taget. (Af ukendte årsager har han dog ikke opdateret siden.)
>
> Claus - Tilhører til "Uffes retsmøde" - og endnu uden billeder fra "Den

Efter sigende endte den sag (som dog ikke er endt?) med en bøde på 500 kr
for ikke at oplyse hvem der har ført cyklen... (hvilket han selvfølgelig
ikke ved)

Mikkel

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-08-01 18:47

On Wed, 29 Aug 2001 06:27:11 GMT, Foo Bar <noone@nowhere.com> wrote:

> [...]
>at han havde pligt til at oplyse hvem der havde kørt på den, da billedet
>blev taget. (Af ukendte årsager har han dog ikke opdateret siden.)

Nej, det er skammeligt!! Men jeg var lige flyttet i hus, stod for at
skulle giftes og en masse andre undskyldninger Men primært, så
står min scanner i en flyttekasse (stadigvæk), så jeg har ikke fået
sagens afsluttende akter skannet ind endnu. Jeg skal nok!! :)

>Claus - Tilhører til "Uffes retsmøde" - og endnu uden billeder fra "Den
>Dyre Fotograf".

Hmm, måske du kan nøjes med en kopi af det billede, der blev taget
uden for retsbygningen? :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Foo Bar

Dato : 29-08-01 19:47

> [...]
> sagens afsluttende akter skannet ind endnu. Jeg skal nok!! :)
> Hmm, måske du kan nøjes med en kopi af det billede, der blev taget

Jamen dog da!? Kender godt dér der, hvor hele verden rotter sig sammen mod
ens gode intentioner..!

Tillykke med vielsen, flytningen og det hele - og ja tak! Du må gerne sende
en version af billedet til: cruftyREMOVE@sol.dk (hvor du selvfølgelig fjerne
'REMOVE' inden du sender..!

Mvh.

Claus CBR600 - indtil videre uden dyre billeder...

Fra : Adam Christensen

Dato : 29-08-01 13:01

"Uffe Overgaard Koch" <uffe@NOSPAMdata-dealeren.dk> wrote in message

> [...]
> Limfjordtunnellen sydgående her for et par timer siden, stod der en
> mørkerød Transporter og prøvede at blænde mig med en rød blitz.

Det fandt jeg ud af sidste år på Jagtvej: Det kan man sagtens!

Der sidder en betjent i bilen og aflæser din nummerplade idet du kører
forbi - simpelt og effektivt!

--
Adam
SV650S

Fra : Thomas Makro

Dato : 30-08-01 15:39

On Wed, 29 Aug 2001 14:00:53 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:

>Der sidder en betjent i bilen og aflæser din nummerplade idet du kører
>forbi - simpelt og effektivt!

Og derfor er det at man skal kunne lave en hurtig wheelie

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Peter Graff

Dato : 29-08-01 15:30

Blev filmet på Valby langgade i 1999, om aftenen med fullface hjelm på.
Jeg fik et billede af min forgaffelbro, et billede af min hjelm(med mit fjæs
i) + et billede af min cykel. Alt dette for kun 1100 kr.
De kiggede ud af forruden og skrev mit nummer ned.

Hilsen
Peter

Fra : james

Dato : 29-08-01 17:22

Tror I at de skriver udenlandske nummerplader ned, eller siger de bare: "det
var fandens osse!"

I så fald: èn grund mere til at melde flytningen!

-james

Fra : RpR

Dato : 29-08-01 20:04

> [...]
fjæs
> i) + et billede af min cykel. Alt dette for kun 1100 kr.
> De kiggede ud af forruden og skrev mit nummer ned.

Skummelt.
Man burde få sig en anordning der kunne skubbe en lille plade herover
nummerpladen ;)
Tror dog ikke det vil sænke deres opmærksomhed på dig, hehe.

Fra : Christian Hinløv

Dato : 30-08-01 14:59

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> [...]
> nummerpladen ;)
> Tror dog ikke det vil sænke deres opmærksomhed på dig, hehe.

Hehe, jeg har ind imellem gået og tænkt at lave en fjederanordning, som kan
aktiveres fra styret.
Så når jeg trykker på knappen svupper nr.pladen op.
Ved dog ikke helt om man i praksis vil være hurtig nok til at trykke på
knappen

Frasier

Fra : brian jensen

Dato : 31-08-01 13:35

jeg så engang en der havde monteret en "motor" fra en centrallås i
bagskærmen så når han aktiverede den skubbede den nummerpladen (der var
hængslet i toppen) op i vandret stilling desuden var der påsat et par
magneter så den blev på plads når han kørte det så vældig fikst ud og
virkede i hvertfald da jeg så den.

brian

Fra : Anders Vinther

Dato : 31-08-01 23:36

brian jensen <b.z@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> hængslet i toppen) op i vandret stilling desuden var der påsat et par
> magneter så den blev på plads når han kørte det så vældig fikst ud og

Vil den kunne gå gennem et syn med den anordning monteret *GGG*

Mvh.

