Formatering af Firewire harddisk til Mac o~
Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 28-08-01 07:39

Kan man formatere en (ekstern) Firewire harddisk så umiddelbart kan flyttes
rundt og både læses af en Mac og en PC?

På forhånd tak.

Niels

Fra : Gunnar Holse

Dato : 28-08-01 13:27

"Niels Chr. Bøgh" <...dtp@dtpkurser.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man formatere en (ekstern) Firewire harddisk så umiddelbart kan
flyttes
> rundt og både læses af en Mac og en PC?

Det tvivler jeg på, men med MacDrive 2000 installeret på PC'en vil du kunne
se indholdet af en Mac-formatteret disk. Indeholder den både Mac- og Windows
filer kan du selv vælge hvilke filer der skal prioriteres, dvs. kunne ses.
Virker fint.

www.mediafour.com

/G

Fra : Gunleik Groven

Dato : 28-08-01 16:52

In article <9mfe5d$22mi$1@news.cybercity.dk>, "Niels Chr. Bøgh"
<...dtp@dtpkurser.dk> wrote:

> Kan man formatere en (ekstern) Firewire harddisk så umiddelbart kan
> flyttes
> rundt og både læses af en Mac og en PC?
>
> På forhånd tak.
>
> Niels

Kan du ikke bare formattere den som en DOS - partition, da?

Funker fint med min Maxtor 80Gb...
Både Mac og PC kan lese dette.

Maxtor disk'en kommer med en egen SW-pakke (Kan nedlastes fra
http://www.maxtor.com), men jeg bruker den "vanlige" initialiseringen
fra "Spesial" - menyen for å oppfriske partitionene.

mvh:
Gunleik

--
http://www.insomnia-kulturproduksjoner.no