S-vhs til composit Vs composit udgang
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-01 22:03

Er der nogen der kan fortælle mig om hvad forskellen (kvalitets mæssigt) er
mellem at benytte grafikkortets composit udgang frem for at benytte en lille
converter og convertere S-vhs til composit. Er der overhovedet nogen forskel
(hvis ikke kunne man jo lige så godt spare de 200 kr det koster ekstra at få
et grafikkort med composit udgang).

MVH Jesper

Fra : Tommy Mikkelsen

Dato : 26-08-01 22:26

S-vhs stikket er en udvidet version af composit stikket, hvor s-vhs
forbindelsen indeholder fire ledere og composit kun to af de fire ledere.
Hvis grafikkortet så både har et s-vhs og et composit stik, vil de to
betydende ledere være de samme (de vil forbundet fysisk på grafikkortet), og
derfor vil billed kvaliteten være nødagtig den samme om du tager signalet ud
af det ene stik eller det andet.