Unlock spørgsmål
Fra : Brian Fisker

Dato : 28-08-01 21:41

Jeg har lige fjernet simlåsen på en Nokia 3310 m. version 4.19.
Telefonen var inden "indgrebet" låst til TeleDK.

Efter "indgrebet" - som forløb uden problemer - er det ikke længere muligt
at ringe med TeleDK abb. Nettet findes, men når der forsøges opkald, får man
den velkendte "bib bib bib" (stigende tone). Telefonen fungerer upåklagelig
med Sonofon og Mobilix. Jeg ved ikke, om telefonen fungerende tidligere med
TeleDK, blot at den var låst til denne udbyder.

Hvad kan dette skyldes?
Kan telefonen være spærret hos TeleDK pga. tyveri, men ikke hos de andre
udbydere? (Regner selvfølgelig ikke med, at den er stjålet!)

Jeg låste på samme tid en anden Nokia 3310 med version 4.19 (låst til
Telia) op. Den fungerer fint.

\Mandal

Fra : Morten Jensen

Dato : 28-08-01 22:16

Hej!

Man kan ikke spærre en telefon udefra så man ikke kan ringe op fra den...
Hvis den er stjålet bliver IMEI nummeret lagt på en central og politiet
følge den færden over det meste af Europa....

Kan det ikke tænkes at det er TDC kortet der er noget galt med?

Morten

Fra : Brian Fisker

Dato : 28-08-01 22:25

> Man kan ikke spærre en telefon udefra så man ikke kan ringe op fra den...
> Hvis den er stjålet bliver IMEI nummeret lagt på en central og politiet
> følge den færden over det meste af Europa....

Okay - jeg havde egentlig fået den opfattelse, at eksempelvis TDC kunne
udelukke opkald fra et bestemt Imei-numre, hvis der er tale om en stjålet
telefon.

> Kan det ikke tænkes at det er TDC kortet der er noget galt med?

Jeg forsøgte mig med to TDC kort (blandt andet mit eget). Det er desværre
ikke kortene, som er problemet :(

\Mandal

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-08-01 22:31

"Brian Fisker" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
med
> TeleDK, blot at den var låst til denne udbyder.

Jeg købte en Nokia (3210) af en eller anden 'telefonunlockernewbie' der lige
havde låst den op og sendte den derfor videre til min søster i god tro om at
den virkede med hendes TDC taletidskort (jeg havde testet med mit eget
telmore)- hvilket den ikke gjorde. Hun kunne godt modtage opkald, men ikke
foretage dem. Jeg løste problemet ved at vælge "Fabriksindstillinger" og på
den måde 'nulstille' telefonen.
Jeg ved ikke helt hvad det er som den vil have der nulstilles for at TDC
kort kan anvendes, men efter denne nulstilling virkede den fint på både
Telmore, Sonofon, og TDC.

mvh
Flemming

Fra : Brian Fisker

Dato : 28-08-01 22:49

> [...]

> Jeg ved ikke helt hvad det er som den vil have der nulstilles for at TDC
> kort kan anvendes, men efter denne nulstilling virkede den fint på både

Prøvede også dette. Gendannede fabriksindstillingerne, men det hjalp
desværre ikke :(

\Mandal

Fra : Tom A Jensen

Dato : 29-08-01 01:30

Flemming Joensson <joensson@cs.auc.dk> skrev i en
> [...]

> Jeg ved ikke helt hvad det er som den vil have der nulstilles for at TDC
> kort kan anvendes, men efter denne nulstilling virkede den fint på både

------

hej

prøv at kigge under setting og own number sending (mener det er menu 4.4 )
om det er slået fra eller til .
jeg har set det flere gange at det har lavet ballade på nokia telefoner og
tdm som udbyder.
mvh
tom jensen
viborg

Fra : lars Kristensen

Dato : 29-08-01 10:44

Jeg har haft samme problem med en 3210 sw.5.36 som fra starten var låst til
Telia.Efter unlock, puttede jeg et TDC taletidskort i, og samme problem
opstod.Den kunne kun modtage opkald, men ingen udgående opkald.Endvidere
startede den op første gang på engelsk, hvorfor det?
Efter at have siddet og fedtet med Netværksindstillinger, virkede den
pludselig, og har gjort det lige siden.

Prøv lige og forklar hvordan du "nulstiller" ved at vælge
fabriksindstillinger, for jeg støder garanteret i problemet på et senere
tidspnkt.

Mvh. Lars (Falckmand)

Nokia Mobil Unlock
Kontakt:3523@12mail.dk

Fra : Brian Fisker

Dato : 29-08-01 10:56

> Prøv lige og forklar hvordan du "nulstiller" ved at vælge
> fabriksindstillinger, for jeg støder garanteret i problemet på et senere
> tidspnkt.

Vælg "Genétabler standardopsætning" under "Indstillinger". Dette løste dog
ikke problemet for mig :(

\Mandal

Fra : lars Kristensen

Dato : 29-08-01 11:04