Tal
Fra : Danlamp Teknik

Dato : 27-08-01 11:23

Hejsa
Jeg har en text box med eks. følgende tal "570998524".
Jeg skal så have talet på position 2 * med talet fra position 4 som så skal
* med talet fra position 6.

Hvordan får jeg de forskellige positioner trukket ud af talet, så jeg kan
komme til at * dem.

Henrik

Fra : Ove Hansen

Dato : 27-08-01 11:55

"Danlamp Teknik" <danlamp@danlamp.dk> wrote in message
> [...]
som så skal
> * med talet fra position 6.
>
> Hvordan får jeg de forskellige positioner trukket ud af talet, så

Resultat = val(Mid$("570998524,2,1)) * val(Mid$("570998524",4,1)) *
val(mid$("570998524",6,1))

/Ove

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 27-08-01 12:21

"Danlamp Teknik" <danlamp@danlamp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> * med talet fra position 6.
>
> Hvordan får jeg de forskellige positioner trukket ud af talet, så jeg kan

Nedenstående er måske lidt rigeligt skåret ud i pap for forståelighedens
skyld, men så kan man jo selv skrive det sammen med en array i stedet, ændre
datatype m.v. - hvis ønsket.

dim tal1 as long
dim tal2 as long
dim tal3 as long
dim res as long

text1 = "570998524"

tal1 = mid(text1,2,1)
tal2 = mid(text1,4,1)
tal3 = mid(text1,6,1)

res = (tal1 * tal2) * tal3

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Danlamp Teknik

Dato : 27-08-01 12:20

Jeg "glemte" lige at skrive, at position 1 er længst til højere.

Henrik

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 27-08-01 16:49

Danlamp Teknik skrev:
> Jeg "glemte" lige at skrive, at position 1 er længst til højere.
>
> Henrik

Okay da. Hvis du ikke selv kan tilrette de andres kode til at udtage tallene
fra højre, kan du bruge min variant...

Dim res As Integer
Dim i As Integer
Dim txt As String
txt = Text1.Text
If Len(txt)<6 Then ' Check om for lille
MsgBox "Taller er for lille!" ' Fejlbesked
Else
res = 1 ' Skal sættes til 1, fordi at 0 gange et tal giver 0!!
For i = 2 To 6 Step 2 ' Løber igennem 2, 4 og 6
res = res * CInt(Mid$(txt, Len(txt) - i + 1, 1))
Next i
End If

.... kan også forkortes lidt:

Dim res As Integer
Dim i As Integer
res = 1
For i = 2 To 6 Step 2
res = res * CInt(Mid$(Text1.Text, Len(Text1.Text) - i + 1, 1))
Next i

- Bjarke Walling Petersen