Små røde fluer fra frugt i hele huset, god~
Fra : Brian Green

Dato : 28-08-01 11:43

Hjælp vi er blevet invaderet af små (ca. 2-4 mm.) røde fluer. Efter et
weekend ophold uden for hjemmet, var der gået fluer i vores frugt. Vi
skyndte os at smide det hele ud. Men uanset hvad vi gør, så bliver der ved
med at komme flere fluer til. Jeg vil gætte på at vi slår 30-40 ihjel om
dagen, lufter ud, fjerner frugt og andre madvarer, men lige meget hjælper
det. Nu gider vi ikke mere og derfor ønsker jeg at spørger NG til råds. Hvem
har RÅDET, der skaffer os af med de uønskede husdyr ? ?

Venlig hilsen

Green

Fra : ca

Dato : 28-08-01 13:07

Jeg har det samme problem - det startede med at datteren havde en gammel
bananskrald liggende på værelset, som så startede "flueræset" Jeg har også
gået og klappet fluer - har dog fundet ud af, at de godt kan li rødvin. Lidt
rødvin i bunden af et glas tiltrækker de små kryb - de falder i og drukner.
Jeg tror ikke det er den totale løsning, men det holder bestanden nede. I
gamle dage kunne man købe verbonastrip - noget giftigt fra tankstationen,
men om man stadig kan dette??
Nogle kan tåle det andre kan ikke. Det er en form for nervegas som slår alt
kryb ihjel.

Hilsen Lotte

Fra : Anja Hammer Dubland

Dato : 28-08-01 20:29

Brian Green wrote:

> [...]
> det. Nu gider vi ikke mere og derfor ønsker jeg at spørger NG til råds. Hvem
> har RÅDET, der skaffer os af med de uønskede husdyr ? ?

Jeg har litt øll eller litt sød hvitvin i en kopp (ca 1-2 cm full) og setter
masser av disse rundt om i huset. I tilleg så smider jeg alt ud, der kan tænkes
å huse fluer. Ligeså å vakse grundigt under vaksen og andre fuktige og gærene
lidt varme steder...
--
Anja