Intet rigtigt træk
Fra : Jon Larsen

Dato : 26-08-01 19:21

Hejsa.
Jeg har indtil flere gange bragt dette emne på banen... Men den er gal.
Tror den får lidt for mager blanding.
Jeg har lige skiftet de der "dutter" (se : "Små dutter i gas-spjældet" ) jeg
omtalte på et tidligere tidspunkt....

Kan det være det er gået helt udover karb. synkroniseringen ???
Kan det evt være fordi at på et tidspunkt "tabte" jeg nemlig det ene spæld..
Dvs.. "dutten" røg af og gaspjældet blev ikke hævet... det kan være det er
gået ud over tændrøret ??????

Men det mærkelige af det hele er faktisk at alt dettte er sket i løbet af et
par dage..... Hvordan kan sådan noget ændre sig så hurtigt.. man burde da
tro det kom lidt efter lidt !!!!

Men til dem der læser dette her.... Så kom med alle de råd i kan finde på
for at teste om den får for mager blanding.. og husk på at det ikke må koste
en bondegård da jeg netop lige er kommet på SU.

Løsninger modtages også meget gerne

MVH.
Jon Larsen ( som bestiller en ny bagstøddæmper på mandag )
Gixx'er 250

Fra : Poul B-H

Dato : 27-08-01 00:04

"Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Jeg har indtil flere gange bragt dette emne på banen... Men den er gal.
> Tror den får lidt for mager blanding.

Hvorfor tror du det ? Når du ikke ved hvordan man tester for det ?

> Jeg har lige skiftet de der "dutter" (se : "Små dutter i gas-spjældet" )
jeg
> omtalte på et tidligere tidspunkt....

Hvis du ikke engang gider at skrive hvad der er galt, får du nok heller
ingen hjælp. Skal folk til at lede i arkiver for at finde ud af hvad du vil
have hjælp med ?

> [...]
spæld..
> Dvs.. "dutten" røg af og gaspjældet blev ikke hævet... det kan være det er

Hvad æhh taler du om ?

> [...]
et
> par dage..... Hvordan kan sådan noget ændre sig så hurtigt.. man burde da

Vel ikke hvis du har pillet ved noget, så kommer det jo med det samme.

> [...]
koste
> en bondegård da jeg netop lige er kommet på SU.

Undskyld hvis jeg er lidt hård ved dig, men folk kan jo ikke hjælpe dig,
hvis de ikke forstår hvad problemet er.

--
Poul B-H

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-08-01 20:47

> Hvorfor tror du det ? Når du ikke ved hvordan man tester for det ?
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg fik den testet ved et åbent hus arrangement, hvor der blev sagt den fik
en anelse for mager blanding. Den "bobler" op igennem omdr. Dvs at den
trækker nogenlunde jævnt op til cirka 9000 omdr.. hvorefter den siger lidt
al' a "Haarggg putz "og så trækker den jævnt igen... den skyder ikke ved
motorbremsning!!!
Ved jævn gasgivning "bobler" den også...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> spæld..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Hvad æhh taler du om ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jaahhh hvis ikke gasspjældene hænger i samme højde så er de jo ikke
synkroniseret !!!!
Og som jeg sagde før så hænger gasspjældene jo i de Nylon/plastic-ophæng. De
skal så hænge i de dertil indrettede kroge der er på selve vacuum-membranen
!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> et
>
> Vel ikke hvis du har pillet ved noget, så kommer det jo med det samme.
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nix..... det hele begyndte før jeg overhovedet havde pillet ......
> [...]

> --
> Poul B-H
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Du skal skam ikke undskylde... positiv/konstruktiv kritik er sq da bedre end
ingen kritik overhovedet.......

MVH

Jon Larsen.
Gixx'er 250 ( som får ny bagstøddæmper) Snart

Fra : Armand

Dato : 28-08-01 23:14

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> [...]

Barometerstanden??
Den har jo været uvant høj for en kort periode!

Totaktsracere kan komme ud for at brænde stempler hvis vejret pludselig
slår om til regn (faldende barometerstand), så hvis din er "grænsedyset"
vil det
ligeledes kunne influere på motorgangen!

