Tomcat og mm.jdbc.mysql driver
Fra : Lars Ole Christoffer~

Dato : 27-08-01 01:29

Tomcat og driver til MySql
Jeg har denne driver til at virke på en win 2000 maskien, men kan IKKE
få sat classpath rigtig på Linux Redhat 6.0
Er der nogen der har en ide
Den siger at den ikke kan finde driveren, så det er helt sikkert class
path der er et eller andet galt med

Fra : Lars Hansen

Dato : 27-08-01 17:42

Hvis du kun skal bruge den inde fra tomcat, kan du bare ligge din .jar fil i
tomcats lib
mappe, så bliver den loaded automatisk

/Lars Hansen

Fra : Lars Ole Christoffer~

Dato : 27-08-01 19:26

In article <9mdta5$c3a$1@sunsite.dk>, lbh@el-lal.dk says...
> Hvis du kun skal bruge den inde fra tomcat, kan du bare ligge din .jar fil i
> [...]
Det har jeg forsøgt. Og jeg kan se at når jeg starter Tomcatten så
loader den godt nok .jar filen. Men den kaster alligevel en
ClassNotFoundException. jeg bruger mm.mysql. Jeg loader den fra et
Servlet der eksekveres under Tomcat, så det burde være godt nok. Men no
success. Andre ideer!

Fra : Lars Ole Christoffer~

Dato : 27-08-01 20:59

In article <9mdta5$c3a$1@sunsite.dk>, lbh@el-lal.dk says...
> Hvis du kun skal bruge den inde fra tomcat, kan du bare ligge din .jar fil i
> [...]
TAK, for tippet. Jeg har fundet løsningen. PINLIG fejl 40. Arbejder for
sent om natten tror jeg. Jeg brugte de forkerte jar filer.
PS Men tilgengæld ved jeg nu ALT om $PATH $CLASSPATH og $HOME variabler
under Linux.

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-08-01 21:40

Der kan du se. Der kommer noget godt ud af alting:)