Macspotting
Fra : Anders

Dato : 25-08-01 20:08

Hej i gruppen.

Jeg har lige været til en Open Air Tekno/ambient/whatever de kalder koncert
her på Islands Brygge (bydel i København ned til havnen). Ud over at nyde de
salige toner, et par øl og venners selskab, nød jeg også synet af musikernes
udstyr. Der var vel ca. 6 forskellige sæt med forskellige musikere og den
første sad med sin enlige mac foran "scenen" (en Pismo). Da han var færdig,
pakkede han den ned og de næste pakkede deres PB op og sådan fortsatte det
hele vejen igennem. Jeg så på intet tidspunkt, hvor der ikke var mindst en
Armani-type Powerbook på scenen af gangen. Ingen pre-Wallstreet og ingen Ti.

Sidste år på Roskilde Festivalen brugte Underworld også to PowerBooks, som
var meget synlige under deres sæt (hurtigt: hvem kan gætte hvordan jeg fra
50 meter kunne se, at det var Lombards?).

Ud over at være macs, har disse computere på en eller anden måde fået
kultstatus i brancen?

--
Hjælp. Jeg mangler en bolig i København, 4 værelser og altan ud mod havnen.
Hurra! Nu kun en eksamen før sommerferien!!

Fra : Gunnar Holse

Dato : 25-08-01 20:20

> Sidste år på Roskilde Festivalen brugte Underworld også to PowerBooks, som
> var meget synlige under deres sæt (hurtigt: hvem kan gætte hvordan jeg fra
> 50 meter kunne se, at det var Lombards?).

Lys i æblet?

Fra : Anders

Dato : 25-08-01 20:22

Gunnar Holse skrev:

> Lys i æblet?

Doh. Sorry, det skulle have været Wallstreets og IKKE lys i æblet, men du
fangede da essensen

Fra : J.C. Voss

Dato : 25-08-01 21:00

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> [...]
> hele vejen igennem. Jeg så på intet tidspunkt, hvor der ikke var mindst en
> Armani-type Powerbook på scenen af gangen.

Ja, det var i sandhed et lille stykke af paradis på havenfronten i dag;
god musik, gode computere og kolde øller (-;

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-08-01 21:45

In article <B7ADC438.95F0%ajkmine@boxershortsmac.com>, Anders
<ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Jeg har lige været til en Open Air Tekno/ambient/whatever de kalder koncert
> her på Islands Brygge (bydel i København ned til havnen)

Og i den anden ende af skalaen. JP bragte lørdag en stor artikel med et
stort billede af en 77-årig forfatter som udgiver bøger hjemmefra. Han
har en ny iBook som fylder det meste af billedet. I artiklen skrives ikke
iBook men at "computeren er hvid og at han omtaler den som var det en
højt elsket racerbil". Budskabet er at hans HomePublishing er en
revolution. Og det sker på mac!

Hans bøger udgives på http://www.permortensen.dk/ , men der står nu ikke
noget om mac.

//Peter Gersmann

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-08-01 00:24

Hej Anders

Anders wrote:

> [...]
> Armani-type Powerbook på scenen af gangen. Ingen pre-Wallstreet og ingen Ti.

Det undrer mig overhovedet ikke, at de foretrækker at bruge Macs

> Sidste år på Roskilde Festivalen brugte Underworld også to PowerBooks, som
> var meget synlige under deres sæt (hurtigt: hvem kan gætte hvordan jeg fra
> 50 meter kunne se, at det var Lombards?).

Enten har du selv en sådan, - eller også har du temmeligt gode øjne -)

> Ud over at være macs, har disse computere på en eller anden måde fået
> kultstatus i brancen?

Rent faktisk tror jeg ikke, det har spor med kultstatus at gøre. Det har
nærmere noget at gøre med kvalitet og ikke mindst stabilitet. - Det vil jo ikke
lyde særlig godt, hvis nu en 'drum'gun' pludselig gik over til at blive en
'bass-man' - eller at 'bass-men'en' pludselig gik en 1/4 takt galt i byen i en
hidsig 6/4 teckno rytme. -)( - det vil rent ud sagt lyde ad h..... til.

Jeg er nu selv begyndt med at bruge mine Macs til prof lydredigering og
optagelse, og det er faktisk endda endnu bedre end det, jeg oprindelig havde i
forventning. Fx. har jeg lige færdiggjort 2 master-CD'er til viderekopiering.
Jeg overspillede og redigerede fra det oprindelige masterbånd (desværre kun
analogt). Det har givet meget fine resultater.

Og det er jo vigtig at kunne stole på dit udstyr - uanset, om du står på scenen
eller i et studie. - Og en live koncert _skal_ jo bare køre.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)