Andet multimedie
bentjuul 3670
m/k som grafiske ikoner søges ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-08-01 15:08

Jeg har brug for de grafiske symboler i gif-format for mand (blåt) og kvinde
(rødt), samt for et fotografiapparat (sort).

Hvor finder jeg sådanne symboler ?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 27-08-01 17:14

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har brug for de grafiske symboler i gif-format for mand (blåt) og
> kvinde (rødt), samt for et fotografiapparat (sort).
>
> Hvor finder jeg sådanne symboler ?

Skrifttypen "Webdings" kan måske bruges?

Alt+0128 = Mand
Alt+0129 = Kvinde
Alt+0181 = Fotografiapparat

Kig i "Character Map" eller "Tegnoversigt" for mange andre (faktisk ret
brugbare) symboler.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jakob Munck

Dato : 27-08-01 19:22

Desværre duer denne skriftfond ikke, da mand/kvinde symbolerne er af den
type, man bruger foran offentlige toiletter. Det jeg skal bruge er de
grafiske symboler som mand- og kvindebevægelsen bruger, altså en cirkel med
en skrå pil op eller med en lodret streg ned med et kryds på. Og de er ikke
i denne font.

Men ligger de ikke som grafik-filer et sted gratis på nettet?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 27-08-01 19:44

> [...]
> de grafiske symboler som mand- og kvindebevægelsen bruger, altså en
> cirkel med en skrå pil op eller med en lodret streg ned med et kryds

Ahh, okay. Beklager misforståelsen.

> Men ligger de ikke som grafik-filer et sted gratis på nettet?

Det gør de garanteret, men det vil næppe tage lang tid at fremstille dem
selv, hvis man har lidt erfaring med et grafikprogram. Forsøg evt. at søge
http://www.google.com eller under "Images" på http://www.av.com hvis
du ikke selv har mod på at lave symbolerne.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen