Bakkelukning - Bakkeåbning
Fra : élSkak

Dato : 28-08-01 14:56

Hej MC'ere
Jeg deltog i den super gode tradition, med at lukke Bakken for første gang i
går aftes, idet jeg først fik det "pappet" den 27. juni (Så jeg har haft
den brede sommer i år)

Men hvor stammer denne tradition egentlig fra, med at så mange mc'ere mødes
på Nørrebro og kører til Bakken. Er det en gammel rocker tradition eller
hvad?

Venstre hånd hilser
Bo

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-08-01 23:18

"élSkak" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mødes
> på Nørrebro og kører til Bakken. Er det en gammel rocker tradition eller

Ja det er en gammel rocker tradition, som "De Vilde engle" startede i 60erne
MvH Steen
der var med i 1966

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-08-01 15:05

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er en gammel rocker tradition, som "De Vilde engle" startede i
60erne
> MvH Steen
> der var med i 1966

Jeps, der en artikel i Touring Nyt om det for nogle år siden (en
del).....hvornår det var kan jeg desværre ikke huske, men jeg er kun 26 år.
så........

Thore Jensen

Fra : Armand

Dato : 29-08-01 16:12

> [...]
>
> "élSkak" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja det er en gammel rocker tradition, som "De Vilde engle" startede i

Er det endda ikke således at traditionen med at køre til bakkens åbning
fra et Nørrebro-cafeteria, egentlig er ældre end De Vilde Engle, som
udsprang blandt stam-mc'isterne på omtalte cafeteria??

--
Armand.

Fra : Rene T.

Dato : 30-08-01 08:11

> [...]
> fra et Nørrebro-cafeteria, egentlig er ældre end De Vilde Engle, som
> udsprang blandt stam-mc'isterne på omtalte cafeteria??

Jo og cafeteria'et lå Nørreborgade 211, der hvor bla. Cafe Castor ligger i
dag.

Mvh Rene
XL1200S

Fra : John Thomsen

Dato : 15-09-01 00:42

On Wed, 29 Aug 2001 17:12:22 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>fra et Nørrebro-cafeteria, egentlig er ældre end De Vilde Engle, som
>udsprang blandt stam-mc'isterne på omtalte cafeteria??

De Vilde Engle blev vel egentlig til som en fordanskning af Hells
Angels, som igen er opstået blandt pilot-veteraner fra Korea-krigen i
1950'erne, der - vistnok både som piloter og som senere mc-ister
hjemme i Staterne - iklædte sig det berømte kranie-logo.

Venligst
John

Fra : Armand

Dato : 15-09-01 07:46

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en

> De Vilde Engle blev vel egentlig til som en fordanskning af Hells
> Angels, som igen er opstået blandt pilot-veteraner fra Korea-krigen i
> 1950'erne, der -

Jo, jo!

Men kronologisk har det ikke noget med sagen at gøre:
Bakke-traditionen stammer tilbage fra en gruppe motorcyklister, der
hængte ud på nævnte cafeteria - Hvorudfra også De Vilde Engle udsprang.
Men at blande sagerne sammen og erklære De Vilde Engle for at være
ophavsmænd tiltraditionen er vist at skyde over målet :-/

--
Armand.

Fra : Adam Milborg

Dato : 15-09-01 11:57

Jeg har også hørt at der var tradition for at tage ud og smadre en
politistation efterfølgende...
Det var også dengang svigermødre frygtede at deres datter skulle komme hjem
med en vred ung mand i læder.

Milborg, zx9r.

Fra : Kim Persson

Dato : 15-09-01 13:31

"Adam Milborg" <milborg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> politistation efterfølgende...
> Det var også dengang svigermødre frygtede at deres datter skulle komme

Måske vi skulle ændre den tradition til at smadre scooterfolkene. De bør
lære at vi har bakken. De kan åbne og lukke BonBon-land.

Kim,.... -med lidt sort humor
cbx550-f2

Fra : Niels S.

Dato : 15-09-01 15:44

Kim Persson skrev

> Måske vi skulle ændre den tradition til at smadre scooterfolkene. De bør
> lære at vi har bakken. De kan åbne og lukke BonBon-land.

GRILL - LOL - ROTFLMAO ))))))))) Sort humor det har du sgu

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : John Thomsen

Dato : 21-09-01 11:55

On Sat, 15 Sep 2001 14:31:05 +0200, "Kim Persson" <5th@image.dk>
wrote:

>Måske vi skulle ændre den tradition til at smadre scooterfolkene. De bør
>lære at vi har bakken. De kan åbne og lukke BonBon-land.
>
>Kim,.... -med lidt sort humor

Det sidste - sort humor - er måske udtryk for lakrids-smag...?

