Forsikringer
Fra : Niels M. Lauritsen

Dato : 28-08-01 08:58

Er der nogen der har erfaring med forsikring i Gauda?

--
Venlig hilsen
Niels M. Lauritsen

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 28-08-01 22:48

Niels M. Lauritsen <niels-me@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med forsikring i Gauda?

Ja, desværre.

Jeg har netop en sag mod Gouda kørende hos Ankenævnet for Forsikring.

Gouda Rejseforsikring "glemte" at fortælle mig, at der i den forsikring, de
solgte mig (en anden end den jeg bestilte) ikke var inkluderet rejsegaranti.
De "glemte" også at skrive det, på de papirer de sendte til mig. Osv. Nu
står jeg og har brug for den forsikring, men de vil ikke dække. Jeg skrev
til dem først, men fik blot et par arrogante svar igen. Nu ligger sagen hos
Ankenævnet for Forsikring.

Det er i hvert fald ikke et selskab jeg vil anbefale.

Ida Maria Kiefer

Fra : René Jørgensen

Dato : 29-08-01 10:23

"Ida Maria Kiefer" <atter@jyde.dk> wrote in message
> Niels M. Lauritsen <niels-me@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

Nej !

Prøv at kigge på sygesikringens Danmark´s årsrejseforsikringer.

Der er udmærket dækning, og prisen falder betydelig efter et år.

Hilsen

René

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 29-08-01 16:37

René Jørgensen <renerj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på sygesikringens Danmark´s årsrejseforsikringer.

....hvis altså man er medlem af Sygesikringen danmark, ikke?

> Der er udmærket dækning, og prisen falder betydelig efter et år.

Er det en forsikring, som du har haft brug for? Dækkede de uden problemer?

Ida Maria Kiefer

Fra : René Jørgensen

Dato : 30-08-01 11:01

> René Jørgensen <renerj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ...hvis altså man er medlem af Sygesikringen danmark, ikke?

Man behøver ikke at være medlem af sygesikringen danmark

> Er det en forsikring, som du har haft brug for? Dækkede de uden problemer?

Jeg har ikke haft behov for dækning, men deres regler er let forståelige.

Desuden er Danmark medlemsejet, så deres mål er ikke at score kassen, som
allle andre forsikringsselskaber.

Hilsen

René

Fra : PC

Dato : 30-08-01 20:48

Hvis du eks. går til tandlægen i Danmark og skal have lavet en ny guldkrone,
koster det måske 5.000 kr., hvis du så er medlem af Danmarks gruppe 2,
slipper du noget billigere. Hvis du tager til Sverige og får lavet det
samme, koster det ca. 3.000 DKK, og hvis Danmark dækkede her blev det så
endnu billigere.....men Danmark dækker ikke i Sverige, - og hvorfor mon ?...
hvad tror der ville ske med priserne på de vare som de danske tandlæger har
på hylderne, hvis Danmark også udbetalte erstatning for den samme ydelse i
Sverige ?....rigtigt, de ville blive tvunget til at sænke priserne
betydeligt ! .....og så er vi tilbage til det du skrev med hensyn til at
score kassen, pointen er at du ikke skal være naiv i din tro, og bilde dig
ind at Danmark er en "folkets forsikring", dertil er der alt for mange
interesser indblandet !
Jeg synes at Ida selv skal prøve at undersøge markedet, men jeg vil da godt
pege på Gouda og Europæiske som rigtig gode forsikringer, dog er Europæiske
klart dyrere end Gouda. IHI er også ok efter min mening (jeg har selv min
årsrejseforsikring der), man skal bare vide at de ikke har nogle kontorer
eller samarbejdspartnere ude i den store vide verden, hvilket klart fordyrer
og besværliggør kontakten til dem i nødsituationer mange tusinde km væk fra
DK.
mvh Poul

Fra : René Jørgensen

Dato : 30-08-01 23:13

"PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> på hylderne, hvis Danmark også udbetalte erstatning for den samme ydelse i
> Sverige ?....rigtigt, de ville blive tvunget til at sænke priserne

Du har vist ikke læst Danmark´s vedtægter:

Klip fra vedtægter:

3.2.1
"danmark" yder erstatning for udgifter til sygdomsbehandling, tandpleje, køb
m.v. i Danmark og i EU/EØS-landene efter delegeretforsamlingens bestemmelse
i henhold til punkt 3.2.

> [...]
dig
> ind at Danmark er en "folkets forsikring", dertil er der alt for mange

Klip fra deres hjemmeside:

Kort om "danmark"
Sygeforsikringen "danmark" er et gensidigt forsikringsselskab ejet af de nu
1,6 mill. medlemmer. Formålet med "danmark" er at sikre medlemmerne de
størst mulige erstatninger til deres sundheds- og sygdomsudgifter for det
lavest mulige kontingent

Jeg har ingen interesser i Sygesikring Danmark udover at jeg er medlem. Jeg
ønskede bare at korrige lidt.

Hilsen

René

Fra : PC

Dato : 30-08-01 20:29

Ikke fordi jeg skal gøre dig ked af det, men hvis jeg hos slagteren ber` om
kødpølse og han langer mig en spegepølse, så synes jeg nok at man straks
skal fortælle ham, at han har leveret en forkert pølse !
Det samme gør sig gældende for den forsikring du har tegnet hos Gouda, du
bør selvfølgelig straks undersøge om du har fået den vare du har bestilt....
Jeg har en årsrejseforsikring hos IHI, fordi den er rimelig billig pga. mit
medlemsskab i Danmark. Handicappet ved IHI er at de ikke har nogle kontorer
rundt omkring i verden, som Gouda og Europæiske har, og det kan faktisk være
en bekostlig affære at ringe til deres nødlinie i DK, hvis du befinder dig
et sted i junglen i asien !.....Gouda har jeg talt en del med, og selv om
jeg ikke er forsikret hos Dem, har jeg kun positivt at sige om dem -
prismæssigt er de klart billigere end Europæiske.
mvh Poul

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 03-09-01 22:05

PC <bbb7714@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det samme gør sig gældende for den forsikring du har tegnet hos Gouda, du
> bør selvfølgelig straks undersøge om du har fået den vare du har
bestilt....

Det synes jeg nu også, at jeg gjorde. Jeg kiggede da på de papirer de sendte
mig, og der stod ikke noget om, at jeg havde tilvalgt eller fravalgt noget,
og at jeg havde standard-dækning. Og i følge købeloven burde sælger vist
have informeret mig om denne væsentlige forskel.

Ida Maria Kiefer