teksten er een lang linie
Fra : Laila Krahn

Dato : 27-08-01 23:14

Hej i gruppen
Jeg har ellers anvendt Fp2000 i længere tid, men aner ikke, hvad der sker
nu. Håber på jeres hjælp.
Når jeg skriver i FP2000 bliver teksten pludseligt een lang tekststreng,
uden afbrydelse, selvom jeg når margin! Hvad er det, der sker?
Jeg må have gjort et og andet forkert, eller måske er det min søn, der har
også adgang til PC'en, (6 år) der måske uvidende har lavet lidt rav i den.
Nå, pyt med hvorfor, hvordan retter jeg det mon?
På forhånd de venligste hilsner og tak

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 29-08-01 11:53

> Når jeg skriver i FP2000 bliver teksten pludseligt een lang tekststreng,
> uden afbrydelse, selvom jeg når margin! Hvad er det, der sker?

Skriver du din tekst i en celle i en tabel?
Gør du det, skal du tage egneskaberne for cellen og slå "No wrap" fra.
(kan ikke huske hvad det hedder på dansk)

Er det en tekst uden mellemrum?
Er det tilfældet, er det helt naturligt. Teksten bliver kun delt ved
mellemrum.

Er det ikke nogen af ovenstående, må du lige uddybe.
Hvornår sker det? Hvad skriver du? osv.

> Jeg må have gjort et og andet forkert, eller måske er det min søn, der har
> også adgang til PC'en, (6 år) der måske uvidende har lavet lidt rav i den.

Lad os bare give de uskyldige små børn skylden *GG*

Hilsen
Kasper K

Fra : Rita

Dato : 29-08-01 20:59

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann.dk> skrev i en meddelelse news:9mihkf$gtt$1@sunsite.dk...
> [...]

Jeg har nøjagtig det samme problem. Jeg mener, at jeg
før har skrevet i en celle i en tabel, hvor teksten er flyttet
automatisk til næste linje, uden at jeg skulle trykke på ENTER.
Hvis jeg ikke trykker på ENTER, så flytter tabellen
længere og længere ud til højre.

> Gør du det, skal du tage egneskaberne for cellen og slå "No wrap" fra.

Jeg har en dansk udgave af Frontpage. Under 'Egenskaber for celle' kan
man sætte flueben 2 steder: 'Overskriftscelle' eller 'Ingen ombrydning'.
Jeg har prøvet 'Ingen ombrydning', men linjen- og tabellen - fortsætter i det uendelige(?)
ud til højre, uanset om der er sat flueben eller ej.

Jeg har også prøvet at højreklikke i cellen og vælge:
'Afsnit'. Her har jeg prøvet lidt forskelligt, men intet af det
har hjulpet.
Gad vide hvad der skal til for at undgå, at tabellen flytter mod højre?

Med venlig hilsen
Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Laila Krahn

Dato : 29-08-01 22:02

Kære Kasper

Først og fremmest får du mange tak for dit venlige svar.

> Skriver du din tekst i en celle i en tabel?
Nej, den er ikke i en tabel

> Er det en tekst uden mellemrum?
Nej, så havde det være indlysende, at det ville gå galt

> Er det ikke nogen af ovenstående, må du lige uddybe.
> Hvornår sker det? Hvad skriver du? osv.
Jeg laver min hjemmeside i FP2000. Jeg anvender et tema, og jeg bruger
navigation, når jeg opretter en ny side. Pludseligt er det sådan, at når jeg
har lavet denne her nye side (det sker konsekvent nu) så laver jeg en
overskrift (billede), navigation (kun tekst, da jeg finder at aktiv grafik,
billeder mv tager en krig at uploade) og så starter jeg på teksten. Og så
kører det bare derud af i een lang køre, uden at der skiftes linie.
Eftersom jeg ikke kunne/kan hitte ud af problemet, så er min midlertidige
løsning at kopiere noget tekst fra "gamle" sider og sætte den ind på den nye
side. Derefter markerer jeg al den "gamle" tekst og kan så skrive uden
problemer.

> Lad os bare give de uskyldige små børn skylden *GG*
*SSS* Kære Kasper. Grunden til at jeg skriver sådan er, at jeg har erfaring
for, at sønnemand ofte laver et og andet, der tager timer at reparere. Det
er andeles ikke fordi at jeg ikke kender til 40-centimeters fejlen *GGG*.

Men kan du evt. fortælle - med baggrund i ovenstående - hvad der er galt?
Eller skal jeg starte min hjemmeside forfra og håbe, at det ikke sker igen?

Mange venlige hilsner og tak for din hjælp
Laila

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-01 14:05

Er der valgt noget andet en "Normal" i style dropdown boksen?

Fra : Laila Krahn

Dato : 30-08-01 22:40

Kære Jens Peter
Mange tak for din mail.

> Er der valgt noget andet en "Normal" i style dropdown boksen?
Ja, det er der faktisk. Jeg vælger tekststørrelse nr. 2 (10 pkt)

Skulle det virkeligt have noget at sige, og i så fald - hvad gør jeg mon?
De venligste hilsner
Laila

Fra : Nostr@

Dato : 31-08-01 10:41

Det er sikkert fordi du bruger Frames/Rammer
Sæt teksten ind i en tabel. Så skulle det virke

Nostr@

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-08-01 11:42

Det var ikke tekst størrelsen jeg var interesseret i men style boksen
som er lige før.