ulaw<->wave
Fra : Brian Matzon

Dato : 27-08-01 09:09

Hejsa folkens

Jeg ved godt at det ikke er et 100% java spørgsmål men alligevel:

Jeg har lavet mig et DirectSound object under java, som jeg skal
have fodret med en wave chunk. Da MS's API sutter, og kun tillader
at loade wave filer fra en url (kan altså ikke loade lyde fra et
zip arkiv), har jeg været nød til at lave min egen wave parser.
Dette er ikke noget større problem, og det virker da også fint.
Problemet med wave filer, er dog at de fylder relativt meget (selv
8bit, mono, 8KHz). Derfor kunne jeg godt tænke mig at loade en
ulaw wave fil og konvertere ulaw dataen til wave. Jeg har kunne
finde adskillige ulaw2pcm metoder på nettet, men da DirectSound
vil have den rå wave data i et byte array (og altså ikke PCM
dataen) er jeg lidt lost... er der nogen der har nogen erfaring
med dette og i dette henseende DirectSound under java?

/Brian Matzon

Fra : Jacob Møller

Dato : 28-08-01 08:45

> [...]
> dataen) er jeg lidt lost... er der nogen der har nogen erfaring
> med dette og i dette henseende DirectSound under java?

Du kan søge på muhmuaudio på sourceforge.org. Det er et simpelt lyd-system
som også kommer med en række lyd-convertere.

Med venlig hilsen,
Jacob
www.kiloo.dk

Fra : Brian Matzon

Dato : 28-08-01 08:53

"Jacob Møller" <jacob@jvector.dk> wrote in message news:9mfhuq$2aa3$1@news.cybercity.dk...

> Du kan søge på muhmuaudio på sourceforge.org. Det er et simpelt lyd-system
> som også kommer med en række lyd-convertere.

> [...]

Tak, det kigger jeg på...

/Brian Matzon