Deling og firewall
Fra : Christian

Dato : 26-08-01 16:17

Hej

Der er meget snak om at man skal installere firewall på sin hjemmepc hvis
man er online via en fast forbindelse (IP adresse). Er det i den forbindelse
nødvendigt med en firewall på sin hjemmepc, hvis ikke man har lavet deling
på nogle af sine drev? Jeg mener så kan uvedkommende folk vel ikke få
adgang til noget indhold på computeren eller hvad ???

mvh Christian

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-08-01 17:27

"Christian" <css@post7.tele.dk> writes:

> [...]
> på nogle af sine drev? Jeg mener så kan uvedkommende folk vel ikke få
> adgang til noget indhold på computeren eller hvad ???

Man skal heller ikke have nogle services kørende. Min Windows 2000
havde under en standardinstallation en del services kørende, og det
samme gælder også for unix/linux. Og så er der den mulighed at nogle
måske kan snige en trojan ind på dit system ved omveje (en email
f.eks.). En firewall der er sat op til at blokere alt hvad du ikke
eksplicit har tilladt vil blokere for de services du har glemt at slå
fra og for trojaner der ikke tilfældigvis bruger de porte du har
åbnet.

Jeg vil anbefale en firewall :)

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-08-01 20:31