Styrt
Fra : Thye

Dato : 27-08-01 13:16

Hej derude

Jeg ramte en oliestribe i et sving i går...og styrtede (på min ombyggede
Maruder)! Det blev en Fly Over og jeg er meget, meget øm i dag. Jeg er for
øm til at gennemgå min cykel minutiøst - men jeg har et spørgsmål jeg godt
kunne tænke mig at få nogle gode svarbud på! Jeg tjekkede nemlig lige om den
kunne starte igen...og det kunne den ikke! Sikringerne er ok, strømmen er
ok, ledningerne er ok, kompression og stempler er ok - men startermotoren
reagerer ikke; hvorfor?!? Kan relæet være gået?

Venligst
Thye

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-08-01 13:32

Thye <thye@adslhome.dk> wrote in article
<3b8a39f5$0$37200$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>men startermotoren
> reagerer ikke; hvorfor?!? Kan relæet være gået?

Med fare for at lyde provokerende...: Dødemandsknappen?

Jeg sparkede nemlig til MZen i en 5 minutter i morges indtil jeg lige fandt
på at svipse kontakten tilbage til 'on'

--
Mikkel

Fra : Thye

Dato : 27-08-01 13:49

Ha, ha; ja det gør man jo kun én gang! (...eller hva'?) Nej; den har jeg
opmærksonhed på...

Men tak for et bud!

Venligst
Thye

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c12ef4$4cfe0ba0$497610ac@pc2651...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-08-01 13:54

Thye <thye@adslhome.dk> wrote in article
<3b8a41be$1$37152$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Ha, ha; ja det gør man jo kun én gang! (...eller hva'?) Nej; den har jeg
> opmærksonhed på...

Næh... for et par måneder siden gik jeg i gang med at skifte tændrør og en
masse banden og svovlen fordi ræseren ikke ville starte... Så jeg er
vistnok en slags lokal mester i at overse lige netop den kontakt...

Det var vist ca. samtidig jeg ikke fik spændt boltene der holder baghjulet
ordentligt, med det resultat at 2 faldt ud og den sidste kunne løsnes med
fingrene... Så man kan godt kalde mig et slags mekanisk talent

Go' bedring - jeg har hørt at highsidere gør ondt... :-/

--
Mikkel
MZ251

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 13:52

> Jeg sparkede nemlig til MZen i en 5 minutter i morges indtil jeg lige
fandt
> på at svipse kontakten tilbage til 'on'

Eller den meget værre version, da jeg ikke kunne starte RS'eren efter et
styrt i 3. heat da vi var ude og køre løb første gang. Og da dagen aligevel
var ovre, blev den bare kørt hjem til Per for nærmere undersøgelser. Han gik
igang med at fejlsøge, da han's kæreste stod og så på, og spurgte ..."skal
den der ikke være på on"... dooohhhh, kald os bare talentløse, så det
glemmer vi aldrig igen.

Det er nu også noget fusk at starteren kan køre selv om tændingen er slået
fra.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 27-08-01 16:41

> Det er nu også noget fusk at starteren kan køre selv om tændingen er slået
> fra.

Så vidt jeg ved er tændingen ikke slået fra. Der er strøm på plussiden af
tændspolen, mens dødmandsknappen virker ved at kortslutte minussiden! Hvis
den skulle afbryde starteren også, ville det kræve en to-polet afbryder - en
slutte, og en bryde!

Rasmus

Fra : origo@earthling.net

Dato : 28-08-01 12:22

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
> Eller den meget værre version, da jeg ikke kunne starte RS'eren efter et
> styrt i 3. heat
Endnu et? Du er sgu værre enn meg

JS
(med 2 styrt på bane i år)

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 12:35

> Endnu et? Du er sgu værre enn meg

> (med 2 styrt på bane i år)

Jeg har kun 4, og det med ca 500 omgange i år, hvilket er en styrtfrekvens
på kun 0,8 % styrtrisiko pr omgang. Sidste år var jeg en overgang nærmere de
20%.

