Motorgangs problemer.
Fra : ThomasT

Dato : 26-08-01 00:27

Jeg har det problem, at når jeg køre med cirka 3000 o/min.(også ved mere
eller mindre, bare det er konstant) ud af en plan vej er det lige som om min
motor sætter lidt ud.
Det er godt nok lidt specielt, men det kan beskrives
således -"mmmmkmmmmkmmmkmmmmmmkmmmmmmmmkm"
Jeg kan både høre det og mærke det i cyklen. Jeg synes ikke og kunne mærke
noget under acceleration, men det kan være der.
Nogen gange synes jeg også det hjælper at køre med lidt choker, men det er
heller ikke sikkert.
Jeg synes heller ikke den går optimal i tomgang, men den starter altid
Det er en Suzuki GSX750L fra 1980.

Jeg bor i Fredericia, så hvis der er nogen der ved noget om det og har tid
til at tage en "lytter", kan jeg da kigge forbi (hvis det er i nærheden).

Hilsen
ThomasT

Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 26-08-01 22:25

--
Klindt
jka@cool.dk
"ThomasT" <thth@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke sikkert.
> Jeg synes heller ikke den går optimal i tomgang, men den starter altid

ER modellen med vacuum kaborator så kan der være hul i membranen.
Det kan også være indsugnings gummiet, du kan prøve at tage en æterspray
(dieselstart) starte motorcyklen og sprøjte mellem karburator og cyllinder
på gummiet. Hvis den tager omdrejninger er der huller i dem og de skal jo så
skiftes.

Jeg bor også i fredericia hvis du skal bruge hjælp.

Hilsen Kindt
Honda CB550/76

Fra : Armand

Dato : 27-08-01 12:50

ThomasT <thth@pc.dk> skrev i en
> [...]
> det kan beskrives således - "mmmkmmmmmmkmmmmmmmmkm"
> Jeg kan både høre det og mærke det i cyklen.

Prøv allerførst lige at tømme svømmerhusene på karbunaderne, således at
dét (= ét af mine mantra'er her på gruppen) er udelukket!

> Nogen gange synes jeg også det hjælper at køre med lidt choker, men
> det er heller ikke sikkert.

For defineringens skyld, bør du lige efterchecke om der også er
betragtelig forskel ved hhv. kold (= lige efter at chokeren er fjernet)
og varm motor!!

> [...]
> Jeg bor i Fredericia, så hvis der er nogen der ved noget om det og har
> tid til at tage en "lytter", kan jeg da kigge forbi (hvis det er i

Jamen, jeg bor lige rundt om hjørnet på vejlevej, så det er absolut en
mulighed; men klar lige ovenstående først - Ikke?

--
Armand.