Telmore SMSér
Fra : Henning Andersen

Dato : 25-08-01 21:08

Mine knægte har det med at fyre SMSér af i tide og utide, kan man
på en eller anden måde slå den der bekræftigelse af sendt sms
besked fra?Jeg kan frygte at den osse koster penge, og knægtene
brokker sig over den.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Devast8or

Dato : 25-08-01 21:58

Den slås fra ved at skrive *1# i starten af beskeden - hver besked.
Bekræftigelses SMS'en koster SVJV ikke ekstra.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Henning Andersen

Dato : 25-08-01 22:14

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> skrev i en meddelelse
> Den slås fra ved at skrive *1# i starten af beskeden - hver
besked.
> Bekræftigelses SMS'en koster SVJV ikke ekstra.

Mange tak for svaret, det lader jeg gå videre

Henning

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-08-01 22:23

Hej

> [...]

>på en eller anden måde slå den der bekræftigelse af sendt sms
>besked fra?Jeg kan frygte at den osse koster penge, og knægtene

Du kan sove roligt, den koster _ikke_ penge Til gengæld kan den
kvittering du omtaler ikke kobles fra.

Dog er der vist en mulighed for at medsende en kode sammen med hver sms,
som bevirker at man ikke får kvitteringen, husker dog ikke koden, da jeg
selv syntes at det er meget fint med en kvitt. for at modtageren har
fået den sms man sendte - men ok, smag og behag osv.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Henning Andersen

Dato : 25-08-01 22:53

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse

Tak for svaret.

> selv syntes at det er meget fint med en kvitt. for at modtageren
har
> fået den sms man sendte - men ok, smag og behag osv.

Jeg var bange for at det ville ramme pengepungen.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Lars Poulsen

Dato : 27-08-01 11:14

Det kan den altså godt!
Jeg var på et tidspunkt på ferie i Italien. Hver gang jeg så skrev en besked
hjem til Danmark, fik jeg en kvittering retur som jeg så også skulle betale
udenlandstakst for. Jeg ringede hjem til Telia, og siden har jeg ikke fået
nogen kvitteringer...

/lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-01 14:45

Lars Poulsen skrev:

> [...]
>udenlandstakst for. Jeg ringede hjem til Telia, og siden har jeg ikke fået

Hmm, betaler du hos Telia for at modtage beskeder når du er i
udlandet?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Jacob Schütz

Dato : 27-08-01 15:21

> Hmm, betaler du hos Telia for at modtage beskeder når du er i
> udlandet?
>
> venligst,
> Lasse Hedegaard

<snip>

Jeg mener da at man hos ALLE de danske tele-udbydere betaler for at benytte
et udenlandsk netværk både ved modtagelse og opkald, og modtagelse og
afsendelse af sms (når man roamer i udlandet)...

vh
Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-01 15:21

Jacob Schütz skrev:

>Jeg mener da at man hos ALLE de danske tele-udbydere betaler for at benytte
>et udenlandsk netværk både ved modtagelse og opkald, og modtagelse og
>afsendelse af sms (når man roamer i udlandet)...

Jeg har desværre ikke fået udlands-halløj hos Telmore, så med dem ved
jeg ikke. Jeg har haft min gamle Sonofon-tlf. med i Sverige, og jeg
betalte ikke for at _modtage_ SMSer. Jeg sendte en enkelt derovre fra,
og det kostede 1,50 eller sådan noget.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 27-08-01 15:45

"Jacob Schütz" <jacob@schutz.dk> writes:

>Jeg mener da at man hos ALLE de danske tele-udbydere betaler for at benytte
>et udenlandsk netværk både ved modtagelse og opkald, og modtagelse og
>afsendelse af sms (når man roamer i udlandet)...

Det er bestemt ikke normalt at betale for modtagelse af SMS
i udlandet. Ved opkald kan man bare lade være med at svare, mens
det jo er lidt vanskeligt at undgå, at SMS'er tikker ind.

Det er muligt, at der er enkelte obskure lande, hvor det koster noget,
men blandt de lande, jeg har slået op hos Sonofon, er det
ihvertfald ikke lykkedes mig at finde noget, hvor det koster noget.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jacob Schütz

Dato : 27-08-01 16:21

<snip>
> [...]
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Ja, der må jeg jo nok tage mine ord i mig igen...

Jeg undrede mig over det du skrev, og tjekkede så selv på sonfons site- ØV
du har sgu' ret!

Heller ikke hos TDC tager de noget for det, så det er måske kun mig (og de
andre Orange-kunder) og Telia-kunderne der må betale for at modtage sms'er i
udlandet...

vh
Jacob (en nu ærgelig Orange-kunde ...)

Fra : Snoop

Dato : 27-08-01 17:58

<snip>
> Heller ikke hos TDC tager de noget for det, så det er måske kun mig (og de
> andre Orange-kunder) og Telia-kunderne der må betale for at modtage sms'er
> udlandet...
</snip>
Jeg er Orange kunde og betalte ikke for at modtage sms'er i hverken Italien
eller tyskland, da jeg var der (ca. 1 måned siden)

/Snoop

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-08-01 21:15

> Heller ikke hos TDC tager de noget for det, så det er måske kun mig (og de
> andre Orange-kunder) og Telia-kunderne der må betale for at modtage sms'er
> udlandet...

At man er Orange kunde, er ikke ensbetydende med at man skal betale for
modtagelse at SMS i undlandet. Om det koster eller ej, er individuelt for
hver enkel roaming aftale med en teleoperatør i det pågældende land. Derfor,
rejser du til udlandet og ønsker du at benytte din Orange mobiltelefon der,
så ring til Orange kundeservice og forhør dig, før du tager afsted. her kan
man oplyse dig hvilke operatører du kan vælge imellem, og hvilke priser de
forskellige har.

Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : Søren Bendesen

Dato : 27-08-01 17:20

Jgg har Sonofon, og der skal man ikke betale noget for at modtage en sms
uanset hvilket udlandet man er!!

Søren