Mads Lund
RS125RR, der skal luftes i aften.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 28-08-01 13:13

> Jeg har kun 4, og det med ca 500 omgange i år

Og een omgang er hvor lang, 1km?

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 13:25

> Og een omgang er hvor lang, 1km?

Jep. så det svarer til ca. 20-25 omgange på ringen. Men mon ikke vi skulle
regne styrtrisici ifht. antallet af sving det ligger jeg på 4 styrt på 4000
sving eller ca. 1 promille i risiko (Se selv RR er ikke farligt

Mads Lund
RS125RR

Fra : origo@earthling.net

Dato : 28-08-01 15:02

>Men mon ikke vi skulle
> regne styrtrisici ifht. antallet af sving det ligger jeg på 4 styrt på
4000
> sving eller ca. 1 promille i risiko (Se selv RR er ikke farligt

Enig, totalt risikofritt. Kan du selge den til mitt forsikringsselskap? Hrm,
Ringen har 174 sving eller deromkring. Med 330 runder = 57420 sving, må
konklusjonen bli at Nordschleife er langt sikrere enn 125cc RR

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 29-08-01 07:26

> [...]
> Ringen har 174 sving eller deromkring. Med 330 runder = 57420 sving, må
> konklusjonen bli at Nordschleife er langt sikrere enn 125cc RR

Meget interassant konklution. Kunne det have noget at gøre med at sådan en
125 er vildere end en R1 ?

Mads Lund
RS125RR (nu på 5 styrt iår)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 29-08-01 07:57

> Meget interassant konklution. Kunne det have noget at gøre med at sådan en
> 125 er vildere end en R1 ?
Muligvis at den klarer mere nedlegg, eller også er det noe mentalt, har hørt
om det også

JS

Fra : Armand

Dato : 28-08-01 22:55

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
> igang med at fejlsøge, da han's kæreste stod og så på, og spurgte
> ..."skal den der ikke være på on"... dooohhhh, kald os bare
talentløse,

Næh nej - Slet ikke!
Men det lyder hårdt som en DK-afd. ad IF-racing team

> Det er nu også noget fusk at starteren kan køre selv om tændingen er
> slået fra.

Jup!
Lorte Honda-system :-|

/
Armand.
(Honda-hader)

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 27-08-01 13:53

Da jeg tog kørekort og var på banen (med sidevognskørsel og alt det der)
der havde jeg nogle problemer med at ligge mig ned i svigene, så
instruktøren satte sig op og mig bagpå....
bagefter fik jeg cyklen tilbage...om den ville starte ?....nope....så med 7
andre kørende på banen stod jeg og råbte på instruktøren...

den lidt irriterede instruktør vifter sin hånd over styret og stiller den
dumme knap på on ...DOH!
fra den dag har jeg ikke ejet en MC med den slags "gejl" på :)

daniel
21 år har ejet ca. 5 kørende MCer siden kørekortet.

Fra : Armand

Dato : 28-08-01 23:23

Daniel Nielsen <d992157@student.dtu.dk> skrev i en

> [...]
> med 7 andre kørende på banen stod jeg og råbte på instruktøren...
> den lidt irriterede instruktør vifter sin hånd over styret og stiller

Hæ!
Trængslerne ved første lektioner er mangfoldige!
Jeg hørte for nyligt én forklare om sine problemer som "aldrig før kørt
på knallert -elev":
Instruktionen i kravlegården var: "Træk kobling og så er 1.gear nedad,
og selv-øv jer så på at sætte igang!"
Efter ½ time værkede venstre håndled og underarm og ka'len blev nødt til
at spørge til eksistensen af frigear
Man kan fint forstille sig belastningen af muskulaturen på en novice ved
½ times koncentreret start/stop -øvelser

Ved den fortsatte øvelse: "Gear op i 2.", kunne han heller ikke finde
pågældende gear, som logisk nok(?) burde ligge i fortsættelse af "1.
ned"!

