Powermeet, ØV
Fra : Tommy

Dato : 26-08-01 03:24

Da min klasse skulle starte opdagede jeg at Ebbe fra Korsør var til
stede, øv tænkte jeg. Ebbe har nemlig fået "Carsten Midtfyn" til at tune
hans ZX9R til det ukendelige. Jeg var fra starten ret sikker på at der
var en absolut sikker vinder fra Øen til Powermeet da han jo havde fået
tunet meget mere end mig.

Den kære Ebbe havde fået portet top, øget kompression, monteret andre
knastaksler, knastaksler monteret med nye timing tandhjul, monteret den
med med tændingsforskyder, ændret karburatorer, etc.

Nå ja, men jeg havde jo betalt for testen så på feltet skulle den jo.
Også selv om min jo kun har fået portet top og er blevet beriget med
mere benzin.

Da tiden så endelige oprindt og den skulle på bænken, tak for kaffe hvor
den ville aflevere power. Faktisk så meget og flot at testerne fra
DynoJet var helt vilde og talte flot og bredt i mikrofonerne om at det
var det flotteste resultat de nogensinde havde set og at der ingen tvivl
var om at dette var lavet af en absolut professionel (Faktisk så meget
at Morten Bøe bagefter sagde. Alt hvad du før har sagt om din MC er jo
rigtigt og ikke bare pral! Jeg har egentligt aldrig troet på dig før! .
.. . . Hvad f..... bilder han sig ind?) Disse pro testere var helt
vilde..... Sjovt.

Nåårh, men 139,4Hk ville den lave i sommervarmen, hvilket er rigtigt
fint, faktisk ordentligt voldsomt.... Desværre ville tuningen fra
Carsten Midtfyn lave 139,6Hk. Satans jeg var slået med 0,2Hk.....

Men hvad gjorde det (Ikke at jeg ville undvære bagdækket) når det bare
var sådan at min kurve gik linialret op til de ca. 140hk mens den danske
tuning havde en kurve der lignede alperne i snevejr. Da jeg så senere
talte med Ebbe og fortalte ham at "min" tuning havde kostet ca. 12000,
hvilket var normalprisen, og at de kun havde "Ødelagt toppen" og at
motoren havde gået ca. 30.000km troede han ikke på mig. Han havde givet
25000 og næsten alt bevægeligt i maskinrummet var modificeret i en sådan
grad at det aldrig senere ville kunne komme til at kunne bruges efter
10-20k km.

AT MIN SÅ VAR CA. 20KG LETTERE SKED DE PÅ.....

Summa sumarium (Hvilket jeg før vidste, men aldrig før har været så 100%
sikker på) De tyskere er bare mange gange bedre til tuninger end os i
skandinavien. Sandsynligvis grundet den meget større erfaring.

Nårh, men her kommer resultaterne somjeg husker dem:

600cc: ca. 103Hk, ZX6R
750cc: ca. 124Hk, GSXR750
2cyl: ca. 124Hk, TL1000R (De fleste TLR lå omk. 120-124Hk, flot)
900cc: ca. 140Hk, ZX9R
1000cc: ca. 159Hk, GSXR1000 (Kim Phillips RR maskine med alt inden for
mulighederne lavet) GSXR1000 std. ca. 142Hk. GSXR1000 m. Akraprovic
komplet ca. 144Hk
1000+: ca. ??? (Kan ikke huske) Men ved at en Hayabusa monteret med
komplet Akraprovic lavede ca. 152Hk
Free: ca. 198Hk, R1 monteret med Turbo og intercooler (Ubrugeligt på
sjov-gaden men fint udstillings objekt og garanteret sjov på en
motorvej)

Daddie
ZX9R-C1 (Snart med alt i kulfiber)

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-08-01 09:41

"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Summa sumarium (Hvilket jeg før vidste, men aldrig før har været så 100%
> sikker på) De tyskere er bare mange gange bedre til tuninger end os i
> skandinavien. Sandsynligvis grundet den meget større erfaring.

Hvad kan de lave ved en TZR?

/Rune

Fra : Tommy

Dato : 26-08-01 13:04

Rune Larsen skriver:

> "Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan de lave ved en TZR?

Jeps, hvis du selv klarer første modifikation og laver den til en 4 cyl 4
takt....

TR

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-08-01 14:21

> Jeps, hvis du selv klarer første modifikation og laver den til en 4 cyl 4
> takt....

Så springer jeg det sgu over
Er det iøvrigt ikke LKM der jævnligt har reklamer i PS og Motorrad?

/Rune

Fra : Tommy

Dato : 26-08-01 20:01

Jo det er så. Vi skal derned og have tunet et par motorcykler mere her i
efteråret, da det desværre endnu engang er gået som normalt med alle vennernes
danske tuninger. De er alle sprunget i luften og har knust motorene totalt.
Hvad er det der gør at disse danske tuninger altid bommer og at de tyske bare
holder? Er de virkeligt så inkompetente de danske værksteder? Jeg har
ihvertfald ikke hørt om en eneste der kunne holde endnu, trist.

Dad.

Rune Larsen skriver:

Fra : Danteknik

Dato : 26-08-01 09:52

Hej Daddie.

Misundelse er en grim ting.

"Tunet til ukendelighed" og påstanden om, at "næsten alt bevægeligt i
maskinrummet var modificeret i en sådan
> grad at det aldrig senere ville kunne komme til at kunne bruges efter
> 10-20k km." er overdrivelser, der er til at forstå.

Du må på den igen, og så håbe, du kan få skaffet lidt flere hypper til næste
år.

; - )

KD Bandit 600 (med ca 100 HK færre)

Fra : Tommy

Dato : 26-08-01 20:07

*) Jeps kunne godt have brugt dækket.
*) Nope, ikke mere tuning af maskinen til mig, ville være vanvittigt når den
kører så perfekt som det er tilfældet, og desuden er det for mig mere vigtigt at
maskinen kan holde længe og afleverer kræfterne på den rigtige måde (Har kørt
over 60k km nu uden et eneste forkert hik, ret fantastisk). Men fortsætter med
tuning af køreegenskaberne da jeg mener dette er af større vigtighed, og ønsker
at tabe en 5-10kg mere på cyklen.

Dad.

Danteknik skriver:

Fra : Morten Juel

Dato : 26-08-01 10:44

flot resultat, også selv om du blev nr2

Mvh
Morten

Fra : SA

Dato : 26-08-01 11:02

Hehe Tommy, vi vidste jo godt din motorcykel var bovlam....

Søren

Fra : Tomas Linnet

Dato : 26-08-01 20:02

Tja den sjat kædespray der skulle til for at gi 0,2 hypper mere, ville nok
ikke ha' kostet den store formue.....

Hilsen Tomas
VFR400R med 59hk på hjulet

P.S: Alt over 400 ccm er bare blær!!