Duejagt
Fra : Martin_P

Dato : 27-08-01 08:56

Når vi nu på lørdag skal på due jagt, så tro det eller ej, så er det
første gang jeg har lokkeduer med. Jeg har fået fortalt, at det ikke
er ligemeget hvordan man stiller sådan nogle plastic helduer op, og
jeg ville derfor høre ad, om der er nogen af jer der har gode råd,
eller endnu bedre, nogle steder på nettet, hvor man kan læse om
teorien bag opstillingen....

På forhånd tak, og knæk og bræk på lørdag

Martin_P

P.S. jeg har 20 stk duer

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 27-08-01 09:42

Hej Martin..

Når du har sat dit dueskjul op, laver du 2 lige lange linjer hvor dine
lokkeduer sættes på små pinde el. lægges på jorden. Lokkeduerne skal være
med en rimelig afstand til hinanden så du for så stort et "indflyvnings
område" som muligt.

Duerne vil helst lande midt i en flok, da det er det sikkerste sted at være,
hvis der kommer rovfugle.

Du sætter den første due ca. 10m foran dit skjul og resten af duerne i 2
lige linjer ud i terrænet. Ca sådan her ser det ud.

X = Jæger O = Lokkeduer X

Prøv denne opstilling. Hvis der er duer i området skal de nok komme.

Knæk & Bræk Jaime Århus

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 27-08-01 09:44

Hmmmm.... det ville den ikke være med til....... Håber du forstår hvad jeg
mener.

Jaime

Fra : Martin_P

Dato : 27-08-01 10:47

Jeg er ikke heelt med...

Skal lokkerne forme et v-tegn, eller skal det være 2 paralelle linier,
en cirkel eller hvad??

Det med 10 meter fra jægeren er jeg nu helt med på ))

Martin_P

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 27-08-01 18:20

Hej Martin..

Ja. Lokkerne skal sættes i et v-tegn, og som PJ skriver er det en god ide
med mange lokkere.

Jaime

Fra : PJ

Dato : 27-08-01 16:22

Placer dine lokkere i tilfældig spredt uorden, MEN alle skal have næbbet
imod vinden,- og anvend mindst 20 lokkere - dog helst 40 - 50 stykker. Så
skal du bare se løjer. Iøvrigt kan du iagttage de levende duer - de er
normalt som anført ovenfor. Dit skjul skal være ok - og duen er inde på skud
når du kan se dens øjne.

Knæk og bræk
Pierre Jakobi

Martin_P <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:24vjotgkda8pda9llvtuvkon4k31it1nlg@4ax.com...

Fra : J Nielsen

Dato : 27-08-01 19:56

On Mon, 27 Aug 2001 09:55:31 +0200, Martin_P <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>eller endnu bedre, nogle steder på nettet, hvor man kan læse om
>teorien bag opstillingen....
>
>På forhånd tak, og knæk og bræk på lørdag

Hej Martin -

Check denne her: http://www.pigeonwatch.co.uk/tip.htm

--
Knæk og bræk