Dødemandsknap-anekdote:
Eftersom at vi forlængst har droppet tændings-nøgle-forvirringen på
vores lokale 80'er RR-projekt, er dødemandsknappen den eneste effektive
tændings-afbryder når racerne skal slukkes.
Det tager blot sin tid at vænne knægtene til at svippe den tilbage i
"on" med det samme - Man kan gøre opmærksom på det gang efter gang!
Bedste indlæring er at lade dem skubbe rundt med raceren, og svede og
stønne imens de øvrige får lov at køre ud på banen. Og først når
desperationen (á: "jeg kommer aldrig ud at køre"!), begynder at lyse ud
af øjnene på staklen, vise at den er slukket på dødemandsknappen

--
Armand.
(Sadist? Mnjaeh!)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 27-08-01 22:17

"Mikkel Christensen" <mikkelx-
> Jeg sparkede nemlig til MZen i en 5 minutter i morges indtil jeg lige
fandt
> på at svipse kontakten tilbage til 'on'

Hvor var du henne til tretimers offroadløb i søndags, der var en der mødte
op på Kelds stub-mudder-mark med en spjæt med topboks og det hele!! Jeg
troede ikke mine øjne da han tapede et stykke skumgummi på lygten og kørte
med ud i pløret til fællesstarten. Desværre pakkede forskærmen til i mudder
med det samme så han fik ikke kørt særligt mange omgange. Han er i gang med
at sætte en Honda crosser forgaffel på, det bliver det mærkeligste køretøj
nord for fjorden...

Søren

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-08-01 06:23

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<9medbr$2amk$1@abnew01.sonofon.dk>...
> ...spjæt med topboks og det hele!! ...Han er i gang med
> at sætte en Honda crosser forgaffel på, det bliver det mærkeligste
køretøj
> nord for fjorden...

Hehehe. Ham tror jeg lige jeg skal ha snakket lidt med. Nu er fælgene
nemlig fundet (så tag dig nu lige sammen Mads og få ringet , og jeg har
nemlig selv overvejet at finde en cross forgaffel og smide på.
Eller bare en hvilken som helst forgaffel der passer. Alt andet er en
forbedring

--
Mikkel

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 27-08-01 13:30

Trist at høre, at du er strøget på r.....
Godt, at du kan gå, stå og tænke endnu!

Støttebenskontakten + frigear + koblings -kontakter?
Hvis de er gået i smadder blokerer de vist for startforsøg?

Dødmandskontakten? (eller går den kun på tændingen?)

Når du skriver at strømmen er ok - mener du så at du har målt på
startmotoren eller på akku'en?

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Red. DMCN Forh. Anm. Sider

Fra : Thye

Dato : 27-08-01 13:46

Dér var noget; koblingskontakten har nok fået tæsk, måske endda også
støttebenskontakten - det fik jeg ikke lige tjekket. Og nej; jeg har ikke
målt på - blot manuelt afprøvet - det elektriske... Når jeg igen kan bevæge
mig er koblingskontakten det første jeg tjekker...

Mange tak for et godt bud! Og tak for medfølelsen...

Venligst
Thye

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 27-08-01 16:43

> Det blev en Fly Over og jeg er meget, meget øm i dag.

Det er trist at høre - men godt du ikke kom værre til skade! Du må hellere
vænne dig til at være øm! Jeg går stadig og ømmer mig over det stunt jeg
lavede for en måned siden - og jeg havde ikke engang blå mærker!

Rasmus

Fra : Thye

Dato : 28-08-01 10:43

Tak for medfølelsen, Rasmus. Ja, du ved tilsyneladende hvor ondt det gør at
blive smidt i asfalten. Og måske ved du også hvor stort et "trælår" (nu i
spændende farver) styr/spejle kan give når man skal forbi!? Det er nu godt
for noget: Jeg gik/humpede/vaklede en lille tur over til en af mine venner i
aftes ...og jeg måtte konkludere at jeg ikke ønsker at bo her midt i
København når jeg bliver gammel og dårligt gående! Hold da kæft hvor er det
væmmeligt at passere en gade uden at kunne flytte sig i en fart! Pludselig
står fodgængerovergangenes berettigelse lysende klart...

Thye