støttefod laver huller i asfalt
Fra : Desilva

Dato : 25-08-01 19:49

Kom til at se på min p-plads her i dag, og opdagede at der var indtil flere
små huller og buler i asfalten fra støtteføden, når det har været varmt i
vejret.
Jeg pleeeejer at lægge noget under, men det smutter jo en gang i mellem.
Spørgsmålet er egentlig.. hvis ansvar er det? Hvis man på almindelig vis
parkerer en almindelig lovlig mc men asfalrten er for blød, så der kommer
huller. Kan man så egentlig gøres ansvarlig?

Når det kommer til stykket, så følger man jo reglerne for parkering, og
mc'en er som den slal være, så..??
Nogen her der har haft problemet med en sur vicevært eller ligende, der vil
have erstatning?

Fra : crufty

Dato : 25-08-01 20:07

> [...]
og
> mc'en er som den slal være, så..??
> Nogen her der har haft problemet med en sur vicevært eller ligende,

Håber ikke at den væltede for dig - som den gjorde for mig..! Ansvaret
for vejens/parkerrringspladsens tilstand er 'ejerens' - dvs. at det
enten er staten (for statsveje), kommunen (for kommunale veje) - eller
den private ejer (f.eks. boligselskabet der ejer parkeringspladsen).

Jeg kontaktede "Ret & Råd" (deres gratis e-mail
advokat-postkasse-bevsarelses-ting) og fik ovenstående svar. Jeg har
svaret liggende i min e-mail på jobbet, men kan da godt droppe dig en
kopi på mandag hvis du ønsker..??!

Mvh.

Bitter-Claus med selvvæltet-CBR600F2.

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Dybdal

Dato : 25-08-01 20:37

crufty wrote:

> [...]
>advokat-postkasse-bevsarelses-ting) og fik ovenstående svar. Jeg har
>svaret liggende i min e-mail på jobbet, men kan da godt droppe dig en

Da min RS125 gravede sig ned og væltede over i en bil, var der ingen
hjælp at hente nogen steder, så den kom på min anvarsforsikring. (MC'en
var uskadt).

--
Morten Dybdal

Fra : Ped

Dato : 25-08-01 21:38

Er det ikke bedre at prøve at forebygge at der opstår huller i asfalten, eller
- endnu værre - at MC'en vælter? Jeg fik en bekendt til at lave en lille, fiks
modifikation på sidestøttebenet, så min 260+ kg tunge GPZ nu har det dobbelte
areal at "stå" på. Jeg har ikke siden haft problemer på asfalt, men skal
naturligvis stadig passe på på græs, grus o.l. Der er et billede på denne
adresse:
http://home4.inet.tele.dk/pedmail/gpz_mod2.htm

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 26-08-01 07:43

Jeg har købt en plstikplade med en fals på til at lægge under ( billigere og
enklere løsninger kan vel findes) Den koster 39,- kr og ligger ved siden af
min lås til skivebremsen. Så glemmer jeg den ikke. så 39 kr kan altså sparer
dig for dyre rep. og så er den vel ikke længere...!

Desilva <Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b87f23b$0$53193$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 26-08-01 12:42

> Kom til at se på min p-plads her i dag, og opdagede at der var indtil
flere
> små huller og buler i asfalten fra støtteføden, når det har været varmt i
> vejret.

Er problemet ikke at dit støtteben er "for kort"? Hvis støttebenet er kort,
så vil cyklen have en "nedlagt vinkel" ved parkering. Herved vil trykket på
støttebenet være større end ved en mere oprejst vinkel. Man skal klart være
sikker på, at cyklen ikke kan vælte til den anden side, men du kan måske
hente lidt ved at justere/bøje støttebenet lidt indad.

Rasmus

Fra : Desilva

Dato : 26-08-01 14:51

> Er problemet ikke at dit støtteben er "for kort"?

Nah. På vandret grund, står den med en fornuftig hældning. Prøblemet er at
noget asfalt i sommervarmen er så blødt at fuglene sætter fodspor i det...
nææsten da
oplevede i starten af sommeren at jeg stillede cyklen på side støttefoden,
åbnede topboksen for at tage et låg til et syltetøjsglas ud (til at ligge
under) og allerede da var der en fordybning på et par cm i asfalten.

Det er btw standard fod på en gsf600s

Fra : Armand

Dato : 27-08-01 10:54

> [...]
og
> mc'en er som den slal være, så..??
> Nogen her der har haft problemet med en sur vicevært eller ligende,

Næh!

Men en simpel løsning på problemet er at parkere med kantsten/fortov på
venstre side, og så, efter at have slået side-støttebenet ud, trække
modellen helt til venstre - Således at sidestøtten i ligeså høj grad
støtter sideværts ind på kantstenen

--
Armand.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 27-08-01 17:07

"Armand" skrev i en meddelelse......

Tsk tsk, Armand! Du som er så stor fortaler for, at man skal overveje sin
quote-teknik.....

Rasmus

Fra : Armand

Dato : 28-08-01 23:12

Rasmus Rosenquist <rasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en

> "Armand" skrev i en meddelelse......
>
> Tsk tsk, Armand! Du som er så stor fortaler for, at man skal overveje
> sin quote-teknik.....

Nåh, ja !
En enkelt smutter må der da vel være plads til :-/

--
Armand.
(der for en enkelt gangs skyld ikke fik læst korrektur inden afsendelse)