Aaliyah død i flystyrt
Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-08-01 14:53

Kort efter afgang fra en lufthavn i Bahamas styrtede et tilsyneladende
overlastet fly ned.
8 af 9 passagere omkom ved styrtet deribland Aaliyah.

http://www.aaliyah.com
http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/americas/newsid_1510000/1510034.stm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-08-01 14:44

Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B88FF45.EA363D24@adr.dk...
> Kort efter afgang fra en lufthavn i Bahamas styrtede et tilsyneladende
> overlastet fly ned.
> 8 af 9 passagere omkom ved styrtet deribland Aaliyah.
________

Det var da noget værre noget, men hvem er Aliayah ?????

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-08-01 16:18

"Åge Halldorsson" wrote:

> Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3B88FF45.EA363D24@adr.dk...
> ________
>
> Det var da noget værre noget, men hvem er Aliayah ?????

22 årig amerikansk RnB sangerinde. Hittede for et stykke tid siden med Try
Again.
Kom frem i '94 svjh med Age Ain't Nothing But A Number (hvilket vel var et
ganske smart PR-udspil da hun på det tidspunkt kom sammen med den 10(?) år
ældre R Kelly)
Har vist aldrig fået det helt store gennembrud i Danmark/Europa udover Try
Again.

Så vidt jeg ved har hun aldrig været repræsenteret på Dansktoppen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-08-01 17:20

Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B891344.30C8219F@adr.dk...

> [...]
> Again.
>
> Så vidt jeg ved har hun aldrig været repræsenteret på Dansktoppen
____

Ha ha. Han synger vel også på uden-dansk

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 26-08-01 17:22

Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

> [...]
> Again.
>
> Så vidt jeg ved har hun aldrig været repræsenteret på Dansktoppen

Ah, nedtur. For det første var Try Again da meget fed, og for det andet
skulle hun være med i filmene Matrix Reloaded (2) og Matrix 3.

MVH ANR

"They say the greatest tragedy is when a father outlives his son.
I've never fully understood why that is. Frankly, I can see an up
side to it."
-Abraham "Grampa" Simpson

Fra : Troels

Dato : 27-08-01 14:10

> [...]
> overlastet fly ned.
> 8 af 9 passagere omkom ved styrtet deribland Aaliyah.

Spørgsmålet er bare om det er rigtigt. For noget tid siden blev Eminem Jo
også erklæret død på diverse hjemmesider, men ok det kan jo selvfølgeligt
godt være rigtigt....

Trist at man skal være så skepisk omkring hvad der står på nettet...

/Troels

Fra : Fie

Dato : 27-08-01 18:54

"Troels" <tllund@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt være rigtigt....
>
> Trist at man skal være så skepisk omkring hvad der står på nettet...

Hejsa

www.mtv.com har også bragt historien, så mon ikke den er tjekket?

Fie

Fra : jöinz

Dato : 27-08-01 19:33

Stod også på teksttv.

Det er skide trist. Jeg syntes hun sang rigtig godt. Hun havde et hit i USA
engang jeg boede der ovre i 96/97 men jeg kan ikke huske hvad det hed. Det
hed noget med million.

Og jeg er næsten 100% sikker på at det var hende selvom hun godt nok ikke
var mere end 17/18 år den gang.

Nogen der kan hjælpe? Jeg kunne godt tænke mig at høre nummeret igen.

Mvh. Jens

Fra : Peter G.

Dato : 27-08-01 21:00

jöinz <jöinz@dead.org> wrote in message
> [...]
> var mere end 17/18 år den gang.
>
> Nogen der kan hjælpe? Jeg kunne godt tænke mig at høre nummeret igen.

1) Du top-quoter. Dødirriterende! Kig lige her:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

2) Sangen var nok "One In A Million" fra pladen af samme navn. Se her:
<http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A2mduak3khm3b>

--
M.v.h. / Kind Regards Peter
R.I.P. Aaliyah

Fra : Lars CA

Dato : 28-08-01 01:38

On Sun, 26 Aug 2001 14:53:09 +0100, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

>Kort efter afgang fra en lufthavn i Bahamas styrtede et tilsyneladende
>overlastet fly ned.
>8 af 9 passagere omkom ved styrtet deribland Aaliyah.

De seneste nyheder fortæller, at alle ombordværende omkom

Der er ingen tvivl om, at hun var en stjerne i svøb, selvom hun havde
det helt store udenlandske gennembrud til gode. Der er ikke ret mange,
der opnår platin plade i en alder af 14 år! Der var heller ikke meget
tvivl om, at hun var igang med en lovende filmkarriere.

Det der gjorde hende til noget specielt, var nok hendes evne til at nå
et publikum langt udenfor hendes egen sorte baggrund. Uden samtidig at
blive betegnet en "sell-out" (sort slang, der betyder en sort person,
der lefler for de hvide) af andre sorte , og det er i sig selv en
større bedrift! (jeg har ikke i sinde at starte en større debat om
sort versus hvid, jeg er selv gift med en sort pige)

Et stort tab!

Lars

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-08-01 09:09

"Lars CA" <ehlers@hotmail.com>
> Der er ingen tvivl om, at hun var en stjerne i svøb, selvom hun havde
> det helt store udenlandske gennembrud til gode.

Hvad skal der så til for at man har fået et internationalt gennembrud?
I betragtning af, at hendes "Try again" var sådan cirka sidste års
bedste r&b-hit, og at r&b-fans over hele verden kender hende og
respekterer hende, synes jeg bestemt, man må kalde hende en
international stjerne inden for den genre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk