Postkasse
Fra : Kat

Dato : 26-08-01 16:49

Hejsa.
Vi skal snart til at plante en postkasse ved vores nye hus. Det
er en Mefa postkasse, som skal hænge på en bøjle. Bøjlen er
placeret i jorden på en eller anden måde.
Er der nogen der har gode erfaringer med _plantning_ af sådan en
kasse med bøjle?
Hvor dybt skal den sættes?
Skal den cementeres?
Skal den støttes under tørringen ved evt. cementering? Hvor længe
i så fald?
Vi har ladet os fortælle, at der er særlige regler for bl.a. hvor
den skal stå...
Jeg kan ikke finde noget på nettet om emnet.
Er der nogen der har et link eller kender reglerne?

--
/kat
---

Fra : Finn

Dato : 26-08-01 17:50

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal stå...
> Jeg kan ikke finde noget på nettet om emnet.
> Er der nogen der har et link eller kender reglerne?

Hej Kat

http://www.postdanmark.dk/index.asp?link=/postdanmark/om_post_danmark/kundes
ervice/kundeservice_start.htm&mm=pd&af=kunde

under brevkasser og brevkasseanlæg finder du noget af det du søger.

Finn

Fra : Kat

Dato : 26-08-01 19:31

Finn Skrev:
> [...]
mark/kundes
> ervice/kundeservice_start.htm&mm=pd&af=kunde
>
> under brevkasser og brevkasseanlæg finder du noget af det du

Takker for linket (så slap jeg for en tur på posthuset)!
Så mangler jeg kun at finde ud af, hvordan sådan en fætter
(postkassen) fastmonteres i jorden.....

--
/kat
---

Fra : Finn

Dato : 27-08-01 04:44

> [...]
> >
> Takker for linket (så slap jeg for en tur på posthuset)!
> Så mangler jeg kun at finde ud af, hvordan sådan en fætter

Lav en portion tørbeton af 4 dele sand og 1 del cement.

Fyldes op omkring stativet i små portioner og stampes godt, det
skulle ikke være nødvendig at støtte stativet.

Jo længere stativet kommer i jorden jo bedre.

God arbejdslyst.
Finn

Fra : Kat

Dato : 27-08-01 12:11

Finn skrev:

> Lav en portion tørbeton af 4 dele sand og 1 del cement.
>
> Fyldes op omkring stativet i små portioner og stampes godt, det
> skulle ikke være nødvendig at støtte stativet.
>
> Jo længere stativet kommer i jorden jo bedre.

Tak for hjælpen!

--
/kat
---

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 26-08-01 17:53

> [...]

> den skal stå...
> Jeg kan ikke finde noget på nettet om emnet.
> Er der nogen der har et link eller kender reglerne?

Spørg på nærmeste postkontor, de har en folder om emnet.

Venlig hilsen
Erik Olsen