camping i vinområderne Mosel/Rhinen først ~
Fra : Stig Rex Olkjær

Dato : 26-08-01 19:14

Er der nogen der kender en god campingplads ved Mosel/Rhinen så men kan
opleve noget af vinhøsten og lign., hvis denne ikke er slut? først i
oktober. Hvornår er der egentlig vinhøst i Tyskland??Stig.

Fra : Inger Buchard

Dato : 26-08-01 20:48

Der ligger en god campingplads ovenfor Leiwen lige øst for Trier, som vi
brugte for nogle år siden. Der er ordentlige forhold og campinghytter + pøl
lidt nede ad bjerget. Leiwen har en god hvidvin og er en lille hyggelig by,
hvor man både kan købe vin i en demo-butik ved kroen og i garagerne hos de
bønder,der kun har 2-4 HA vinmarker. Og så er man tilpas langt væk fra
Oppenheimer-Krötenbrunn og Zeller Schwarze Katz til, at folk har en vis
moral, hvad kvalitet angår. Prøv vintyperne Kerner, Rivaner og selvfølgelig
Riesling. Men hold jer fra hollændervinene - de søde/halvsøde. Og spis
løgtærte til.

Inger

Vinhøst: Weinlese - prøv selv på google.com
men jeg tror, det afhænger af kvaliteten. En Beerenauslese hænger vel til
frosten har rørt den i januar.

Fra : PHK

Dato : 27-08-01 18:52

"Stig Rex Olkjær" <as.olkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender en god campingplads ved Mosel/Rhinen så men kan
> opleve noget af vinhøsten og lign., hvis denne ikke er slut?

Vi har været på campingplads ved Leiwen 2 gange.

Ved vinbondebesøg - aftal hvem der skal køre og lad de andre drikke sig en
bøhmand på. Køb derefter vinen i butikken på campingpladsen - det var
billigere da vi var der for hhv. ca. 4 og 7 år siden.

Siden besøget drikker vi udelukkende vin fra Peter Mertes - en af
vinbønderne.

--
_
|_|

Fra : JENS

Dato : 07-09-01 12:57

Hej Stig.
Jeg har lige været ved Mosel. Det var 12km. syd for Cokom.
Der er masser af campingpladser, og vinen skal da sidde 6 til 8 uger endnu.
MVH Jens