Luften har flere dage været ulidelig fugtig, hvilket også vil influere
på bensin-mix'et!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-08-01 18:00

> Barometerstanden??
> Den har jo været uvant høj for en kort periode!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dvs at hvis jeg her til vinter piller karbsne af.. ser hvilke dyser der er i
og sætter et par i der er en smule størrer så, får den muligvis nogen gange
for fed blanding, men modsat hvis Baro'en er høj får den næsten perfekt
eller i hvert fald bedre blanding ?!?!?!?!
Det er i hvert fald en mulighed...
Jeg kan jo også prøve at lægge en nylonstrømpe hen over filterelementet og
se om ikke jeg kan blokere lidt for luften den vej ind.. så burde blandingen
også blive lidt federe....

Om ikke andet så glæder jeg mig til at få min nye bagstøddæmper på !!
Den gamle er HELT færdig.. det eneste der "dæmper" er fjederen... så får
nogen gange en ordenlig hoppetur.... Og hurtig svingkørsel er helt udelukket

Valget faldt på en Hagon dæmper da den var den billigste og samtidig , sagde
de, var kvaliteten ikke ringere.. den var måske endda bedre end den
originale .. Men nu får vi at se..

Mvh.
Jon Larsen.
Syg Gixx'er 250

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 19:43

Jon Larsen skrev:

> Hejsa.
> Jeg har indtil flere gange bragt dette emne på banen... Men den er gal.
Hmm, det er min også. Eller rettere; den er sommetider gal. Nogle gange
trækker den jævnt svagt gennem hele registret, andre gange siger det lige
*ping* når den når fx 15.5k rpm. Det opleves fx ved at den sniger sig sløvt
op på 115 stykker, hvorefter den lige pludselig får nogt der føles som
10-15 hk mere i løbet at meget kort tid, og den derved kører fra fra 115 -
130 mindst lige så hurtigt som 60-80 Jeg fatter det ikke rigtigt, men
nu vil jeg prøve at rense luftfilteret, skifte tændrør og hvad jeg nu
ellers kan finde på. Nåjo, jeg glemte at forælle at den faktisk også en
gang i mellem kører som den skal; dvs. fra 12k er der et rimeligt godt træk
og den kan nå 15-160 stykker i løbet af rimelig kort tid selvom man sidder
oprejst. *weird*! :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-08-01 20:54

> Hmm, det er min også. Eller rettere; den er sommetider gal. Nogle gange
> trækker den jævnt svagt gennem hele registret, andre gange siger det lige
> *ping* når den når fx 15.5k rpm.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Næste gang du er ude for det.. så tjek lige temp. udenfor.... har nemlig
fået den opfattelse at efter luften var kølet lidt ned i går aftes kørte
modellen væsentligt bedre ... også i dag hvor det var småkoldt kørte den
bedre !!!!

Jon Larsen.
Gixx'er 250

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 22:24

Jon Larsen skrev:

> [...]
> fået den opfattelse at efter luften var kølet lidt ned i går aftes kørte
> modellen væsentligt bedre ... også i dag hvor det var småkoldt kørte den

Dét kan der meget nemt være noget om! Jeg har da forresten selv tænkt lidt
i de tanker, men har åbenbart svedt det ud i varmen :-/
Menæhhh, hvad kan man så konkludere ud fra det?... Armand, hjælp!!!
Hmm, ellers må ma jo bare se sig nødsaget til at sætte en intercooler på
mc'en

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-08-01 00:56

> [...]
> fået den opfattelse at efter luften var kølet lidt ned i går aftes kørte
> modellen væsentligt bedre ... også i dag hvor det var småkoldt kørte den

Også min erfaring fra dengang jeg fes rundt på en knallert.. Hvis jeg kørte
i en kølig sommernat, f.eks. kl. 2 om natten, så kørte den markant bedre end
om dagen. Jeg har en idé om, at det er fugten i luften, der gør den store
forskel. Lige efter et regnvejr, var det ligesådan.

signing off.. demolition

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 29-08-01 09:10

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in <nb4em9.n21.ln@127.0.0.1>:
>Hmm, det er min også. Eller rettere; den er sommetider gal. Nogle gange

Også min!

> [...]
>fra fra 115 - 130 mindst lige så hurtigt som 60-80 Jeg fatter det
>ikke rigtigt, men nu vil jeg prøve at rense luftfilteret, skifte tændrør

Var det min du kørte på?

> [...]
>rimeligt godt træk og den kan nå 15-160 stykker i løbet af rimelig kort
>tid selvom man sidder oprejst. *weird*! :-/

OK - du beskriver præcist hvordan min baby kører... Måske skal det være
sådan

/Jesper
Der har vænnet sig til at babygixxeren ikke kører ens hele tiden...