Better Telnet - SSH
Fra : news@hjh.dk

Dato : 27-08-01 15:10

Jeg har ssh-versionen af better telnet, men den kommer ikke op imod min
linuxserver som svarer fint overfor PC-klienter som putty.
Er der nogen der kan hjælpe?

MVH - send kopi til min mailadresse:)

HJH
hjh@hjh.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-08-01 15:35

On Mon, 27 Aug 2001 16:10:03 +0200, news@hjh.dk
<news@hjh.dk> wrote:

> Jeg har ssh-versionen af better telnet, men den kommer ikke op imod min
> linuxserver som svarer fint overfor PC-klienter som putty.
> Er der nogen der kan hjælpe?

Altså MacSSH? Ikke for at fornærme, men du husker af afkrydse "Secure Shell
v2" (æble + 2) i "Open Connnection"-dialogen, hvis du bruger SSH2 på
serveren, ikke?

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Jakob Færch

Dato : 02-09-01 11:48

In article <Nwsi7.18382$3q.587157@news010.worldonline.dk>,
<news@hjh.dk> wrote:

> Jeg har ssh-versionen af better telnet, men den kommer ikke op imod min
> linuxserver som svarer fint overfor PC-klienter som putty.
> Er der nogen der kan hjælpe?

Hvilken SSH-server kører din Linuxbox? - og hvilken/hvilke versioner af
ssh-protokollen implementerer serveren (det vil sige 1, 2 eller 1&2)?

Jeg er ikke klar over, om MacSSH kan snakke med version1-servere, men
hvis din server kun kører 1 (hvilket er en dårlig idé), kunne problemet
jo ligge der.

Jeg kan fint selv forbinde mig til min RedHat 7.1-server (der kun kører
version 2) vha. MacSSH - så dit problem burde kunne løses.

/Jakob