The Thrill Is Gone - B.B. King
Fra : Henrik Vest

Dato : 26-08-01 22:46

Hej

Er der nogen der kender yderligere CD'er med B.B. King end nedenstående,
hvor han fortolker "The Thrill Is Gone"

- Oprindelige optagelse, 1969 - Pladetitel ukendt, men findes på et hav af
compilations
- "Live in Japan" 1971
- "King Bisquit session - Live in N.Y." 1978
- "Live at the Apollo" 1981
- "Live at San Quentin" 1990
- "Live - When love comes to town" 1992 - bootleg
- "Deuces Wild" duet med Tracy Chapman 1997

mvh
Henrik V
hallo_derude@hotmail.com

Fra : Anne Jensen

Dato : 26-08-01 22:51

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> - "Live at San Quentin" 1990
> - "Live - When love comes to town" 1992 - bootleg
> - "Deuces Wild" duet med Tracy Chapman 1997

Jeg er ikke sikker, men har han ikke også sunget den med U2 ?

Anne

Fra : Peter G.

Dato : 27-08-01 08:48

Anne Jensen <anne@email.dk> wrote in message news:9mbqud$jqm$1@sunsite.dk...

> "Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comxx> skrev i en meddelelse

SNIP

> Jeg er ikke sikker, men har han ikke også sunget den med U2 ?
>
> Anne

Så skulle det være på et bootleg

Sangen på "Rattle And Hum" er "When Love Comes To Town".

--
M.v.h. / Kind Regards Peter
R.I.P. Aaliyah

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-08-01 08:51

> Jeg er ikke sikker, men har han ikke også sunget den med U2 ?

Nope .. det er vist "When love comes to town" du tænker på ...
som var en sang Bono / U2 havde skrevet til B.B. på deres
turne i US.
Nummeret blev første gang udgivet på "Rattle and Hum" pladen

Fra : solsikke

Dato : 27-08-01 08:22

"Henrik Vest" skrev d. 26-08-01 22:46 dette indlæg :
> [...]
> - "Live at San Quentin" 1990
> - "Live - When love comes to town" 1992 - bootleg
> - "Deuces Wild" duet med Tracy Chapman 1997

B.B King har i 1999 udgivet dobbelt cden " His definitive greatest
hits". Sang nr 1 på cd 1 er The thrill is gone, om det er en fortolkning
ved jeg ikke, men det var måske værd at undersøge.
Cden er udgivet MCA records,inc. På bagsiden af cden er det en
henvisning til følgende link;
www.universal-intl.com ( aner ikke hvad der findes på siden)
Håber at det måske er det spor i den rigtige retning.
mvh solsikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-08-01 09:08

> [...]
> www.universal-intl.com ( aner ikke hvad der findes på siden)
> Håber at det måske er det spor i den rigtige retning.

Desværre nej ... det er "bare" en compilation plade ... ellers tak

Fra : michrist

Dato : 27-08-01 21:02

Ikke på CD, men jeg har på videobånd en optagelse med B.B. King, hvor han
spiller "The Thrill is Gone" med bl.a. Eric Clapton på guitar og Phil
Collins på trommer. Om den er på én af de CD'er, du nævner ved jeg dog
ikke.

mvh.

Michael

Henrik Vest <hallo_derude@hotmail.comxx> wrote in article

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-08-01 23:09

> Om den er på én af de CD'er, du nævner ved jeg dog ikke.

Det er den ikke, men har du mulighed for at se, om der på Video'en står
noget om en tilsvarende LP/CD udgivelse ??

På forhånd tak

Fra : michrist

Dato : 28-08-01 22:42

Desværre ikke.
Det er en kopieret video, jeg har byttet mig til.
Efter lidt søgen på nettet fandt jeg følgende:

<< 1987. B.B. King & Friends.
Musicians

•Guitar: Eric Clapton •Guitar, Vocals: B.B. King •... and the rest: Phil
Collins, Paul Butterfield, Stevie Ray Vaughan, Albert King, Dr. John, Etta
James, Gladys Night, Chaka Khan and Billy Ocean.

Tracks: (with E.C.)

1.The Thrill Is Gone 2.Why I Sing The Blues 3.Let The Good Times Roll
4.Lead Me Home

My VERY personal review:

Imagine!!
A video with Eric AND BB King AND Albert King AND Stevie Ray Vaughan AND
Phil Collins AND Chaka Kahn AND Gladys Night AND ...
It's almost too good to be true. Well, maybe they are a few too many. There
is a lot of great bluesmusic, but Eric is only in lead on one: "The Thrill
Is Gone". He has a guitar-duel with BB. Interesting. >>

<3b8ac4d4$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Henrik Vest

Dato : 29-08-01 09:24

Tak !! Jeg vil fluks søge videre
Henrik

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 29-08-01 21:50

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comxx> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der kender yderligere CD'er med B.B. King end nedenstående,
> hvor han fortolker "The Thrill Is Gone"

Together Again....Live Her spiller B.B.King sammen med Bobby "Blue"
Bland.
Denne version er den svedigste, fedeste version jeg har hørt.
En dame kommer på scenen og synger med - hun går nærmest i ekstase og det
gør du også når du hører nummeret.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Aqyf3zfjheh2k

Mvh
Poul Erik Dyreborg

Fra : Rick Madsen

Dato : 30-08-01 00:45

Poul Erik Dyreborg skrev:

> [...]
> Denne version er den svedigste, fedeste version jeg har hørt.
> En dame kommer på scenen og synger med - hun går nærmest i ekstase og det

Wow! Hvor skønt at sådan en udgivelse findes! Den havde helt undraget
sig min opmærksomhed. Til dem der ikke kender Bobby Bland, siger jeg
bare: Tchxjek ham ud!!

Tak Poul!

hvm

Fra : Henrik Vest

Dato : 30-08-01 22:27

> [...]
> Denne version er den svedigste, fedeste version jeg har hørt.
> En dame kommer på scenen og synger med - hun går nærmest i ekstase og det

tak .. jeg vil fluks (atter) bevæge mig ned mod nærmeste plade høker ..