Vinduer i vinduer
Fra : Gonex

Dato : 28-08-01 20:34

Jeg ønsker at lave et program i Delphi der benytter vinduer i et andet
vindue. I f.eks Photoshop, har vært billede du har åbent sit eget vindue,
som kan flyttes rundt og maxi/minimeres som det passer en inden i photoshop.
Nogle der ved hvordan dette laves?

http://www.admiral.dk/520billeder/kladde1.jpg viser et billede af et andet
program der også bruger denne teknik.

På forhånd tak.

--
And when you know the ways of men, then you can only pity them.
- Martin Walkyier (Skyclad)

Fra : Thomas Rose

Dato : 28-08-01 20:03

Hej "Gonex",

"Gonex" <none@please.thk> wrote in message
> [...]
> vindue. I f.eks Photoshop, har vært billede du har åbent sit eget vindue,
> som kan flyttes rundt og maxi/minimeres som det passer en inden i

det du søger er en såkaldt "MDI applikation"... Multiple Document Interface
application.

I stedet for at jeg forsøger at give en forkromet forklaring, vil jeg blot
henvise til Deplhi's hjælp... prøv her at kigge efter "MDI applications"...
og ta' desuden et kig på en form's FormStyle attribut, hvor du kan angive
hvilken type vindue formen repræsenterer (fsMDIForm og fsMDIChild).

Håber det kan hjælpe dig videre...

Cheers,
Thomas

Fra : Gonex

Dato : 28-08-01 21:10

Tak det var alt jeg behøvede at vide. Mange tak for hjælpen.

(Hvor er nogle ting der svære lige indtil man får et stikord og alt bliver
såååååååår simpelt :)