Erstatning for salte/krydrede snacks...?
Fra : Henrik

Dato : 28-08-01 18:26

Hej med jer

Da alm. chips og snacks jo indeholder en del fedt og kalorier, kunne jeg
godt tænke mig at høre, hvis nogen har en god erstatning for disse
lækkerier..

Jeg er klar over at man sagtens kunne sidde og spise en gulerod til en god
film, men det er jo alligevel ikke helt det samme. Det jeg vil savne er de
salte eller krydrede, sprøde snacks, findes der evt. nogle med lavt fedt og
kalorietal ?

Sikkert ikke...men hvad kunne evt. bruges som erstatning ?

Egentlig havde jeg troet at f.eks popcorn og peanuts, eller pistacienødder
var noget af det sunde, i den kategori....men der er jeg dog blevet en del
klogere.

Har nogle en god opskrift, eller gode alternativer, så sige endelig til..

Henrik

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 28-08-01 21:29

"Henrik" <minhemlige@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lækkerier..
>
> Har nogle en god opskrift, eller gode alternativer, så sige endelig til..

Hej Henrik.

Hvis du selv vil lave dem, er der her en god opskrift:

Ristede kikærter

150 g. kikærter

½ spsk olie

½spsk salt

Stil kikærterne i blød i koldt i koldt vand i 24 timer eller natten over.
Skyl dem og kog dem i friskt vand i ca. 45 min.
Afdryp dem og fordel dem i en bradepande med teflon/bagepapir. Vend olien
rundt i ærterne/eller spray med en oliespray.
Drys med salt og/eller evt andre
krydderier(paprika/hvidløgssalt/barbecue...).
Steg dem i ovnen ca. 10 min. ved 250. Rod lidt rundt i dem, når ca.
halvdelen af tiden er gået.

Man kan også købe nogle snacks, de hedder vist nok Rice Crakers?? jeg er
ikke helt sikker!
Men de kan i hvert fald købes i Brugsen og Kvickly. De plejer at stå sammen
med Taco skaller, taco sauce, kokosmælk o.l

Håber du kan bruge det til noget

MVH

Karina

Fra : Anja

Dato : 29-08-01 18:39

"Henrik" <minhemlige@hotmail.com> wrote

> Det jeg vil savne er de
> salte eller krydrede, sprøde snacks, findes der evt. nogle med lavt fedt
og
> kalorietal ?

Hvis det gerne må være "vådt" er cornichoner helt genialt (små syltede
agurker uden sukker i lagen) -spis så mange du orker!

mvh Anja

Fra : Webwoman

Dato : 30-08-01 23:00

> [...]

> Da alm. chips og snacks jo indeholder en del fedt og kalorier, kunne jeg
> godt tænke mig at høre, hvis nogen har en god erstatning for disse

Saltstænger....

Mvh. Lisbeth

Fra : michael

Dato : 31-10-01 20:52

Hej Henrik,

Som et godt alternativ kan jeg anbefale Asiamix fra Tropesnacks som ifølge
deklarationen kun indeholder 0,1% fedt.

hilsen,
Michael

Henrik <minhemlige@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8xQi7.25149$Ay1.684501@news000.worldonline.dk...

Fra : Stroyer

Dato : 29-12-01 13:46

Hej Henrik

Jeg har fundet super snacken:0) Unkels Bens har lavet noget ris chips som
bare er så gode. De får ofte i Netto..

Hilsen Stine