Word 2000 og Internet grafik
Fra : AOF Daghøjskole

Dato : 28-08-01 08:51

Ved en øvelse hentede vi et billede fra internet. Størrelsen var 400 x
279 pix, hvilket svarer til ca. 141 x 99 mm
Da vi hentede billedet ind i Word var størrelsen ændret til 105 x 74 mm.

Jeg importerede billedet ind i CorelDraw og her passede størrelsen med
de 141 x 99 mm.
Er der nogen som kan give en forklaring på hvorfor Word gør dette og om
man kan fortælle Word at den skal lade være med det.

Willem Kulk
Underviser

Fra : Harald Staff

Dato : 28-08-01 09:17

Willem

Et teoretisk gæt:
Grafik i trykksaker defineres av printkvalitet DPI (dots per inch). Ved
"professionell printkvalitet" 300 DPI gir 300 pixler width 1 inch (ca 2.5
cm) bredt billede.

Jeg vet ikke om Word har en instilling for å endre DPI (jeg kan kun Excel
.

Corel Draw er et grafik-program der 1 pixel er 1 pixel, noget det også er i
en browser. Ved skærm 800x600 pixler vil et billede på 800x600 dekke hele
skærmen. Men altså ikke i et print-program som tekstbehandlere og desktop
publishing-programmer.

HTH. Beste hilsen Harald

AOF Daghøjskole <aof@kursus.dk> skrev i news:3B8B4D4E.A26CD5DC@kursus.dk...

Fra : emj

Dato : 28-08-01 09:18

AOF Daghøjskole skrev i <3B8B4D4E.A26CD5DC@kursus.dk>:

>Er der nogen som kan give en forklaring på hvorfor Word gør dette og om
>man kan fortælle Word at den skal lade være med det.

Det undrer mig meget, at Word2000 gør sådan hos dig.
Hvis du højreklikker på billedet i Word, og går ind på fanebladet
"Størrelse", står der så 100 % ??? Ellers vælg Nulstil billede.
Hilsen emj

Fra : pre

Dato : 29-08-01 15:34

Måske ligger den endelige forklaring her:

*******************
CorelDRAW graphics filter

The CorelDRAW graphics filter (Cdrimp32.flt) supports .cdr, .cdt, .cmx, and
..pat files from CorelDRAW 3.0, 4.0, 5.0, and 6.0 and has the following
limitations:

CorelDRAW Preferences, such as page size/orientation, units, grid, and
guidelines, are not supported.
Lenses and powerclips are not supported.
Pages, layers, and groups are not supported.
OLE objects are not supported.
Rotated bitmaps are not supported.
Object and PostScript texture fills are replaced with solid gray fills.
Gradient fills are split into monocolored stripes.
Vector fills are not supported.
Multiarea paragraph text is not supported.
pre