Routerporte til Nokia VPN client
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 26-08-01 16:08

Hej

Hvilke porte skal jeg forwarde i min router for at Nokia's VPN Client kommer
igennem fra og til en pc på lokalnettet?
Jeg kan ikke finde dokumentationen online, og dem der laver løsningen for
mig supporterer reelt kun modem, men jeg har adsl med router.

--
Tonny

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-09-01 10:04

Hej,

Det virker en anelse ulogisk at du ikke kan anvende din modem løsning sammen
med din på din adsl løsning.
VPN klineten kræver normalt blot at man starter den og requester en nøgle
fra den pågældende firewall, hvilken forbindelse man anvender burde ikke
spille nogle rollen.

Så vidt vides så er Nokia's FireWall og tilhørende VPN, software fra
Checkpoint Software (dvs en FireWall-1). Dokumentation om FireWall-1 med en
masse god FAQ's om diverse problemer kan du læse om på

http://phoneboy.area51.dk/

Niels

Fra : Gorm Jorgensen

Dato : 13-09-01 19:45

> kommer

1) Det er Nokia VPN Client du snakker om, ikke CheckPoint SecuRemote
2) Hvilken version har du ?

--
Gorm Jorgensen - Area51.DK
d+ s: a-- C+++ UB++++ P+ L++ E--- W+++ N+ w--- O- M-- V-- PGP++ tv- G--

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 17-09-01 15:33

Enheden ses her : http://www.nokia.com/vpn/gateways.html

> [...]
> fra den pågældende firewall, hvilken forbindelse man anvender burde ikke

Jeg skal anvende det med adsl. Og hvis der er tale om en tunnel, så vil jeg
tro at VPN-boksen fra remote skal etablere en forbindelse. Hvis den skal
det, så skal adsl-routeren vide til hvilket ip den skal forwarde den port
som evt. benyttes. Og jeg ville gerne vide om det er tilfældet og i så fald
hvilken port(e).

Hvis man kobler op på normal vis med et modem så går al trafik til og fra én
maskine og man behøver ikke tænke på portforwarding/masquerading mv.

Men jeg aner ikke hvordan det fungerer, så jeg håber på hjælp herfra :)

Vh
Tonny

Fra : Gorm Jorgensen

Dato : 18-09-01 07:35

> [...]
> som evt. benyttes. Og jeg ville gerne vide om det er tilfældet og i så fald

Når du bruger en VPN klient er det den som etablerer forbindelse til VPN
Gatewayen, og ikke omvendt.

Men som jeg har forstået det, så virker opkoblingen fint når du bruger modem
men når du sidder på din ADSL så virker det ikke ?

Hvis du ikke allerede bruger version 3.1 af AlchemyOS på boksen og VPN
Client 3.1.30 så skal du opgradere, da der først fra v3.1 er support for
IPSec over NAT.

Hvis du ikke selv har lys til at "pille", så tag en snak med din leverandør,
de kan helt sikkert hjælpe dig.

--
Gorm Jorgensen - Area51.DK
d+ s: a-- C+++ UB++++ P+ L++ E--- W+++ N+ w--- O- M-- V-- PGP++ tv- G--

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 19-09-01 22:20

> [...]

modem
> men når du sidder på din ADSL så virker det ikke ?

Nej jeg formodede bare at det ville fungere fint med modem, samt at det var
det eneste leverandøren umiddelbart supporterede. Modem kommer slet ikke på
tale. Vi er da kommet langt siden 1995, ikke?

> Hvis du ikke allerede bruger version 3.1 af AlchemyOS på boksen og VPN
> Client 3.1.30 så skal du opgradere, da der først fra v3.1 er support for
> IPSec over NAT.

Dt kunne måske være noget.

> Hvis du ikke selv har lys til at "pille", så tag en snak med din
leverandør,
> de kan helt sikkert hjælpe dig.

Jeg har ikke adgang til boksen og supporten er ...... mangelfuld.
Men det er specielle årsager som jeg ikke skal komme ind på her.
Tak for tippene.

--
Tonny