Teori !!!
Fra : VooDooSvend

Dato : 26-08-01 16:21

Jeg skal til at starte til kørekort (bil) nu her !!! Jeg har tænkt over om
det er muligt at samtidigt at tage MC kortet i en anden køreskole da ham jeg
tager mit bil kørekort ved, ikke tilbyder MC......

Teorien Er vel det eneste der "bare" skal beståes før man kan komme op til
prøven!!! Eller er det ikke muligt at tage 2 kørekort samtidigt 2
forskellige steder ???

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-08-01 16:30

> Teorien Er vel det eneste der "bare" skal beståes før man kan komme op til
> prøven!!! Eller er det ikke muligt at tage 2 kørekort samtidigt 2
> forskellige steder ???

Det kan du godt, men du kommer til at tage al teorien begge steder, da de
kommer til at køre helt uafhængigt af hinanden.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : iMok

Dato : 26-08-01 18:35

Hej alle! Den 26-8-2001 16:20 skrev VooDooSvend:

> Teorien Er vel det eneste der "bare" skal beståes før man kan komme op til
> prøven!!!

Jo, men du får ikke lov til at gå til teori med mindre du har dokumentation
(din & kørelærers underskrift i lektionsplan) for 4 timer i kravlegård, 11
timer på vej og 5 på køreteknisk anlæg.

> Eller er det ikke muligt at tage 2 kørekort samtidigt 2 forskellige steder ???

det er det vel, forudsat ovennævnte overholdes. (I så fald ville du endda
kunne tage *et* kort flere steder) Ellers er det eneste den nuværende
lovgivning åbner op for, er at du - såfremt du har taget bilkørekort
indenfor de seneste 2 år - kan slippe for 2 (eller 3?) timer på vej.

-imko

Fra : Lone

Dato : 26-08-01 17:59

steder ???

Jo det er muligt - og du behøver ikke at tage al teorien begge steder, men
så er det motorcykelkørelæreren der skal forestå al teorien (forudsat at
vedkommende også er kørelærer til bil). Din bilkørelærer må ikke tage
motorcykelteorien, hvis ikke han/hun er motorcykelkørelærer.
Mit råd til dig vil nu være at du skal være en køretime eller flere foran
med bilen - det gør indlæringen lettere og mere sikker.
Med venlig hilsen
Lone

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 26-08-01 21:53

"Lone" <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Mit råd til dig vil nu være at du skal være en køretime eller flere foran
> med bilen - det gør indlæringen lettere og mere sikker.

Løber man ikke ind i nogen problemer med det der nye 'logbog's system'? Jeg
mener at der er noget om at teorien skal følge det praktiske. For eksempel
kender jeg en kørelære fra svanemøllen kasserne, der har meget sjov ud af at
tage den nye regel seriøst. Den foreskriver at man ikke må køre gennem en
rundkørsel, før man har haft teori herom. Denne teori kommer først i den
sidste trediedel af undervisningen, og inden da, skal man have køretimer,
for at må fortsætte med teorien. Problemet er at der ligger en rundkørsel på
vej væk fra kassernen, som ikke kan undgås...

Mikkel
TDR-125

Fra : RpR

Dato : 27-08-01 06:13

> [...]
> for at må fortsætte med teorien. Problemet er at der ligger en rundkørsel

> vej væk fra kassernen, som ikke kan undgås...

Sjovt, nu er jeg igang med at tage kørekort til bil, (og skal til teoriprøve
imorgen ;] ), og jeg kan da huske at vi havde om kørsel i rundkørsler i 2.
teoritime? Ligeledes var det 2. køretime hvor jeg lå og kørte fra rundkørsel
til rundkørsel?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lone

Dato : 27-08-01 21:36

> Løber man ikke ind i nogen problemer med det der nye 'logbog's system'?
Jeg
> mener at der er noget om at teorien skal følge det praktiske.

Du kan godt være en time eller to foran med bilen - uden at bryde regler. Du
har dog ret i at, hvis man vil klare sig med én omgang teori kan man ikke
være langt foran med bil i forhold til mc. Det er heller ikke nødvendigt, de
kan følges ad - bare sørg for at du har kørt lektionen i bil - før du kører
samme lektion på mc.

> [...]
> for at må fortsætte med teorien. Problemet er at der ligger en rundkørsel

> vej væk fra kassernen, som ikke kan undgås...

Denne kollega (jeg er på kasernen i Ålborg) laver sjov mod bedre vidende -
man må gerne passere rundkørsler før "rundkørselslektionen" - man guider
bare eleven igennem - - men nu er vi på vej ind i noget fagsnak, der
egentligt ikke hører hjemme her - - men kort sagt - - det er en vits han
fyrer af - ham kørelæreren.

Lone

Fra : iMok

Dato : 26-08-01 19:09

Hej alle! Den 26-8-2001 18:35 skrev jeg:

> Jo, men du får ikke lov til at gå til teori med mindre du har dokumentation
> (din & kørelærers underskrift i lektionsplan) for 4 timer i kravlegård, 11
> timer på vej og 5 på køreteknisk anlæg.

UPS! og selvfølgelig også de 24 lektioner TEORI :)

-imko

Fra : Kaare Brandt Peterse~

Dato : 28-08-01 13:35