MS datagrid (database)
Fra : Hoel

Dato : 26-08-01 10:05

Heisann!

Jeg har en form med en datagrid. dette vil jeg gjøre med den:

Koble den opp mot en database som styres av en date time picker... altså
jeg vil at datoen skal velge hva som skal vises i datagriden... (en
timeliste)

Hvordan får jeg den til å sammarbeide med DTpicker'en?
Hvordan kobler jeg DTpicker'en opp mot databasen?
Hvordan lager jeg flere kolonner i datagriden?

Håper på raskt svar så jeg kommer meg videre!

Fredrik

Fra : Jens

Dato : 26-08-01 10:58

Brug ADO...

Adodc1.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data
Source=c:\Divx.mdb"
Adodc1.CommandType = adCmdText
Adodc1.RecordSource = "SELECT Titel, MB, Dato FROM Tabel1 order by Titel"
Adodc1.Refresh

Mvh
Jens

Fra : Hoel

Dato : 26-08-01 11:16

Ok, men hvordan får jeg DTpicker'en til å velge hva som skal stå i
Datagrid'en?? (som en timeliste styrt på dato)

Fredrik

Fra : Jan-Owe Fornes

Dato : 26-08-01 11:51

"Hoel"
> Ok, men hvordan får jeg DTpicker'en til å velge hva som skal stå i
> Datagrid'en?? (som en timeliste styrt på dato)

> "Jens"

Titel"

Private Sub DTPicker1_Change()
Dim TempDate as String
TempDate = DTPicker1.Value
sSQL = "SELECT * FROM DinTabell WHERE datofelt = " & TempDate & ""
ConnectDB(sSQL)
End Sub

Ikke testet, men noe slikt som dette burde nok virke.
Kan være du må konvertere litt typer og slikt, men det er ihvertfall en
idè...
Er litt trett, så du får unnskylde hvis jeg har gjort noe feil :)

--

- jOWE

Fra : Jens

Dato : 26-08-01 12:02