Spøg tilside, med afgang fra f.eks. Tom's Fabrikker's P-plads i
Ballerup ka' vi måske slippe af med de små brummere et par dage; der
er jo rimelig langt til BonBon-land.....
og de må jo ikke en gang køre på Motorvejen....

Fra : Armand

Dato : 15-09-01 14:40

Adam Milborg <milborg@hotmail.com> skrev i en
> Jeg har også hørt at der var tradition for at tage ud og smadre en
> politistation efterfølgende...

= Bakkens "nærpoliti-skur" !? :-/

--
Armand.

Fra : John Thomsen

Dato : 21-09-01 11:55

On Sat, 15 Sep 2001 12:56:33 +0200, "Adam Milborg"
<milborg@hotmail.com> wrote:

>Jeg har også hørt at der var tradition for at tage ud og smadre en
>politistation efterfølgende...

Det tillader jeg mig at tvivle på; så voldelige var man trods alt ikke
dengang. På den anden side ville "æggeskallerne" altid komme til kort
på deres Nimbus'er

>Det var også dengang svigermødre frygtede at deres datter skulle komme hjem
>med en vred ung mand i læder.

Hvilket bringer én til at reflektere over, hvor mødre i grunden lærer
de ting de forbyder deres døtre....

Venligst
John

Fra : Armand

Dato : 21-09-01 23:24

> [....................................................]
> Hvilket bringer én til at reflektere over, hvor mødre i grunden lærer
> de ting de forbyder deres døtre....

GRILL

--
Armand.
(der er i en lignende krise når han skal advare sin 13-årige datter om

Fra : John Thomsen

Dato : 21-09-01 11:55

On Sat, 15 Sep 2001 08:45:34 +0200, "Armand"
> [...]

>Men at blande sagerne sammen og erklære De Vilde Engle for at være
>ophavsmænd tiltraditionen er vist at skyde over målet :-/

Måske jeg har udtrykt mig upræcist, for det er netop min pointe, at de
såkaldte Vilde Engle (det var dengang alt absolut skulle oversættes)
blot var nogle meget få blandt mange andre MC-ister, og at "æren" for
Bakke-turene absolut ikke tilkommer disse englebasser alene.

Men også i dag ser vi jo, at os (relativt) pæne MC-ister kaldes
"rockere" bare vi har hjelmen på og visiret nede, ikk'?

Apropos cafeteria, så mindes jeg selv hvordan mine kammerater (med
MC'er) og jeg lejlighedsvis som "gæst" drønede op ad Hørsholmvejen -
dengang Danmarks eneste motorvej, og før den blev forlænget - til et
cafeteria i Nærum.

De fleste af drengene på Bispebjerg havde Triumph Tiger (500 ccm) med
gul/hvide tanke, mens "Kir", en lille fyr på 165 cm, havde en stor
Norton Commander (650 ccm), som han dårligt kunne holde oprejst ved
lyskurvene. Og så var der hende den mytiske (og mystiske) "gudinde"
kaldet Den hvide Bonne fra Søborg som drønede rundt på sin hvide
Triumph Bonneville, med en lang blond fletning bagud af hjelmen.

Sikke tider....

"Og det var mange penge dengang.....!" ))

Venligst
John

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-09-01 13:49

On Wed, 29 Aug 2001 17:12:22 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand

>Er det endda ikke således at traditionen med at køre til bakkens åbning
>fra et Nørrebro-cafeteria, egentlig er ældre end De Vilde Engle, som
>udsprang blandt stam-mc'isterne på omtalte cafeteria??

Jo, men ikke bare derfra.
Der blev startet fra flere forskellige steder.
Bl.a. også fra ABC cafeteriet på rådhuspladsen og cafeteriet i Nærum.
Det var sån't lidt afhængigt af hvor man kom "til daglig".
Og som Milborg senere i tråden antyder, var hverken ordensmagten eller
Bakken helt så glade for MC folket dengang som de er i dag.
Dengang holdtes der af og til fest på politistationen og der slap lidt
rød kødfarve i vandorglet.
I dag er åbningen og lukningen af bakken faktisk de to største dage på
året kun overgået af Pinsen (inside udtalelse fra en teltholder).

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750