Outlook og AVP
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-08-01 09:42

Jeg har netop afinstalleret AVP (Kaspersky Antivirus) som havde en fin
mailcheck til Outlook 2002.
Desværre har AVP ikke været i stand til at fjerne denne mailcheck
funktion efter afinstallation.

Så hver gang jeg starter Outlook 2002 kommer der en fejlmeddelelse om at
denne AVP mailcheck ikke kunne loades.
Ret irriterende.

Jeg har forsøgt at installere AVP igen, og afinstallere igen.
Det hjalp ikke.

Jeg har kigget i Outlooks mapper og været en tur forbi reg.databasen.
Kunne ikke finde noget der lignede.

Hjæææælp.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : pre

Dato : 26-08-01 19:37

Allerførst: Kik i Start/Programmer/Startup. Hvis AVp står der, slet den
uden videre, ellers: Start/Kør/Regedit. Klik på Rediger-Søg og lad systemet
finde alle forekomster. Noter adressen på dem efterhånden. Det varer et
godt stykke tid. Hvis negativt prøv på Kaspersky. Kom tilbage med notaterne
for evt. vejledning til at slette.

pre

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-08-01 21:16

"pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse

> Allerførst: Kik i Start/Programmer/Startup.

Selvfølgelig forsøgt.
Intet.

> Start/Kør/Regedit.

Der er så mange med "avp", "antiviral" eller "kaspersky" at det er
svært.
De fleste entries er en masse tal/bogstaver, altså ikke noget der
umiddelbar kan forståes af almindelige brugere.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-08-01 23:04

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> skrev i en meddelelse
> [...]
> De fleste entries er en masse tal/bogstaver, altså ikke noget der
> umiddelbar kan forståes af almindelige brugere.

Jeg har også haft den installeret og afinstalleret igen med succes. I Win Me
har jeg så lige lavet søgninger på ovenstående. Kaspersky blev fundet 1 gang
som en mappe, der hed Kasperskylab. Antiviral blev slet ikke fundet. AVP
blev fundet mange gange, men på nær 1 gang, var det altid hvor avp indgik
midt i eller som en del af et ord, f.eks. AVPropServer.
Der lå en mappe, AVP32 som undermappe til Kasperskylab.
Derfor er min påstand, at du kan slette alt, hvor der står noget med
Kaspersky og Antiviral, og avp hvor du med sikkerhed selv kan se, at det har
noget med antivirusprogrammet at gøre. Hvis man er i tvivl, kan man typisk i
venstre side via mapperne se, hvor strengen hører til.

Kurt

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-08-01 08:29

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> AVP blev fundet mange gange, men på nær 1 gang, var det altid hvor avp
> indgik midt i eller som en del af et ord, f.eks. AVPropServer.

Hmm... det hjalp ikke.
Der er stadig noget *avp*viewer* maaaange steder i reg.db.
Men jeg er ikke på sikker på at det er fra AVP.

Desuden ligner det slet ikke noget der kunne får Outlook til dette.

Måske skal man lede i Outlooks reg.db. filer ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : pre

Dato : 27-08-01 16:43

Det er lidt vanskeligt at se hvad du har forsøgt dig med når det ikke er
beskrevet - og ingen kan se, hvor rutineret du evt. er mht. Regedit. Derfor
den forsigtige formulering.

Registry hænger sammen i grupper, og de to, der er aktuelle mht. en brugers
indstillinger er opbygget på samme måde, så logikken i f. eks. Software
samler det meste af en leverandørs mapper under navnet.

Tag en kopi af Registry. Slet hvad der sikkert er forbundet med programmet.
Genstart, og fortsæt evt. , først med ny backup.

Det er ikke umuligt at noget skal slettes i en INI-fil, men det er den slags
du er nødt til selv at rode med.

Der kan evt. være et notat i Start/Kør/msconfig, fanen startup.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-08-01 06:44

> Det er lidt vanskeligt at se hvad du har forsøgt dig med når det ikke
> er beskrevet - og ingen kan se, hvor rutineret du evt. er mht.
> Regedit.

Rimelig "rutineret/hardcore".
Har ikke mod (læs: tid) på at slette så meget fra rg.db. at en
genskabelse fra en backup bliver aktuel.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : pre

Dato : 29-08-01 13:34

Direkte sender jeg et klip der viser en af systemets oversigter over bl. a.
TSR programmer og hvorfra de styres. Det ku´ måske klare situationen.