POLINI koblings-trykfjeder!
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 27-08-01 15:26

Jeg overvejer at bestille en guld-trykfjeder fra Polini. Det skal sætte lidt
fut i optrækket på scooteren. Til det har jeg lige et par spørgsmål:
a) Hvor mange kilo trykker fjederen med?
b) Jeg har hørt at man også skal bestille nogle mindre fjedere til omme bag
i koblingen...det har jeg aldrig hørt om før, hvad er det for nogle "små
fjedre" og hvorfor er de nødvendige?

Fra : RpR

Dato : 27-08-01 16:11

> [...]
bag
> i koblingen...det har jeg aldrig hørt om før, hvad er det for nogle "små

Du skal kun sætte en strammere trykfjeder i hvis du kører med et 70cc
cylindersæt og din rem glider, ellers ikke.
Guld fjederen er beregnet til Polini EVO og andet i den klasse, sølv til
Corsa og ned efter.

De små fjedre du nævner er de rigtige koblingsfjedre. Du kan skifte dem til
nogle der er lidt strammere, så vil koblingen koble til lidt senere = bedre
optræk. Standard koblingen vil dog hurtigt blive slidt af det.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com