Elektronisk tæning ???
Fra : Brian N. Andersen

Dato : 26-08-01 20:37

Hej

Jeg har hørt nogle guttere snakke om at man kan få en elektronisk tænding
til en Yamaha 4 gears, kan det passe eller hvad ???

Jeg ved at nogle har skiftet deres alm. tænding på en eller anden knallert
til en elektronisk tænding, men nu spørg jeg igen, kan men også det på en
Yamaha 4 gears, eller er det kun nogle knallerter det kan lade sig gøre på
??

/Brian Nørrelund

Fra : RpR

Dato : 27-08-01 06:05

> [...]
> Yamaha 4 gears, eller er det kun nogle knallerter det kan lade sig gøre på

Motoplatt laver nogle seje tændinger til alle 2-taktere, men de er ikke til
at opdrive længere.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 27-08-01 16:47

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse >
> Motoplatt laver nogle seje tændinger til alle 2-taktere, men de er ikke
til
> at opdrive længere.

Er der nogen fidus i at køre med sådan en fætter, er fidusen ikke bare at
den kan følge med ved omdrejninger over 12-14K hvor en platin eller hvad
det nu hedder måske ikke kan følge med. Den eneste gammeldags knallert som
jeg har set som lå over de der 12-14K omdrejninger var en kreidler bane
racer og den havde sådan en motoplatt fidus. Jeg har haft en FS1 med
drejeventil og den kom vist aldrig over 12K i fri gear. min pointe er altså
gir det noget på en alm. tunet knallert?
mvh tp

Fra : RpR

Dato : 27-08-01 20:31

> [...]
altså
> gir det noget på en alm. tunet knallert?

Ikke på en alm. tunet knallert, men på en skamtunet psycopat knallert, der
giver det =)

Fra : Brian N. Andersen

Dato : 29-08-01 17:35

Hejza RpR

Hvad er det der ikke er til at oprive længere, er det firmaet, eller er det,
de eletroniske tændningere hos firmaet ???

Fra : RpR

Dato : 29-08-01 19:58

> Hejza RpR
>
> Hvad er det der ikke er til at oprive længere, er det firmaet, eller er
det,
> de eletroniske tændningere hos firmaet ???

Jeg ved faktisk ikke om firmaet eksisterer endnu. Dem jeg kender der har
skaffet sig sådan en tænding har købt dem gennem den blå avis.

Fra : kreidlerhansen

Dato : 17-12-02 19:29

"Brian N. Andersen" skrev d. 26-08-01 20:37 dette indlæg :
> [...]
en
> Yamaha 4 gears, eller er det kun nogle knallerter det kan lade sig

Du kan nappe tændingen fra en Yamaha Passola! Den skulle gerne passe
lige over på en FS-1... En elektronisk tænding giver en langt mere
stabil og lækker motorgang - til gengæld er de mere følsomme overfor
f.eks. manglende stelkontakt og for høje omdrejninger!
Motoplatt-tændingen kan bl.a. fåes som kopivare fra
http://www.zuntrade.nl/ hvis jeg ikke husker meget galt - og det er
kvali-vare, men det er desværre i Holland

De tidlige Kreidler-racere kørte faktisk med platintænding (kan sagtens
følge med op til 15.000rpm; har i øvrigt prøvet et 10hk kit til Kreidler
på platintænding - og det løb rundt med 17.000rpm på toppen!), men
skiftede senere transistorstyret batteritænding...

http://www.kandu.dk/

Fra : kreidlerhansen

Dato : 17-12-02 19:31

*MY BAD*