Anders V.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-08-01 18:41

On Wed, 29 Aug 2001 06:43:44 +0200, Uffe Overgaard Koch
> [...]

>Limfjordtunnellen sydgående her for et par timer siden, stod der en
>mørkerød Transporter og prøvede at blænde mig med en rød blitz.

Hvis du ta'r den til retten, så har jeg et par idéer du lige skal
prøve af.

Fra : Anders Vinther

Dato : 29-08-01 23:41

> Hvis du ta'r den til retten, så har jeg et par idéer du lige skal
> prøve af.

For os der ikke kan vente - hvad endte det så med?

Mvh.

Anders V.

Fra : Anders Vinther

Dato : 29-08-01 23:44

> For os der ikke kan vente - hvad endte det så med?

Og, ja, så har jeg også lært at læse....

Anders V.

Fra : JR

Dato : 30-08-01 19:20

Uffe Overgaard Koch <uffe@NOSPAMdata-dealeren.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8c0418$0$30870$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> Limfjordtunnellen sydgående her for et par timer siden, stod der en
> mørkerød Transporter og prøvede at blænde mig med en rød blitz.

Hvis de nogensinde sætter ikke-bemandede automatiske fartfælder op skal jeg ud og købe en del sort
spraymaling....

En idé som en teknikliderlig arbejdskollega kom med: Hvis man placerer en kraftig blitz foran der
aktiveres af blitzlyset via en lyssensor. Ville det mon ødelægge billedet ?? og hvordan tester man
det ?? ;-D

JR

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 30-08-01 21:26

On Thu, 30 Aug 2001 20:19:34 +0200, "JR" <jr@radmer.dk> wrote:

> [...]
>aktiveres af blitzlyset via en lyssensor. Ville det mon ødelægge billedet ?? og hvordan tester man

Jeg har selv puslet med samme tanke - i fotoverdenen kalder man det
bare en "Slave-blitz", altså en blitz der placeres et passende sted og
så trigges af kameraets blitz.

Som det er blevet nævnt, så er AHK kameraerne udstyret med en kraftig
rød blitz. Jeg kunne forestille mig, at den også anvender en del af
det infrarøde spektre, men det er et gæt. For at undgå rystede
billeder, så vil jeg antage kameraets lukkertid til at være noget
højere, end de traditionelle 1/60 sekund - nok snarere 1/250 sekund.
Det burde dog være rigelig tid, til at få en slave-blitz til at
reagere.
Så er der problemet med lyset - hvilket spektrum er filmen følsom for?
Kigger man på billeder fra AHK, så er der ofte meget mørkt omkring
køretøjet, så jeg vil tro filmen ikke er særlig følsom over for
"hvidt" lys. Man skal altså have en blitz, der matcher den blitz
politiet selv har.

Kan man få de ting på plads - reaktionstid < 1/250 sekund og korrekt
lysspektrum på blitzen, så skulle det ikke være umuligt at lave et
modtræk til AHK kameraerne. Men jeg vil tro sådan en blitz vil fylde
en del og den skal sidde og pege ud i en passende vinkel fra køretøjet
- så spørgsmålet er, om ikke æstetikken vil sætte en stopper for
udbredelsen?

Fra : boe

Dato : 30-08-01 22:01

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> wrote in message

> - så spørgsmålet er, om ikke æstetikken vil sætte en stopper for
> udbredelsen?

Jeg tror nu nærmere at justitsministeren vil sætte en stopper for
udbredelsen. Og ikke på grund af æstestikken

Bo, VF1000F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-08-01 06:56

> Jeg tror nu nærmere at justitsministeren vil sætte en stopper for
> udbredelsen. Og ikke på grund af æstestikken
> Bo, VF1000F

Er allerede gjort

Der kom for et par år siden en lovændring der gjorde alle forsøg på at
hindre politiets i at bruge deres udstyr ulovlige ...

/A

Fra : Armand

Dato : 31-08-01 15:26

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> [...]
> en del og den skal sidde og pege ud i en passende vinkel fra køretøjet
> - så spørgsmålet er, om ikke æstetikken vil sætte en stopper for

Og for mc'ers vedkommende vil det alligevel være unødvendigt, eftersom
at det kun er de bemendede foto-vogne der efter-aflæser nummerpladen
bagfra - Hvilket de sandsynligvis vil gøre alligevel for at klandre én
for at have monteret "modtrækket" :-/

--
Armand.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 31-08-01 18:25

Hvad med at kombinere det med smæk nummerpladen...så når der bliver blitzes
klapper nrpladen op...så kan man altid stoppe 1 km nede af vejen og slå den
ned igen

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125

Fra : JR

Dato : 01-09-01 08:16

Lasse Lundberg <laslun@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8fc886$0$286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> klapper nrpladen op...så kan man altid stoppe 1 km nede af vejen og slå den

Hehe, det er en kanon idé ! En blitzstyret solenoide, der udløser en fjeder der klapper pladen op.
Og den behøver ikke være specielt hurtig.

Jim Radmer