Hvor finder jeg en lukket fedtkasse til FJ~
Fra : Søren Feilberg

Dato : 27-08-01 12:57

Hej,

jeg køber nok en Yamaha FJ1100 så snart jeg får solgt konens cykel.
Men hun nægter at eje en kædetrækker uden lukket fedtkasse.

Jeg har set at politiet kører med disse og jeg har set nogle enkelte
private maskiner med lukket fedtkasse. Det har vist nok været FJ1200 i
de fleste tilfælde men, så meget forskel kan der vel heller ikke være.

Men hvor finder jeg sådan en? Jeg tager gerne til Tyskland eller andre
steder for den sags skyld. Hjælp.....!!

På forhånd tak

Søren
DMCN #59
Søren F.
Dmcn#59
XJ750 Seca

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 19:14

Søren Feilberg skrev:

> Hej,
>
> jeg køber nok en Yamaha FJ1100 så snart jeg får solgt konens cykel.
> Men hun nægter at eje en kædetrækker uden lukket fedtkasse.

Alternativt kunne du jo montere en scoot-oiler (automatisk smøredims) på en
'normal' mc. Efter sigende skulle det virke rigtigt godt. Se evt.
anmeldelser på http://www.dmcn.dk
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 21:17

Jes Vestervang skrev:

> Alternativt kunne du jo montere en scoot-oiler (automatisk smøredims) på

....Plldr, _scott_-oiler, selvfølgelig! Der er jo forresten også en tråd om
dem lidt nedenfor.

Fra : mc-stup

Dato : 27-08-01 22:09

Jes Vestervang skrev:

> ...Plldr, _scott_-oiler, selvfølgelig! Der er jo forresten også en tråd om
> dem lidt nedenfor.

Ja, ja, men faktisk har du lidt ret, når man ser, hvordan sådan en dims kan
"oile" en "scoot" godt og grundigt bagtil..... ("Scooter" = tidlig amerikansk
slang for en mc. "Scoot around" = trille rundt... Kors, hvor man dog husker på
sære og ubrugelige ting....)

Mvh

Stup
XS1100S, der sagtens selv kan finde ud af at olie sig til uden en automatisk dims.....

Fra : Jan Jensen

Dato : 28-08-01 07:01

Prøv at spørge Fisker i Kbh. Han har været involveret i politiets FJ´ere og
jeg mener har har sagt at han fandt de lukkede kasser til dem.

Mvh

Jan

Fra : Søren Feilberg

Dato : 28-08-01 15:00

Jeg fik ringet til Fisker som var et stort spørgsmålstegn! Det var
vist ikke lige ham, kunne jeg godt forstå på ham.

"Scootertailer" er ikke en mulighed i vores øjne. Man får stadig olie
på fælg og sidetasker osv.

Jeg kan vel prøve at høre politiets BMW mekaniker...

Søren

Søren F.
Dmcn#59
XJ750 Seca

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 28-08-01 21:30

> Men hvor finder jeg sådan en? Jeg tager gerne til Tyskland eller andre
> steder for den sags skyld. Hjælp.....!!
>
> På forhånd tak

Prøv at køre ud til Claus hos Augusta Motor på Frederikssundsvej? på
Nørrebro.
Jeg kan svagt huske at han snakkede om sådan nogle engang.

Henrik
GSX750F (som bruger kædespray, det sviner ikke og så før man chekket hvert
enkelt led når man renser det gamle af kæden før nyt kommer på)